Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bankje op slot?  (gelezen 6019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

markhoek

  • Gast
Bankje op slot?
« Gepost op: juli 02, 2017, 08:12:11 pm »

Hallo,

Aangezien onze kinderen iPads meenemen, ik een fototoestel of e-reader... ben ik opzoek naar iig vertragende maatregelen in mijn vouwwagen.
Zo wil ik graag 1 van de bankjes in het tussenstuk van mijn Trigano Olympe voorzien van een slot (of meerdere sloten).

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? en kan mij misschien voorzien van wat tips?
Ik vind het zonde om grote gaten te boren voor hangsloten...

Alvast bedankt!
Mark
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Bankje op slot?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2017, 08:16:26 pm »

Ik zou eerder voor een kluis kiezen
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Bankje op slot?
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2017, 08:20:52 pm »

En waarom niet gewoon in de auto bewaren die op slot gaat of staat op plaatsen waar veel sociale controle is?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2017, 08:23:46 pm »

Hallo,

Aangezien onze kinderen iPads meenemen, ik een fototoestel of e-reader... ben ik opzoek naar iig vertragende maatregelen in mijn vouwwagen.
Zo wil ik graag 1 van de bankjes in het tussenstuk van mijn Trigano Olympe voorzien van een slot (of meerdere sloten).

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? en kan mij misschien voorzien van wat tips?
Ik vind het zonde om grote gaten te boren voor hangsloten...

Alvast bedankt!
Mark

Als je die gaten zonde vindt, hoe kom je dan tegen de schade van een opengebroken vouwwagen aan?  Het enige signaal wat die sloten gaan afgeven is: dit is de moeite waard om open te maken. Het materiaal is verder op geen enkele manier ontwikkeld om inbraakvertragend te zijn en dat zal het dus niet  doen ook. Met een tentstok als breekijzer kom je al een heel eind.
Gelogd

Baze

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 88
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0 Royale
Re: Bankje op slot?
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2017, 08:32:34 pm »

Een autoslot is ook niet alles. Raampje ligt er zo uit. Sociale controle is ook niet goed op te varen. Snap het idee wel.

Ik zou ook wel gaan voor de kluis in de bank idd. Zoek een model kluisje dat je laat verankeren aan de bodem ofzo. Dat vertraagt enorm.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2017, 08:39:15 pm »

Een autoslot is ook niet alles. Raampje ligt er zo uit. Sociale controle is ook niet goed op te varen. Snap het idee wel.

Ik zou ook wel gaan voor de kluis in de bank idd. Zoek een model kluisje dat je laat verankeren aan de bodem ofzo. Dat vertraagt enorm.

Goed inbraakwerend spul bestaat zeker. Hangt wel een ander prijskaartje aan dan het gemiddelde gamma-spul:

https://www.youtube.com/watch?v=aqC9V7SDKdQ

Twee rake tikken en het is open. Geldt voor veel van dat spul. Idem met verankeren aan de bodem. Zet er wel een massieve staalplaat onder. Bodems van vouwwagens zijn vooral ontworpen om lichtgewicht te zijn. Dat gaat nou net totaal niet samen met inbraakwerendheid helaas.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Bankje op slot?
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2017, 08:59:25 pm »

Klopt dat een raampje rap uit is en dat je een slot van een auto ook kan openbreken, maar ook op een camping? Zouden de andere kampeerders daar niet op reageren? Zouden die ook dan geen duidelijke beschrijving kunnen geven van de dader?

Op een plaats waar redelijk wat volk is, is de kans dat het gezien wordt voor dergelijke braak erg groot en gaat een dader dat niet rap gaan doen. Pakkans wordt een pak groter.

In een tent daar en tegen, zelf met vertragende maatregelen ziet niemand wat hij aan het doen is en heeft hij dus een pak meer tijd om te handelen. En heb je ook veel schade.

Studies geven ook aan dat het belangrijkste wapen tegen inbraken sociale controle is. Alarmen en andere beveiligingen helpen niet. Tegen dat men reageert op een alarm is men al lang terug buiten met de buit zo blijkt.

Als men gezien wordt kan men reageren, maar ook achteraf makkelijk herkent worden. Daarom dat sociale controle nog steeds het meest afdoenbare is.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2017, 09:02:37 pm »

Klopt dat een raampje rap uit is en dat je een slot van een auto ook kan openbreken, maar ook op een camping? Zouden de andere kampeerders daar niet op reageren? Zouden die ook dan geen duidelijke beschrijving kunnen geven van de dader?


Eerlijk gezegd heb ik daar maar heel weinig vertrouwen in. De toeschietelijkheid van veel mensen laat helaas nogal te wensen over.
Gelogd

markhoek

  • Gast
Re: Bankje op slot?
« Reactie #8 Gepost op: juli 02, 2017, 09:15:08 pm »

Het idee is juist voor als we een dagje weggaan met de auto ofzo...
Ik heb zelf ook aan een kluisje gedacht maar ben bang dat de ruimte hierin dan weer net te klein is om die ene ipad er nog in te krijgen ofzo :)

Ik ben ondertussen aan het kijken naar meubelsloten (en ja natuurlijk breek je dit ook nog steeds open maar ik zoek vooral iets tegen de gelegenheids insluipers (zonder breekijzers :))
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #9 Gepost op: juli 02, 2017, 09:44:34 pm »

(zonder breekijzers :))

Heb je een tentstok in de vouwwagen zitten? Zo ja, dan is het breekijzer al voorhanden. Steen erbij en je tikt het kluisje in de film dus al open. Tegenwoordig zijn fietssloten sterker geworden en standaards zwakker, maar het is nog niet eens zo heel lang geleden dat fietsen open gebroken konden worden met hun eigen standaard. Criminelen, ook gelegenheidsdieven, zijn over het algemeen tamelijk inventief. Het gereedschap is doorgaans wel voorhanden. Ik zeg niet dat je niet moet beveiligen, ik zou het alleen wel zo doen dat je beveiliging niet de weg wijst en vervolgens nog veel meer schade oplevert. Als iemand in de bankjes gaat kijken, kun je eigenlijk al niet meer van een gelegenheidsdief spreken. Die jat het apparaat in een onbewaakt moment van de buitentafel. Maar of je dat met een kluisje voorkomt?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.374
Re: Bankje op slot?
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2017, 10:18:34 pm »

Heb je een disselbak met slot? Meestal is op een camping wel bekend wie bij welke tent hoort. En iemand die een disselbak open staat te breken loopt wel in de gaten. 
Gelogd
Adventure Awaits

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.875
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Bankje op slot?
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2017, 10:36:33 pm »

Het idee is juist voor als we een dagje weggaan met de auto ofzo...
Ik heb zelf ook aan een kluisje gedacht maar ben bang dat de ruimte hierin dan weer net te klein is om die ene ipad er nog in te krijgen ofzo :)

Ik ben ondertussen aan het kijken naar meubelsloten (en ja natuurlijk breek je dit ook nog steeds open maar ik zoek vooral iets tegen de gelegenheids insluipers (zonder breekijzers :))

in de jametic heb ik destijds een kluis in de bank gemaakt, verticaal vast gezet in de binnenkast tegen de wand

http://www.carpoint.nl/product/autokluis/

past een iPad met al je horloges, telefoons, etc prima in
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bankje op slot?
« Reactie #12 Gepost op: juli 03, 2017, 01:01:35 am »

Dit is een goede, mits goed verankerd:

https://www.kluizenplaza.nl/salvus-vtk-1-autokluis-caravankluis.html?gclid=CjwKEAjws-LKBRDCk9v6_cnBgjISJAADkzXevfnOgx-SHcl3MnBUfjKmA8DeJjdyJZcfKkO244xGThoC0Sbw_wcB

Eén van de weinige SCM goedgekeurde kluizen voor gebruik in auto of caravan.
Gelogd

Gait

  • Gast
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Bankje op slot?
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2017, 02:00:27 pm »

Hoewel wij zelf ook vaak in de auto waardevolle spullen bewaren wel rekening houden met de oplopende temperaturen in de auto. Ipadje in ongekoeld dashboardkastje gaat uiteindelijk gewoon kapot......

Beter om dan bijvoorbeeld in kofferbak bij reservewiel te bewaren / verstoppen.

Disselbak is denk ik een goede optie. Dat deze op slot zit is meestal niet vreemd. Daarnaast is deze vaak in het zicht.

Anders de boel verstoppen onder je matras of tussen de schone of vuile kleding?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal