Worteldoek of tenttapijt

Gestart door Maurice, november 04, 2017, 09:56:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

Beste forumleden,
Wij zijn sinds kort eigenaren van een nieuwe vouwwagen. Aangezien het gezin groeit en onze caravan te klein was geworden hebben we gekozen voor een nieuwe Cabanon Mercury.

Ik hou het forum al een tijdje in de gaten maar ik blijf met 1 vraag zitten; nl. moet ik nu tenttapijt of worteldoek onder het bisonyl kuipgrondzeil leggen? Ik lees ervaringen van beide. Ook lees ik dat sommigen eerst een laag plastic en vervolgens zo'n tenttapijt onder leggen. Wat overigens weer niet door diverse campings wordt toegestaan. Bovendien zou er water tussen de lagen kunnen komen wat niet kan weglopen.

Het bisonyl kuipgrondzeil is in principe voldoende om te gebruiken zonder onderlaag. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je er een beschermingslaag onder legt tegen steentjes/oneffenheden etc.

Wie helpt me verder?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

solex

Wij gebruiken een bouwzeil,rollen de kanten op en ritsen het grondzeil in.
De opgerolde kanten houden eventueel water tegen en het grondzeil is zo beschermd tegen steentjes enz...
Op de meeste campings zijn de plaatsen toch al dor tegen dat wij groot verlof hebben half augustus.
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

OhPeeCee

Gebruiken zwembad tegels van de Aldi zacht, beschermd tegen steentjes, ligt snel. Ben wel benieuwd hoe lang het heelblijft

Mobiele reactie via Tapatalk

KampeerFan

1e laag - Worteldoek = bescherming voor je grondzeil en zorgt er voor dat er geen water tussen laagjes blijft staan (beluchting).
2e laag - Kuipgrondzeil of los grondzeil (eventueel zelf kuipje maken mbv (speciale)haringen). = droge voeten
3e laag - Tenttapijt = comfort en bescherming grondzeil van bovenaf.

p.s. Een stuk oud tenttapijt zou ook als 1e laag kunnen. Maar is relatief duur/zwaar en meer werk met schoonmaken.

PenH

Citaat van: _Jeroen_ op november 04, 2017, 10:55:36 AM
1e laag - Worteldoek = bescherming voor je grondzeil en zorgt er voor dat er geen water tussen laagjes blijft staan (beluchting).
2e laag - Kuipgrondzeil of los grondzeil (eventueel zelf kuipje maken mbv (speciale)haringen). = droge voeten

p.s. Een stuk oud tenttapijt zou ook als 1e laag kunnen. Maar is relatief duur/zwaar en meer werk met schoonmaken.

Zo doen wij het ook!
De derde laag is vooral ook voor comfort. Het tapijt is niet zo koud aan je (blote) voeten. Deze zomer is laag 3 in de tas gebleven. Het was zulk mooi weer dat we toch nauwelijks binnen waren.

Tom

Zo doen wij het ook.

john1311

En wij doen het ook zo. (Als we het worteldoek niet vergeten  :I )

Ellis

Wij ook, dat deden we al toen we nog met de tent gingen. Het tenttapijt is bij ons van dat antislip spul dat je ook kunt gebruiken om er voor te zorgen dat je zonnebril op het dashboard blijft liggen. Maar dan groter natuurlijk  :H
Het is lekker zacht en isoleert goed. Lekker op je sokken in de voortent terwijl het buiten regent! Maar als je graag naar zonnige bestemmingen gaat kies je misschien voor iets anders.

Maurice

Dank voor de tips! Ik ga die 3 lagen ook maar toepassen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xray

Citaat van: john1311 op november 04, 2017, 03:49:35 PM
En wij doen het ook zo. (Als we het worteldoek niet vergeten  :I )
Hier ook zo:)16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

metalpe

Wij hebben ook een Mercury. We leggen worteldoek en dan het inritsbare grondzeil. Daarop leggen we niks meer, daar zie ik persoonlijk het nut niet van in. Gewoon elke dag even de borstel door de tent en het blijft proper.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Mustang

Wij doen ook eerst worteldoek en daarom kuipgrondzeil. Daar doen wij niets meer op. Maar kan me voorstellen dat gaatjestapijt wel lekker comfi is. Maar dat tapijt doen wij op het gras onder de luifel. Liefst dubbel, extra zacht.

Ellis

Ik moet er wel bij zeggen dat wij graag naar bestemmingen als Engeland gaan, daar is een laagje isolatie onder je voeten, ook in de zomermaanden, vaak wel lekker. Zeker sochtends en savonds.

Yella

de laatste jaren gingen we naar warme bestemmingen. Het tenttapijt ging niet meer mee om ruimte en gewicht te besparen. En tijd. Maar onder de kuip wel altijd iets. In het begin een bouwzeil en later worteldoek wat ik voor de Cocoon op maat had gemaakt. En koude voeten?  Ach... slippers meenemen, dan geen enkel probleem. Makkelijker dan een tapijt neer te leggen, op te ruimen. en ook het aanvegen van het kuipzeil is makkelijker dan tenttapijt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

AnnekeCornee

+1
Is wat werk, maar wel goed beschermd en comfortabel