worteldoek onder wagen?

Gestart door Baze, juni 11, 2017, 01:50:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Baze

Beste klapperts,

Al langer stroop ik dit rijke forum af, maar worstel nog met de volgende vraag:

Ik ben van plan worteldoek onder de tent te gebruiken. We hebben een nieuwe klappert met ondertent mogelijkheid. Ook onder de ondertent zou ik graag worteldoek hebben. Hoe pakken jullie dit aan? Hebben jullie een enorm doek waar de wagen dus ook op wordt gerold? Of leggen jullie een los gedeelte onder de ondertent? En als één van de ondertent plaatsen niet voor een ondertent wordt gebruikt. Dan ook worteldoek? Of zeil? of...wat? Lijkt ons logisch niet de boodschappen aldaar in het zand te leggen?

Vrij basic misschien, maar ben benieuwd naar jullie "gebruiken".

ReinierCo

Als t niet te modderig is dan helemaal niks. Blijft droog genoeg voor de meeste spullen.

Wel altijd een paar stukken dun plastic mee voor het geval dat (ook voor bijv op het bed bij nat klappen)

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

CEO

Wij hadden bij onze voorgaande wagens altijd op maat gemaakt worteldoek mee: voor onder alle dichte zeilen. Dus voortent (kuipzeil), ondertentje (ook een kuip), gastencabine (ik denk ook een kuip, nooit gebruikt) en het bijzettentje.

Geen onhandelbaar grote lappen, maar netjes met de soldeerbout afgesneden stukken.

Spullen onder de wagen legden we op een klein grondzeiltje (zonder worteldoek).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

astridG

Wij hadden bij onze vorige wagen 1 groot worteldoek onder de hele wagen. Het stuk was zo groot dat het aan alle kanten iets uitstak, wij gebruikten het vooral omdat  het heel erg helpt om de slikranden schoon te houden, je hebt veel minder last van opspattend modder en de onderkant wordt veel minder vies. Het is trouwens best handelbaar spul, als je aan de hoeken van die zeil klemmen maakt dan kan je het worteldoek met een paar haringen makkelijk vastzetten. Wij stonden vroeger altijd veel meer te hannessen met plastic zieltjes waar  dan weer de wind onder kwam en die heel makkelijk scheuren.
Bij de huidige wagen gebruiken we het alleen onder de voortent (als we die gebruiken).

Yella

IK had het worteldoek in de vorm gemaakt van onze Cocoon XL. Iets ruimer. Vies wordt het kuipzeil toch wel en is zo weer schoon. Ging mij vooral om het kuipzeil te beschermen tegen eventuele scherpe dingen die je niet opmerkt tijdens het opzetten.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

Wij ook 1 groot doek, net iets groter dan het geheel
Het doek wordt niet zo vies bij regen omdat de rotzooi (bijna) niet omhoog spat
Verder voordeel dat je je voeten minder bezeerd en je grondzeil beschermd
Dit deden we al toen we nog met de tent kampeerden

Het doek van 5 bij 10 wat we hebben vouwen we klein op zodat die netjes in de disselbak past

Tip: sla een paar (5 duimer) spijkers met grote revet in en gelijk met de grond door je worteldoek ipv uitstekende haringen , het waait nergens heen en je stoot je voeten er niet aan

martijn82

Wij hebben een groot worteldoek. Die leggen we neer en rijden we de vouwwagen er op. Als de haringen er in gaan rollen we het wortel doek wat uit steekt op

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

linda75

hier kleine stukjes omdat ik dat praktischer vind. dit jaar onder het kuilzeil ook gaatjestapijt voor meer demping maar we gaan naar bergachtig gebied en wil geen steentjes door mijn tapijt heen... worteldoek vind ik dan ff te doen.. Grote lap is ook een optie maar ik vind kleinere stukjes ( heb er twee een voor de voortent en een voor stuk naast het bed. prettiger werken en vouwt klein op en kan je dan mooi opbergen

muis

Helemaal niks, ook geen tenttapijt

sanneman

Worteldoek, tikkie ruimer dan waar het onder ligt. Apart stuk voor het ondertentje en een apart stuk voor de voortent.
Als we erg lang op 1 plek staan ook onder de luifel worteldoek, met daarop gaatjestapijt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gait

Gebruikt schermdoek uit de kassenteelt. Gratis en werkt net als worteldoek. Heeft 2 jaar boven in een kas gehangen en wordt dan vervangen omdat het door stoffig worden minder licht door laat

oscar

Wij gebruiken 1 groot worteldoek. Dit houd de slikranden mooi schoon bij regen en geen opspattend zand. En het beschermt het grongzeil tegen kleine scherpe steentjes.

Jeroenk

wij gebruiken gewoon plastic zeil. na de vakantie gooien we het weg. houdt het kuipziel mooi schoon.

metalpe

1 groot worteldoek en dan nog een voor onder de luifel. Klein op te plooien en waterdoorlatend.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Willem75

Citaat van: martijnmarleen op juni 11, 2017, 09:57:00 AM
Wij hebben een groot worteldoek. Die leggen we neer en rijden we de vouwwagen er op. Als de haringen er in gaan rollen we het wortel doek wat uit steekt op

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dus de slikranden liggen op het doek, daarna vouw je het omhoog en de haringen gaan dan in de grond?
En begrijp ik het goed dat je de haringen van de voorkant van de wagentent en eventueel de voortent , gewoon door het worteldoek kunt slaan?

Groeten,

Willem