Reinigen Cabanon (Mercury of ander model)

Gestart door Sjamaaz, juni 12, 2019, 02:01:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjamaaz

Ik kan me niet voorstellen dat er niet al een topic over is, maar ik heb flink gezocht en tot nu toe zonder resultaat. Maar anders mag het topic uiteraard op slot  :)

Zoals in het voorstel berichtje aangegeven zijn we sinds kort de trotse eigenaren van een nieuwe Cabanon Mercury. 1 van de redenen dat we voor deze klappert gekozen hebben, is het feit dat de wagentent lekker hoog is. Hier kleeft echter wel een nadeeltje aan: de bovenkant van de wagentent op de camping schoonvegen van blaadjes, beestjes, stofjes is een aardige uitdaging! Ik ga maar even een telescoop bezem aanschaffen.

Dat brengt me ook bij m'n vraag: hoe houd je zelf je Cabanon schoon en welk regulier onderhoud geef je je VW (doek en/of wagen)? Impregneer je 'm elk jaar, gaat er elk jaar een tuinslang overheen met een soppie en een harde borstel, of moet je juist noooooit met een harde borstel aan de bak? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoop in de komende jaren zelf advies te kunnen geven ipv alleen maar mee te liften op jullie kennis  :O

sannie75

Sop en tentdoek gaan niet samen!  :N :(

Impregneren is ook niet nodig, dit doe je pas als er echt lekkage is, maar Cabanon heeft dusdanig goed doek dat dat echt niet nodig is!

Wij klopten meestal met de hand het meeste stof eraf en evt met een handstoffertje het ergste stuifmeel/blaadjes en andere troep uit de bomen eraf, verder helpt een goede hoosbui op zijn tijd ook om dat soort vuil te verwijderen.

Ik heb weleens gezien dat ze bij de vouwwagenzaak het dak van de vouwwagen stofzuigen om ze netjes te krijgen voor de verkoop.

Sjamaaz

Citaat van: sannie75 op juni 12, 2019, 02:11:56 PM
Sop en tentdoek gaan niet samen!  :N :(

Sorry!  :#

Citaat van: sannie75 op juni 12, 2019, 02:11:56 PM
Impregneren is ook niet nodig, dit doe je pas als er echt lekkage is, maar Cabanon heeft dusdanig goed doek dat dat echt niet nodig is!

Wij klopten meestal met de hand het meeste stof eraf en evt met een handstoffertje het ergste stuifmeel/blaadjes en andere troep uit de bomen eraf, verder helpt een goede hoosbui op zijn tijd ook om dat soort vuil te verwijderen.

Ik heb weleens gezien dat ze bij de vouwwagenzaak het dak van de vouwwagen stofzuigen om ze netjes te krijgen voor de verkoop.

Kloppen kan ik  :J stofzuigen ook, maar dat lijkt me dan een bruggetje te ver  :)

Maar dat valt me dan alleszins mee!

sammyvannorel

Ik heb de ramen 'gelapt' met alleen water: ik ben als de dood voor sop in mijn tent. (ik ben de boze bellenblaasbuurman  >:()

Verder heb ik geklopte en geborsteld: de luifel kon ik mooi naar beneden laten hangen aan de voortent, de voortent aan de wagen en beiden afgeborsteld en de wagen heb ik van binnenuit geklopt.

Bij vogelpoep hoop ik op hoosbuien en anders alleen spoelen met SPA-BLAUW (of ander plat water uit een fles) of regenwater, anders krijg je kalkvlekken....

Verder helemaal niets doen: zon en regen doen hun werk op zijn tijd.

Slikranden doe ik ook alleen met water en nadrogen met een oude handdoek.

Misschien dat ik mijn wagen nog even in de was zet, zodat ie mij mooi tegemoet glimt als ie uit de stalling komt.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Fam. Lucassen

uhh niet. de slikranden met sopje. de tent wordt afgeveegd als we hem afbreken. de rest regent schoon.

ons is ook erg duidelijk gemeld nooit schoon te maken met borstels, sop etc.

sammyvannorel

Citaat van: Sjamaaz op juni 12, 2019, 02:29:34 PM
Sorry!  :#

Kloppen kan ik  :J stofzuigen ook, maar dat lijkt me dan een bruggetje te ver  :)

Maar dat valt me dan alleszins mee!

Lijkt me wel mooi: mijn robotstofzuiger over het dak van de vouwwagen te laten crossen  :H
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Sjamaaz

Citaat van: sammyvannorel op juni 12, 2019, 02:43:00 PM
Lijkt me wel mooi: mijn robotstofzuiger over het dat van de vouwwagen te laten crossen  :H

::) :H