Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Hoeveel PK moet je auto hebben??  (gelezen 14465 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Hoeveel PK moet je auto hebben??
« Reactie #30 Gepost op: april 14, 2019, 12:14:09 pm »

Kortom, gewoon de kar achter die 75 pk knopen en kijken hoe het bevalt. Inderdaad is vroeger geen argument meer, toen was er altijd wel een truck die naar boven kroop waar je mooi achter mijn hangen. Nu duwen diezelfde trucks je op en halen je in. En dat rijdt echt niet fijn.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Hoeveel PK moet je auto hebben??
« Reactie #31 Gepost op: april 14, 2019, 12:38:23 pm »

Voor de mensen met een turbo: je kunt een chiptuning overwegen. Ik wilde dit omdat de motor van onze Octavia 1.6 TDI Greenline niet lekker liep. Zeker niet met de zesde versnelling en een inhaalmanoeuvre. Hoewel voor onze auto niet noodzakelijk heb ik het wel laten doen. Het waarom? Een fijnere auto die makkelijker wegrijdt met aanhanger en soepeler rijdt. Het maximum vermogen is van 117 PK bij 3375 touren naar 136 PK bij 3400 touren gegaan. Het maximum koppel was 269 Nm bij 2330 touren en is nu 325 Nm bij 2215 touren. Het rijdt echt zoveel relaxter. Zeker met aanhanger bergop! Met deze Greenline  zonder tuning geen ervaring met de klapper bergop, met de vorige wel (5-bak). Met de vorige moest ik echt regelmatig terug. Soms zelfs naar de drie. Met deze redt ik het soms zelfs goed in de vijf. Al geef ik er de voorkeur aan om meer touren te maken in de vier. Zeker bergop. Bovendien: de motor moet je wel met liefde en plezier laten werken.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Hoeveel PK moet je auto hebben??
« Reactie #32 Gepost op: april 28, 2019, 02:27:26 pm »

Wij hadden hiervoor een Passat met 1.6tdi 105pk nu is dat een vrij zware auto die leeg al 1440kg weegt. Dan volgestouwd en een volbeladen vouwwagen erachter en ik vondt dat totaal niet fijn rijden. Inhaal manouvres heb je een kalender voor nodig om in te plannen en heuvelop moet al snel een versnelling lager en dan volgas. Vorig jaar door de alpen helemaal een drama, lange stukken volgas waarbij de olie temp omhoogschiet naar de 130graden.

Voor mij voelt zo'n reis dan alsof ik de hele tijd de auto moet afbeulen en ik zit totaal niet relaxt achter het stuur.

Begin dit jaar hebben we een Octavia met 2.0tdi 150pk gekocht. Afgelopen vrijdag voor het eerst vertrokken met de VW en wat een verschil! Inhalen geen probleem je versneld zo van 100 naar 120-130 om even  een vrachtwagen in te halen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de bergen deze zomer ook geen problemen meer zijn.

Doe mij maar een wat grotere moter met meer vermogen, om het verbruik hoef je het niet te laten mijn 2.0tdi is een stuk zuiniger dan de vorige 1.6tdi.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoeveel PK moet je auto hebben??
« Reactie #33 Gepost op: april 28, 2019, 03:54:59 pm »

Heb zowel met de passat variant als de superb combi 1.6 met 105 PK gereden en dat was te doen maar inderdaad zeker bij de laatste moest dat niet krapper zijn.

Nu terug een superb 1.6 maar met 120 PK en dat rijd naar mijn gevoel meer dan comfortabel genoeg met de vouwwagen er aan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal