Maar hoe doe je dat in de praktijk?

Gestart door Richard, januari 16, 2019, 05:45:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KampeerFan

Die pootjes heb je zo opgedraaid en bieden geen enkele bescherming...

Klapzwaan

Staat op eigen oprit, maar wel makkelijk bereikbaar. Pootjes uitgedraaid, safety ball in koppeling met een goedgekeurt disselslot. En 's nachts staat er nog een auto voor.

Citaat van: muis op januari 17, 2019, 08:15:28 AM
Mbt de koelbox, ik vries 1 of 2 pakken sap of flessen water in, deze in de koelbox voor je vertrekt, zo blijft de inhoud koud en heb je gekoeld drinken voor onderweg.  Als je vlees mee wilt nemen is invriezen ook een goede optie.
Doen wij ook en mijn ervaring is dat na 36 uur in de zon rijden de koelbox nog steeds zo koud is dat hij niet gelijk aanslaat als we op bestemming zijn. Dus < 5C.

martijn82

Als wij op doorreis gaan dan altijd vast aan de auto. Mocht dat niet lukken dan koppel ik hem af. Doe me afneembare trekhaak van de auto af. En koppel die aan de vouwwagen met het diselslot. En als wij weg gaan zet ik hem bij me moeder in de garage

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


EriLin

#18
standaard op de oprit de het hele kampeerseizoen: SCM disselslot + bal en een eenvoudige wielklem (niet SCM) s'nachts staat de vw ingesloten door andere auto's op de oprit.
dag voor vertrek: vouwwagen aan de auto of klaar om aangehaakt te worden met het disselslot erop. s'nachts staat hij tussen het huis en de oprit scheiding met de auto ervoor zodat ze hem er niet makkelijk tussendoor kunnen drukken.
onderweg parkeerplaats: disselslot + zicht erop.
onderweg hotel: nog geen ervaring maar zou hem wanneer mogelijk aangehaakt aan de auto laten met disselslot en wielklem.

sommigen gooien ook nog een slot op de dissel als je op de camping uitgepakt staat maar dat doen we nooit.

Pootjes uitdraaien of zelfs een vouwwagen tussen andere auto's insluiten bieden geen enkele toevoeging. Bij onze buren is de oldtimer auto die ingesloten stond op de oprit gestolen door eerst de 2 auto's ervoor van de oprit te halen. Als ze willen nemen ze hem altijd mee, evenals inbraak in huis. De pro brekers kijken altijd eerst hoe de 'waren' erbij staan en wat ze mee moeten nemen qua gereedschap. Maak het zo zo moeilijk mogelijk dan wordt je sneller overgeslagen ;)

Wij hebben een vaste keuken met een externe koppeling voor 220/12 zoals een caravan. Onder de carport is een stopcontact waarmee we de koelkast een dag van te voren al aanzetten. Onderweg zit hij aan de auto op een contact geschakelde 12v.

EriLin

oh ja,

Actieve camera's bewaken onze oprit + die van de buren als ook de voorkant van het huis+weg en de achterzijde. We wonen in een inbraak gevoelig gebied. Dit helpt ook maar ook hier zijn hele listige oplossingen voor te vinden als ze echt willen. Nep camera's ophangen heeft geen zin, zien ze zo.

AnnekeCornee

Citaat van: KampeerFan op januari 17, 2019, 10:51:11 PM
Die pootjes heb je zo opgedraaid en bieden geen enkele bescherming...

Elke vertraging is een extra drempel.

Marcel

Citaat van: RDDR op januari 17, 2019, 03:23:23 PM
Nooit eigenlijk druk over gemaakt.  Wellicht onterecht.

Ik ook niet en dat brengt me tot de vraag of iemand überhaupt wel eens heeft meegemaakt dat ze gestolen worden? Ik heb een disselslot en dat is het. Ik heb een eigen oprit, dus het parkeerprobleem heb ik verder niet.


KampeerFan

Citaat van: AnnekeCornee op januari 18, 2019, 01:57:37 PM
Elke vertraging is een extra drempel.

Een stille accuboor met sleutel, binnen een minuut.. echt een peulenschil voor iemand die hem wil jatten.

