Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem

Gestart door rdrost, juni 08, 2017, 09:44:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

Struckman is er wel 1 die schrijft met een vork.
De rest van het verhaal klopt wel. Maar dat had ik al eerder aangegeven als ex safari eigenaar.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

muis


sanderv

Citaat van: muis op juni 19, 2017, 11:14:51 PM
in het eerste bericht staan foto's van de onderkant


Ja, maar ik wil het wel eens in de lengte zien. Die foto's kan ik op het web niet vinden. Met name de bevestiging van bak en chassis.

rdrost

Citaat van: sanderv op juni 19, 2017, 11:42:53 PM
Ja, maar ik wil het wel eens in de lengte zien. Die foto's kan ik op het web niet vinden. Met name de bevestiging van bak en chassis.

het is niet precies hetzelfde. zie bijgaande foto van het internet:
http://www.raclet-trailertents.com/fichiers_site/a2129tri/contenu_pages/graphisme_global/zoom/berceaux_zoom.jpg

In het midden zit een tussenbalk

Gr,
Ray

sanderv

Citaat van: rdrost op juni 19, 2017, 11:48:39 PM
het is niet precies hetzelfde. zie bijgaande foto van het internet:
http://www.raclet-trailertents.com/fichiers_site/a2129tri/contenu_pages/graphisme_global/zoom/berceaux_zoom.jpg

In het midden zit een tussenbalk

Gr,
Ray

Die had ik nog niet gevonden, dat bedoelde ik. Hoe langer ik naar de foto kijk, hoe minder ik de genoemde bedragen snap eerlijk gezegd. Volgens mij moet dat echt veel goedkoper kunnen. Je hebt dan geen "originele fabrieksconstructie", maar ik betwijfel of dat een nadeel is.

rdrost

Citaat van: sanderv op juni 20, 2017, 12:18:42 AM
Die had ik nog niet gevonden, dat bedoelde ik. Hoe langer ik naar de foto kijk, hoe minder ik de genoemde bedragen snap eerlijk gezegd. Volgens mij moet dat echt veel goedkoper kunnen. Je hebt dan geen "originele fabrieksconstructie", maar ik betwijfel of dat een nadeel is.

Misschien heb je aan deze bouwtekeningen die ik op internet heb gevonden wat:

Jimmymichiels

Amai  ::)
Awel voor 750€ maak ik da ook za  :+
Are man gewoon de bak eraf...
Een plaat van mss 50€ erop.
En alles proper monteren....
Als die zotten zoveel geld vragen ga dan eens langs de houtzagerij en laat een plaat zagen die binnenkant net tussenin past.
Een paar tubes tec 7 ertussen en opgelost.
Mss voor de barsten eronder tegen te werken dat er vocht in kan routex spuiten zoals een auto...
Ik noem die prijzen afzetterij en geld scheppen.
Wat is die hun uurloon? 100€/u ofzo ::)

sanderv

Citaat van: rdrost op juni 20, 2017, 12:25:19 AM
Misschien heb je aan deze bouwtekeningen die ik op internet heb gevonden wat:

Het probleem lijkt in het kopschot te zitten, als ik het goed zie. Die lijkt de verbindende schakel te vormen tussen chassis, bodem en kopschot. Bak en chassis staan daarmee dus niet helemaal los van elkaar, zoals onze camplet bv wel heeft. Maar dan nog, als ik de tekeningen zo bekijk moet dat toch echt wel goedkoper dan een bedrag met 3 nullen te fixen zijn. De bodem onder een auto lassen is ingewikkelder, daar moet je rekenen op ordes van grootte van 400 euro. Misschien moet je niet naar een vouwwagendealer gaan, maar naar een meubelmaker of timmerfabriekje?

Hemertje

kijk eens rond bij een aanhanger specialist of Bovag specialist

caspar

Citaat van: muis op juni 19, 2017, 11:14:51 PM
in het eerste bericht staan foto's van de onderkant
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20443.0
Maar zo iets bedoelde ik al haal de bak er af en zo.n plaat er onder en de bak er weer op hoe moeilijk is dat nou om zo iets simpels te doen

Drikusniet

Volgens mij wordt teveel gefocust op het vervangen ipv repareren. Bij sleurhutten repareren ze volledig verrotte bodems met injecteren. Bijv http://www.wisselinkcaravans.nl/nl/pagina/werkplaats/schadereparatie/bodemreparatie.html
Is eigenlijk niets anders als met kunsthars de stabiliteit terugbrengen, en voor veel minder als alles vervangen. Waarschijnlijk ben je nog niet eens die €400 kwijt.

rdrost

Citaat van: Drikusniet op juni 20, 2017, 10:15:25 AM
Volgens mij wordt teveel gefocust op het vervangen ipv repareren. Bij sleurhutten repareren ze volledig verrotte bodems met injecteren. Bijv http://www.wisselinkcaravans.nl/nl/pagina/werkplaats/schadereparatie/bodemreparatie.html
Is eigenlijk niets anders als met kunsthars de stabiliteit terugbrengen, en voor veel minder als alles vervangen. Waarschijnlijk ben je nog niet eens die €400 kwijt.

Bedankt voor de tip!
Heb met ze gebeld en deze vorm van reparatie kan alleen bij een dubbele (sandwich) bodem. De Raclet heeft een simpele houten plaat
:-)

caspar

Citaat van: Drikusniet op juni 20, 2017, 10:15:25 AM
Volgens mij wordt teveel gefocust op het vervangen ipv repareren. Bij sleurhutten repareren ze volledig verrotte bodems met injecteren. Bijv http://www.wisselinkcaravans.nl/nl/pagina/werkplaats/schadereparatie/bodemreparatie.html
Is eigenlijk niets anders als met kunsthars de stabiliteit terugbrengen, en voor veel minder als alles vervangen. Waarschijnlijk ben je nog niet eens die €400 kwijt.
Dat snap ik maar heb al een aantal caravans en vouwwagens verbouwd en die nieuwe plaat is echt de makkelijkste weg

Drikusniet

Ok jammer. Maar als je met een vergelijkbaar materiaal een dunne plaat multiplex  onder het hele middenstuk bevestigd heb je toch ook je stabiliteit terug? Ik zou het met bijv een dunne laag expoxyhars er tussen doen. Volgens mij is de bodem daarna super stabiel. Hoef je verder niets te (de)monteren.

rdrost

Waar ik nu (na alle tips) aan zit te denken, is om bovenop de bestaande plaat 9mm betonplex te plakken en onderop de bodemplaat ook 9mm betonplex te plakken. En deze "sandwich" middels slotbouten extra aan elkaar te bevestigen. Dan heb je volgens mij een onverwoestbare en stijve bodem