Even voorstellen en vraag over Holtkamper cocoon.

Gestart door johnb, juni 16, 2017, 04:43:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johnb

Zat ik ook al aan te denken. Er zit tenslotte aleen strook bij met klittenband. Daar kan een zakje aan gezet worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gait

Ik ben wel benieuwd van welk materiaal het airco dak is gemaakt. Zit erover te denken om op de Alfa zoiets te fabrieken. Nylon is dan lekker licht, maar wellicht wordt het daar bloedje heet onder. Katoen is een stuk zwaarder en gaat misschien doorhangen

Yella

Het airco dak is eigenlijk niks bijzonders. Het is een binnendak van iets gaasachtigs om ongedierte te weren. Daarbovenop zit het gewone tentdoek. Gewoon een dubbel dak als het ware.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Gait

Aha, dat moet ik dan bij een dealer gaan bestuderen :)28]. Met deze constructie kan de warme lucht uit de binnenruimte ontsnappen. Dat gaat natuurlijk niet werken met een bestaande tent. Ik dacht een soort tarp over de de buitentent te maken met een vrije tussenruimte van ca 20 cm.   Dan creëer je schaduw op het originele tentdak en dat scheelt nogal een paar graden.

Hemertje

Citaat van: Gait op juli 02, 2017, 04:16:06 PM
Aha, dat moet ik dan bij een dealer gaan bestuderen :)28]. Met deze constructie kan de warme lucht uit de binnenruimte ontsnappen. Dat gaat natuurlijk niet werken met een bestaande tent. Ik dacht een soort tarp over de de buitentent te maken met een vrije tussenruimte van ca 20 cm.   Dan creëer je schaduw op het originele tentdak en dat scheelt nogal een paar graden.

zie bv het HTT-dak, dat werkt ook zo

muis

Citaat van: Hans Hendriks op juli 02, 2017, 11:27:54 AM
Ik heb weleens foto's gezien waarbij stokken gebruikt waren die zo lang waren dat ze op de grond stonden. De korte stokken met de zakjes waren later.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
bij mijn Flyer uit 2005 heb ik voor het aircodak 2 aluminium stokken, deze zijn dikker dan de gewone Holtkamper stokken. Deze gebruik je aan de achterkant en de korte aan de voorkant

johnb

Holtkamper even gebeld en die gaven aan dat bij dit type er twee stokken op de grond gezet moeten worden. Maar eens meten want dit zijn dan best lange stokken volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


muis

Citaat van: muis op juli 02, 2017, 10:51:14 PM
bij mijn Flyer uit 2005 heb ik voor het aircodak 2 aluminium stokken, deze zijn dikker dan de gewone Holtkamper stokken. Deze gebruik je aan de achterkant en de korte aan de voorkant
Deze aluminium stokken staan idd op de grond.  Ik kan volgende week wel een foto maken voor je van de stokken

johnb

Citaat van: muis op juli 06, 2017, 02:13:26 PM
Deze aluminium stokken staan idd op de grond.  Ik kan volgende week wel een foto maken voor je van de stokken
Oh graag. Dan heb ik even een beeld van hoe die komen te staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


johnb

Ik heb vandaag de cocoon eeer opgezet en loop tegen het volgende aan. Bij het opzetten komt de tent die aan de kant van de wagen zit er hoog te zitten. Weet iemand hoe dat komt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


johnb

Hier zie je hoe hoog het komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


leeuw

Staat de wagenbak wel waterpas. Dit kan voorkomen op erg scheef terrein, bij het waterpas zetten van de wagen, waardoor deze kant hoger staat en de wagen uit de veren komt.

johnb

Nee hij staat inderdaad niet helemaal waterpas. Aan die kant staat hij hoger

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Yella

Hoeft niet perfect waterpas te staan.  Maar zou inderdaad invloed kunnen hebben. Dit is aan de zijde van de ingang, waar normaliter de dissel en de keuken zitten? Misschien de wagen in de lengterichting niet waterpas? Kan ook zijn dat de stokken in de tent te ver zijn uitgeschoven. Dan bedoel ik de verticale stokken vanaf de wagenbak naar de nok.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.