Nekaf

Alleen een disselslot helpt niet , ze leggen  hem los op de kogel rijden  de straat uit en boren of zagen hem daar los , altijd aan de ketting of het wiel op slot, vrienden van ons hadden hem aan de trekhaak gaan onderweg ff bakkie doen , konden ze terug naar huis want de  vouwwagen  zat er niet meer aan.
Dus oo nooit alleen laten op reis, doen wij trouwens nooit , er is altijd iemand van ons bij of hij staat zo dat ik hem zie tijdens een bakkie

PenH

Een vouwwagen blijft wat diefstal (of openbreken) betreft erg kwetsbaar. Als een professionele dief echt wil dan hou je deze met geen enkel slot tegen. Maar tegelijkertijd is de markt voor vouwwagens nu ook weer niet zo heel groot en valt het in de praktijk wel mee denk ik.
Bij de meeste gemeenten mag je een aanhanger ook maar een beperkt aantal dagen (max. 3) voor de deur neerzetten.
Wij kunnen onze klapper op de eigen oprit kwijt. Ik gebruik een SCM gekeurd disselslot (met balletje!) en zet de wagen met een stevige fietsketting vast aan een boompje.
Bij een pauze onderweg gaat het disselslot er weer op.
Sinds we een vouwwagen hebben maken we geen gebruik meer van hotelovernachtingen. We zetten onze snelklapper op een overnachtingscamping op. Eerder deden we dat wel maar koos ik altijd een plekje 'weg van de snelweg'. Een Chambre d'Haute (B&B) op een boerderij bijvoorbeeld. Vaak hooguit 10minuten van de snelweg, super relaxed en een zeer kleine kans op diefstal.
Oh ja, de koelbox. Deze blijft binnen aan de 230V tot we vertrekken. Als laatste nog een ijsblok (flesje water of sap) erin, box in de bermkeuken zetten aanhaken en gaan. De box blijft op deze manier koud tot aan de plaats van bestemming. Voor de terugweg (of doorreis) maken we gebruik van de vriezer op de camping om weer een ijsblok te maken voor onderweg.

olaf

Eerst gebruikte ik een ketting om de vouwwagen aan een boom vast te maken, maar die is er nu niet meer en we gebruiken nu een Wielklem.

Deze gebruiken we ook als we overnachten tijdens de reis.

Zoals reeds gemeld kun je de steunen ook kunnen uitdraaien. Dat doe ik zelf niet.
The need for the many outweigh the needs of the few

EriLin

Gewoon een oude vw kopen, zal niet zo snel gestolen worden.

Zal ook liggen aan wat voor vouwwagen er voor de deur staat.

Hier een combi camp van 18k, een nieuwe holtkamper enz, zal ook wat eerder worden meegenomen ;)

hedix

Wij hebben de vouwwagen met SCM disselslot en balletje aan de kant van de weg staan. Verder staat hij met een ketting vast aan ofwel een put ofwel een lantaarnpaal. Ook de pootjes staan uitgedraaid. En we zetten hem tussen onze auto's in, strak geparkeerd. Als laatste zetten we hem daar zo laat mogelijk neer en proberen we zo vroeg mogelijk te vertrekken. Geen enkele garantie uiteraard.

Geluk is wel dat we in een straat wonen waar de sociale controle erg groot is.





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Wanderer200

Ik heb voor de verzekering een scm goedgekeurd disselslot nodig dus die gebruik ik.

Avond voor vertrek hang ik de VW achter de auto met het disselslot erop. Auto en vw staan dan op de oprit. Zo'n disselslot is echt niet heilig maar het losmaken ervan zou wel zoveel herrie maken dat ik wakker van zou worden. Maar ik maak me er totaal niet druk om acht de kans erg klein.

Onderweg als we overnachten laat ik de VW achter de auto als dat mogelijk is en dan gebruik ik ook het slot.

Koelkast heb ik dan al in de disselbak staan. Het meeste spul wat er in zit moet koel blijven maar niet persee koud. Het spul wat echt koud moet blijven laat ik in de koelkast in huis en gooi ik voor vertrek in de koelbox.