Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Multicon of Jeager?  (gelezen 2912 keer)

Yella

• Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Multicon of Jeager?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 20, 2018, 09:45:35 am »

Nou ik wilde onder mijn nieuwe Fiat graag 13polig multicon... Niet leverbaar.

Nu dus een (degelijk) verloop.. Werkt ook al ben ik er geen fan van. Met zowel . 7 polig als 13 polig multicon nooit problemen gehad.  De vouwwagen blijft lekker multicon wat mij betreft

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk
Een nieuwe Jaeger op je vouwwagen kost minder dan een tientje. Kost een verloop ook. En met een verloop altijd meer kans op storingen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2018, 10:43:04 am »

Een nieuwe Jaeger op je vouwwagen kost minder dan een tientje. Kost een verloop ook. En met een verloop altijd meer kans op storingen.

Als er altijd maar sprake zou zijn van 1 combinatie dan zou dat een optie kunnen zijn. Echter er zijn 3 potentiele trekkers En op al de trekkers gebruik ik sowieso de fietsendrager die 7 polig is. Ik moet dus veel meer vervangen dan die ene aansluiting op de vouwwagen.

Multicon was voor mij echt Ideaal.
Adventure Awaits

Avec

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2018, 01:15:00 pm »

1 van de problemen (waarschijnlijk het grootste) van Multicon is dat de pinnen 8-13 er achteraf bij zijn gefrommeld om compatible te blijven met de oude 7-polige stekkers. Omdat er eigenlijk geen ruimte hiervoor was zijn de verbindingen kleiner uitgevoerd dan de originele pinnen 1-7, en laat dat nou net de verbindingen zijn waar de grote stroomverbruikers op zitten. Kleine verbindingen met grote stroom is vragen om problemen. Bij Jaeger zijn alle pinnen even zwaar uitgevoerd, is het contact beter en de verbinding steviger. Geen verrassing dus dat deze de strijd heeft gewonnen.

Een 13-polige stekkerdoos is altijd om te zetten van Multicon naar Jaeger, kost niet eens zo heel veel. Adapters van Jaeger naar Multcon/7-polig zijn er zat te vinden en ook niet zo duur. Een adapter van 7-polig naar Jaeger is ook nog wel te vinden, maar van Multicon(13-polig) naar Jaeger is alleen te vinden als kabel en niet in de korte versie. Bovendien zijn deze adapters veel gevoeliger voor storingen dan andersom en duurder. Net zoals de stekkers en -dozen van Multicon veel duurder zijn dan van Jaeger.

Uiteindelijk is een Jaeger onder je auto altijd de beste keus. Meest flexibel en betere verbinding.

Carani

• Klap nerd
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Valley
« Reactie #18 Gepost op: augustus 21, 2018, 09:36:10 pm »

Nee hoor, wij hebben een multicon-naar-jaeger verloopje gehad, en (hoewel lomp) had die geen kabel. Was wel duur, rond de 20 euro als ik me goed herinner.

Wij hebben bij onze huidige wagen de stekker laten omzetten naar een jaeger, is toch weer makkelijker. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet praktisch is als je met meerdere auto's werkt.

FriedelP

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
« Reactie #19 Gepost op: augustus 21, 2018, 10:59:41 pm »

Blijkbaar heeft bij het repatrieëren van onze vouwwagen de vouwwagen achter een wagen met een multicon-13 polig gehangen. Mijn stekker is vervangen door een dergelijke stekker. Hopelijk vindt ik de originele stekker nog terug in de auto, zodat ik die later terug kan monteren.

Yella

• Klap gek
    • Jawa.nl
« Reactie #20 Gepost op: augustus 22, 2018, 07:54:06 am »

Blijkbaar heeft bij het repatrieëren van onze vouwwagen de vouwwagen achter een wagen met een multicon-13 polig gehangen. Mijn stekker is vervangen door een dergelijke stekker. Hopelijk vindt ik de originele stekker nog terug in de auto, zodat ik die later terug kan monteren.
De Jaeger stekkers zijn niet zo heel duur gelukkig. Minder dan 10 euro.

Alex

• Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
« Reactie #21 Gepost op: augustus 22, 2018, 09:01:10 am »

Wel raar dat ze dit gedaan hebben.
Als ze iets veranderen/slopen moeten ze het toch ook in oude staat terug brengen.
Met mij waren ze niet zomaar klaar.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

• Klap gek
    • Jawa.nl
« Reactie #22 Gepost op: augustus 22, 2018, 09:19:38 am »

Wel raar dat ze dit gedaan hebben.
Als ze iets veranderen/slopen moeten ze het toch ook in oude staat terug brengen.
Met mij waren ze niet zomaar klaar.
Ik denk dat het minder stress en tijd kost om het zelf te doen. Kwartiertje???
Soms moet je een afweging maken wat het beste is Alex. Maar ik begrijp je wel. En ik denk dat het komt omdat iemand in Verweggistan die stekker er aan heeft gezet voor vervoer en hier in Nederland niemand er van weet. Het is al geweldig dat de vouwwagen weer ongeschonden thuis is.

FriedelP

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
« Reactie #23 Gepost op: augustus 22, 2018, 12:24:56 pm »

Vermoedelijk moest dit om te kunnen passen op de trekker. En mogelijk ligt de originele stekker nog in de auto.

Hij werd door VAB afgeleverd bij het carosseriebedrijf net voor het weekend en gisteren heeft mijn vader hem kunnen oppikken en hij vond het wel vreemd dat de verloopstekker niet nodig was. Dus ik heb het maar pas gezien als we thuis waren.

Inderdaad, mocht het niet in de auto liggen de originele stekker, is het veel eenvoudiger gewoon een nieuwe te plaatsen. Voor de rest was de service 150% in orde, dan ga ik hiervoor echt niet moeilijk gaan doen hoor.

spikehome

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
« Reactie #24 Gepost op: augustus 23, 2018, 05:57:43 pm »

Op Ali stekkers en verlopen zeer goedkoop.
van trigano naar holtkampers naar een shelter
Pagina's: « 1 2   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal