Dát gaat niet lukken zo...

Gestart door kimopo, juni 30, 2019, 05:12:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimopo

Vanmiddag bezig geweest om de kogeldruk te wijzigen van ruim 75kg naar ca 60 (lager wordt t echt niet dus, zelfs als de disselbak leeg is  :N )

Nu durf ik t met die 60kg wel aan, mn Fabia zegt 50 als max te hebben maar hij ligt mooi recht en zakt feitelijk niets in.
De Seat echter zag je giga zakken en in de wielkast is dan te zien dat er nagenoeg geen vering over is.

Op de foto's mijn Fabia met (gele) vering die vrijwel niet inzakte en de Ibiza die giga inzakte, daar heb ik n kort filmpje van geprobeerd te maken toen hij losgemaakt werd.
Dat filmpje staat hier:  http://www.kimopo.com/jametic-etc/ibiza-diep-klapper.mp4


Maar... we hebben ook n imperial voor de klapper dus dat werd klus 2... de fietsdragers erop bevestigen...  :?

Met de stoelen op de wagen werd t al vrij krapjes maar ok, de imperial kwam erop echter was er geen ruimte in het midden om de fietsdrager balken te bevestigen, dus die zouden naar de zijkanten moeten waar wel ruimte is.

Helaas is de fiets van manlief een degelijke met een ovale framebuis die niet in de fietsklem past  :N

We zullen nu dus met 2 auto's richting Nijmegen moeten gaan, ik met de klapper achter de Skoda Fabia en manlief met de Seat Ibiza met fietsendrager.

Dat wordt dus flink puzzelen hoe we dat ooit gaan oplossen om niet met 2 wagens te hoeven reizen.

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt



KampeerFan

Je kan voor de Seat MAD hulpveren laten plaatsen. Die treden dan in werking als de achterkant van de auto meer belast word. De kosten vallen reuze mee, wellicht een oplossing?

https://www.easycarparts.nl/hulpveren/seat

Alex

Al mijn Toyotas hadden dit.
Nu heb ik voor een paar euro van die rubberen blokken tussen laten zetten.
Als er niks achter in zit doen ze niks.
Maar komt er iets zwaars achter dan veert de boel minder in.
Bij het rijden merk ik er niks van want daar was ik wat huiverig voor.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

Dat gele zijn de bumpstops. De veren zitten eronder. bij veel vag producten zijn de achterveren aan de zachte kant. Bij diverse auto's al hulpveren geplaatst, bv van carsupport. Is bij deze auto's minder dan een half uur werk. Auto op assteunen, schokdempers los van de as, veren in de hoofdveren draaien, krik onder de as, dempers weer vast.

KampeerFan

Citaat van: sanderv op juni 30, 2019, 07:10:06 PM
Dat gele zijn de bumpstops. De veren zitten eronder. bij veel vag producten zijn de achterveren aan de zachte kant. Bij diverse auto's al hulpveren geplaatst, bv van carsupport. Is bij deze auto's minder dan een half uur werk. Auto op assteunen, schokdempers los van de as, veren in de hoofdveren draaien, krik onder de as, dempers weer vast.

Precies! De Passat rijd nu zoveel beter beladen en zonder belading merk je de hulpveren niet op.

sanderv

Carsupport heeft doorgaans twee varianten: normaal en heavy duty. Die laatste zijn te zwaar, met de normale staat hij beladen 5 cm hoger en onbeladen een klein stukje. Je merkt de veren leeg inderdaad niet. Heeft die Ibiza ook een gastank?

sevenup

Wij hadden hiervoor een fabia station uit 2011, ook zeer slappe veren achter. Wij hebben geen hulpveren gemonteerd, aangezien de auto maar 1 jaar de vouwwagen heeft getrokken. Wel geïnformeerd en werd inderdaad vaak gemonteerd.

Nu een nieuwe dacia logan mcv en hier totaal geen last meer van.

kimopo

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt



kimopo

#8
Citaat van: sevenup op juni 30, 2019, 09:09:23 PM
Wij hadden hiervoor een fabia station uit 2011, ook zeer slappe veren achter.

Mijn Fabia heeft blijkbaar géén slappe veren, hij ligt beter dan de Ibiza
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt



sanderv

Citaat van: kimopo op juni 30, 2019, 09:28:47 PM
Mijn Fabia heeft blijkbaarggéén slappe veren, hij ligt beter dan de Ibiza

Op zich bijzonder, aangezien beide auto's exact dezelfde achteras hebben. Is het bij de Fabia allemaal nog origineel?

sanderv

En de Ibiza is zo te zien ook nog de 1.4 16v of 1.6 16v met 101 pk. Die hebben eerder een wat stugger onderstel

henkt

Afgelopen week heb ik spacers van 2 cm gemonteerd onder mijn Fabia station. Mijn trekhaak schuurde soms over een drempel. Dit zijn dan wel drempels die uitermate slecht zijn aangelegd, maar ik kan het ook overkomen als ik een stoep met verlaagde stoepbanden op of af moet.
Het rijgedrag zonder aanhanger is niet veranderd.  Ben benieuwd hoe de vouwwagen er achter hangt.

kimopo

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt



Louis

Vanmiddag bezig geweest om de kogeldruk te wijzigen van ruim 75kg naar ca 60 (lager wordt t echt niet dus, zelfs als de disselbak leeg is  :N
Wettelijk mag de kogeldruk van een vouwwagen niet zwaarder zijn dan 50 kilo, ook al kan je auto/trekhaak 75 kilo aan.

Jasper Carole en roan

Ook wij hebben mad hulp veren onder onze peugeot 307 hatchback laten zetten hij staat nu achter wel ietsje hoger maar hij zakt nog wel wat na ook zonder aanhanger merk je wel dat ze er onder zitten hij dempt de drempels beter , met 2 kinderen op de achterbank en de koelbox in de kofferbak en 55 kg kogeldruk  rijdt het veel beter