Anti diefstal modus

Gestart door h2o, juni 11, 2017, 10:42:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

h2o

Ik heb een goede manier om ervoor te zorgen dat ze hem niet meenemen....:
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

klapfan1981

FriedelP

En laat je deze beveiliging er op terwijl je aan het rijden bent met de wagen  ::) ::) ::) :>

KampeerFan

Zijn je uitdraaisteunen hiervoor gemaakt? Bij de standaard uitdraaisteunen mag dit absoluut niet. Ook niet om waterpas te zetten.

muis

Deze steunen kunnen dat wel hebben, scheelt ook dat er niemand in of uit de bak klimt :J

h2o

volgens de handleiding mag je de wielen met de steunen nvan de grond draaien, zelfs om hem waterpas te zetten.
geen probleem dus  :)

en inderdaad, er klimt nu natuurlijk niemand op
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Spiegelbeeld

Je kan hem ook nog achterstevoren zetten, nu loop je de kans dat vlak na het monteren wiel iemand dat ding aanhaakt en er vandoor gaat....

CEO

En voorvertrek sta je gewoon een uurtje eerder op om even de wielen, met het juiste aanhaalmoment, te monteren?

Lijkt mij toch een tikkie omslachtig... volgens mij kan je de kar beter uit zicht in die garage er achter zetten?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

h2o

Is overigens maar goed dat ik de banden ging wisselen.
Bij een van de spatborden was de bout dol, die heb ik moet afslijpen om hem los te krijgen.
Je kunt het wiel er met geen mogelijkheid uitkrijgen als het spatbord vast zit.
Gelukkig dus nu geconstateerd en niet ergens langs de peage zonder slijptol  :#
nu werkt het weer naar behoren met slueteltje 13...

sanderv

Citaat van: h2o op juni 12, 2017, 10:57:26 AM

Je kunt het wiel er met geen mogelijkheid uitkrijgen als het spatbord vast zit.

Wat een stomme constructie eigenlijk. Ik neem aan dat de velg niet in het gat tussen de remtrommel en het spatbord door past? Dan zou je iets van een servicestand of -klep verwachten.

xray

dus een lekke band kun je niet zelf vervangen langs de weg/thuis dan moet je je spatbord eraf halen? Hmmm hoop dat dat bij de onze niet zo is en dat ik er nooit achter hoef te komen.....

muis

Omdat het topic best een serieuze ondertoon heeft heb ik hem even verplaatst  :J

Yella

Bij onze Cocoon van 2014 ging het wel. Maar die had ook de wielkasten met de uitsparing en het verbredingsstukje van kunststof.  Heb het getest voor ik er mee op vakantie ging.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

Valt op zich wel mee, 2 x een boutje losdraaien je kunt het spatbord opklappen zodat je er bij kunt

Yella

En hoe vaak heb je eigenlijk een lekke band?
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.