Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage  (gelezen 3069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 852
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #30 Gepost op: januari 26, 2019, 11:19:22 am »

Als ik de helling (op Google maps) zo zie zou ik het wel aandurven om de vouwwagen met de auto op zijn plek te zetten. Dat is uiteindelijk toch veel minder gedoe dan een lier.
Wel opletten dat de kar niet verder omlaag kan, door middel van een blok achter de wielen. En bij het afkoppelen zorgen dat er geen ‘spanning’ meer op de koppeling staat (kar blokkeren en dan nog een centimeter naar achteren rijden met de auto).
Aankoppelen is iets lastiger omdat je de trekhaak precies onder de koppeling moet zien te krijgen. Met een beetje oefening (en iemand die aanwijzigen geeft) lukt dat vast wel.
Op youtube zijn genoeg instructie filmpjes te vinden, hoe je een bochtje achteruit moet doen. In het begin is het even lastig, maar gewoon goed kijken en heel langzaam, dan gaat dat best.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #31 Gepost op: januari 26, 2019, 04:07:34 pm »

Westfalia antwoord op mijn vraag dat de elektrische lier twee kanten op belast kan worden. Dus bij trekken en vieren...

Dat is goed nieuws, mogelijk ga ik er dan ook terug een keertje naar kijken. Ik ga wel nog een keer kijken bij welke last onder welke helling en mogelijk investeer ik dan ook nog in een dergelijk ding.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #32 Gepost op: januari 26, 2019, 04:12:48 pm »

Als ik de helling (op Google maps) zo zie zou ik het wel aandurven om de vouwwagen met de auto op zijn plek te zetten. Dat is uiteindelijk toch veel minder gedoe dan een lier.
Wel opletten dat de kar niet verder omlaag kan, door middel van een blok achter de wielen. En bij het afkoppelen zorgen dat er geen ‘spanning’ meer op de koppeling staat (kar blokkeren en dan nog een centimeter naar achteren rijden met de auto).
Aankoppelen is iets lastiger omdat je de trekhaak precies onder de koppeling moet zien te krijgen. Met een beetje oefening (en iemand die aanwijzigen geeft) lukt dat vast wel.
Op youtube zijn genoeg instructie filmpjes te vinden, hoe je een bochtje achteruit moet doen. In het begin is het even lastig, maar gewoon goed kijken en heel langzaam, dan gaat dat best.

De koppeling zeer nipt onder de trekhaak rijden is bij mij niet echt het probleem. De achteruitrij camera van mijn auto heeft daar een specifieke optie voor die de trekhaak detecteert en de lijn aangeeft hoe je moet rijden om perfect aan te koppelen. Erg handig trouwens.

Probleem bij mij dat zeker belast, en met de helling en de lengte van mijn wagen het geheel van de auto de grond raakt en wat verderop het dak de bovenkant van de poort. Die optie had ik ook eerst naar gekeken en zou zeker eenvoudiger zijn dan bij brulmuis aangegeven. Echter in mijn verhaal is dat geen optie.
Gelogd

brulmuis

  • Gast
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #33 Gepost op: januari 28, 2019, 04:19:43 pm »

Ik koop wel eerst een kabeltrekker met een kabel van drie meter. Erin zetten moet wel lukken, desnoods handmatig met de oplooprem en borging via een spanband aan de trekhaak voor het geval ik de boel laat gaan  ::)

Maar eruit rijden lijkt me lastig omdat ik dan moet pielen om de trekhaak er precies onder te krijgen. Dat wordt niks met mijn vrouw erbij.  :I
En als ie vast zit er gelijk uit moet rijden en links af moet. Staat de vouwwagen strak tegen de muur aan de rechterkant, raakt de wagen de muur.

Trek ik liever het ding er handmatig uit voor het grootste deel en de koppeling op de stoep staat. Keggen heb ik al.
Lukt het dan nog niet soepel, koop ik wel een elektrische lier.

Bedankt nogmaals voor het meedenken
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #34 Gepost op: januari 28, 2019, 05:48:13 pm »

Mijn aanbod blijft staan. Wil evt ook wel een keer naar je toe komen om de situatie in het echt te zien.
Het aankoppelen op een helling is idd wel lastig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

brulmuis

  • Gast
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #35 Gepost op: januari 29, 2019, 01:20:00 pm »

Ik haal dat ding 22 februari op. Hopelijk kan ie dan naar de stalling,  want daar staat mijn oldtimer caravannetje nog.

Kom er graag op terug Theu!
Gelogd

Kristof Maenhout

  • Gast
Re: Vouwwagen parkeren op helling voor de garage
« Reactie #36 Gepost op: juni 11, 2019, 09:22:54 am »

Ahoi, hier gelijkaardig probleem.
Hier moest vouwwagen met dissel voor de garage binnen. Omhoog weliswaar!
Opgelost met elektrische lier die eenvoudig op en van de dissel kan.
En een oog vastgeboord in plafond! Werkt perfect

Jij kan ook de  lier op je disse plaatsen en je trekhaak gebruiken als vast punt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal