Stevige camping kast (opvouwbaar)

Gestart door GJD, april 17, 2019, 10:09:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

GJD

Goedemorgen Klappers, ik ben op zoek naar een stevige vouwkast voor in de voortent. De kast moet een kratje met bijv boodschappen goed kunnen houden. De meeste opvouwbare kasten die ik zie hebben een vrij luttele bovenkant waar ik niet zo snel iets op zou durven zetten. Wie kan mij uit eigen ervaring een goede kast adviseren?

Drikusniet

Ik ben eigenlijk nog nooit een opvouwbare campingkast tegengekomen waarop ik een vol kratje zou durven zetten.

Rikki72

Ik ben in enkele kampeerwinkels gaan vergelijken en vond de stabiliteit van de vouwkasten niet in vergelijking met het opzet gemak. Ik ben uiteindelijk voor monteerbare kasten gegaan zoals bvb deze; https://www.obelink.nl/hypercamp-campingkast-avignon.html
Duurt iets langer om te monteren maar na een eerste montage kan je de kast deels in elkaar laten bij het demonteren, is compact te vervoeren, regelbaar voor oneffen ondergrond en heel stevig/stabiel

Daald

afgelopen zaterdag bij Obelink geweest en deze Crespo AL101 https://www.obelink.nl/crespo-al-101.html gekocht. staat op Internet op uitverkocht en voor 98,- maar ik betaalde € 69. ook was er en hele stapel voorradig.

Urgje

Ik heb een laag kastje van Teun gekocht met een stevig blad erop waar ik zo een kratje op durf te zetten.

JeroenGouda

Heb een kastje van de lidl waar prima een krat bier op kan staan, twee durf ik ook nog wel aan!
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Yella

Wij namen 2 campingtafeltjes mee. 1 om als tafel te gebruiken. de ander om o.a. een kratje op te kunnen zetten met levensmiddelen etc. Snel op te zetten en compact en stevig.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wammes67

wij hebben er een van eurotrail, is eigenlijk een keukenkast. Type heet volgens mij Tasjes
http://eurotrail.info/producten/tarbes/

kan max 25 kg hebben.
succes met kiezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

KampeerFan

Wij hebben 2 opvouwbare campingkasten van de Lidl. Daar gaat meer dan een krat boodschappen in. De zware boodschappen mooi onderin. Op de hardtop staat bij ons een campingoventje, ventilator en koffiezetapparaat. Makkelijk op te zetten en plat op te bergen.

GJD

Wanderer200

Wij hebben ook die van de lidl, prima kastje, stevig en staat binnen een minuut. Het lidl kastje heb ik ook wel eens onder een ander merknaan gezien, misschien bocamp.

Onze koelkast staat op de grond met een boodschappenkrat ernaadt icm met het kastje hebben we dan zat ruimte.

ARU-18

Negen van de tien campingkasten maken gebruik van een hangende constructie. Dat wil zeggen, de legplanken ''hangen'' uiteindelijk in de stoffen omkleding van de kast. Al het gewicht wat op deze legplanken geplaatst wordt, hangt dus in het principe aan de bovenkant van de kast waar de stoffen omkleding aan het frame vast zit. Dit zorgt altijd voor een topzware constructie dus, die altijd vrij wiebelig blijft. Hoe zwaarder je de legplanken belaadt, hoe wiebeliger de constructie wordt.

Een enkele fabrikant snapt dit en maakt ook campingkasten die dragende legplanken hebben. De Campart Almeria bijvoorbeeld heeft twee legplanken die direct op het frame liggen. Gewicht wat op deze legplanken geplaatst wordt, gaat dus niet hangen in de kast maar wordt direct overgebracht naar de poten van de kast. Hoe zwaarder je de planken belaadt, hoe steviger de kast gaat staan. Er zit uiteraard wel een maximum aan het gewicht wat je op deze altijd vrij dunne lichtgewicht legplankjes kan plaatsen voordat de plankjes het zelf gaan begeven of flink door gaan buigen. Een handige kampeerder maakt uiteraard gewoon zelf vervangingsplankjes die iets steviger zijn ;-)

mvg

Wouter

Wanderer200

Goed verhaal maar die van ons staat anders zo stabiel als wat ;)

Hemertje

KampeerFan

Citaat van: Wanderer200 op mei 04, 2019, 07:17:59 PM
Goed verhaal maar die van ons staat anders zo stabiel als wat ;)

+1 De onze van de Lidl hebben hun dienst weer bewezen afgelopen 2 weken.