Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?

Gestart door Hemertje, mei 01, 2019, 10:24:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

Om luchtdruk op te kunnen bouwen is een 'propeller' van een dusdanige vorm dat hij maar in één richting goed werkt. Maar je kunt ook met bijv. een klep de in- en uitgang omwisselen, is ook eenvoudig te realiseren.

Hemertje

Citaat van: Drikusniet op mei 09, 2019, 11:17:48 PM
Om luchtdruk op te kunnen bouwen is een 'propeller' van een dusdanige vorm dat hij maar in één richting goed werkt. Maar je kunt ook met bijv. een klep de in- en uitgang omwisselen, is ook eenvoudig te realiseren.

denk eens even verder mee hardop Drikus, wat zou er nodig zijn om het te realiseren?
out of the box denken, altijd leuk!

:P

Klapzwaan

Denk aan principe van een elektrische pomp voor een luchtbed. Slang aan de ene kant erop is opblazen en slang aan de andere kant is leeg zuigen. Zo simpel kan het zijn. Alleen nu nog in een vaste opstelling in een vw bedenken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Hemertje

Citaat van: Klapzwaan op mei 10, 2019, 09:26:48 AM
Denk aan principe van een elektrische pomp voor een luchtbed. Slang aan de ene kant erop is opblazen en slang aan de andere kant is leeg zuigen. Zo simpel kan het zijn. Alleen nu nog in een vaste opstelling in een vw bedenken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

wie denkt er met ons mee...?  :O  I:

Klappen maar!

#64
 :* KISS  :*  Keep It Simple and Safe

Een ventilator is genoeg, wel even af en toe omdraaien.
Bespaart een ventilator,  een gecombineerde in/uitlaat is dan voldoende en meer bagageruimte.


De HK prijslijst gaat er rooskleurig uitzien in 2020   :>
Waar is de ideeën bus?

RDDR

Omdraaien is het probleem. De ventilator zit ingebouwd onder het bed en kan je dus alleen fysiek aan als de tent op staat.
Dus.... dichtgeklapt valt er niets om te draaien.

Als je zoiets wil kom je uit op de externe variant (waar laat je dat ding tijdens de reis???) en dat was er vroeger ook maar 1 gezien je die makkelijk kan draaien.

Toch denk ook ik dat het met de juiste fan met 1 stuks moet kunnen.

smoutewm

Citaat van: spikehome op mei 09, 2019, 11:07:27 PM
Ze zijn wel bezig met een ander systeem.
Dan komt er een unit onder de wagen mis je ook geen bagage ruimte meer.
Je moet alleen daar waar de lucht uit komt rekening houden met je spullen.
En dan word het wel een fan die 2 kanten op kan.
Wanneer dat ko mt geen idee maar kwam van een verkoper af bij holtkamper.
Klopt, dit was ook de reactie op mijn vraag aan HK of mijn Kyte voorzien kon worden van een upgrade waardoor de piekstroom niet meer boven 10A zou komen. Niet helemaal het antwoord dat ik zocht. Denk dat ik me moet behelpen met een externe piekspanningsbeveiliging. Heeft iemand daar ervaring mee?
La pluie en Bretagne.....? Une légende!

Hemertje


Hemertje


Dionne

Citaat van: RDDR op mei 05, 2019, 08:25:08 AM
@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A

Weet jij ook vanaf welk jaar dat is? We hebben pas een cocoon aero uit 2015 gekocht.
We willen nog gaan proef kamperen, maar de camping waar we naar toe willen heeft 6A en ik durf eigenlijk nu die gok nog niet te nemen.

Dionne

Citaat van: Klappen maar! op mei 09, 2019, 12:43:36 PM
In hoeverre is het  Aero systeem een commercieel verkoopargument en leuk / supergrappig opblaas speeltje in de categorie Toys for Boys?
Hebben we het echt nodig om een vouwwagen op te zetten?
Wedstrijdje wat het snelste gaat?

Wij hebben net een cocoon aero (2015) , met windforce, gekocht, onze Kyte uit 2009 staat nog te koop.
Wij zijn overgestapt omdat mijn man erg artrose heeft in zijn handen en hij dit jaar daar best veel problemen mee ondervond met het opzetten. De cocoon gaan we dit weekend uit proberen.

Diep

Dat slowstart systeem heeft te maken met het nieuwe windforce systeem.
Dat is nog zo nieuw hiervan zijn pas een paar wagens van uitgeleverd.

Zie:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24607.0

spikehome

De kyte uit 2009 heeft ook geen hulp frame zoals latere modellen hadden,  sinds de windforce is het frame ook weer aangepast.