Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Laat je je vakantieplannen beïnvloeden door het Coronavirus?  (gelezen 6264 keer)

par

• Goldmember 2019
  • Klap nerd
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort 2013
Re: Laat je je vakantieplannen beïnvloeden door het Coronavirus?
« Reactie #75 Gepost op: maart 24, 2020, 08:52:14 am »

We gaan gewoon hierheen  :#

Jimmymichiels

• Klap nerd
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Raclet villanova tune 2017
« Reactie #76 Gepost op: maart 24, 2020, 08:57:40 am »

De chinezen mogen terug rijzen....
Dus tegen de zomer hopelijk ook in europa.
Ik zou er niets mee inzitten voor deze zomer een leuke vakantie op een Belgische camping
Maar ja Italië is al geboekt en betaald.... dus ik hoop...
Ik denk wel dat het rustig ga zijn op die campings

Tessabrenninkmeijer

• Goldmember 2020
  • Klapper
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 Royal de Luxe
« Reactie #77 Gepost op: maart 24, 2020, 09:47:16 am »

Wij hebben 3 weken geboekt (vanaf 19 juli) in zuid-Frankrijk. Toch ben ik erg bang dat de grenzen nog dicht zitten tegen die tijd. Ik weet nog niet of de overheid het een goed idee vind dat iedereen internationale contacten op doet. Wel hoop ik dat we dan binnen Nederland weer een normaal leventje hebben. Waarbij campings, terrasjes en zwembaden weer gewoon open zijn.

Dus wij hebben een plan B geboekt vanochtend. Je weet maar nooit. Ik zou het ook niet leuk vinden als onze nieuwe vouwwagen een jaar ongebruikt in de garage staat. Dus Corona plan B is...... een week later vertrekken (betekend een week langer de kans om Corona het land uit te helpen):
Week 1 naar de Achterhoek camping lolotte
Week 2 camping seedune op Schiermonnikoog
Week 3 camping het stortemelk op Vlieland. Op Vlieland komen we elk jaar. Maar dan in een huisje met oud & nieuw. Dus met onze nieuwe vouwwagen zou het helemaal geweldig zijn....

De reisdag van schier naar vlie wordt wel een uitdaging met 2 boten die we moeten halen. Maar we vertrouwen erop dat het gaat lukken 🤞🏻. Ook duimen we gewoon voor heel lekker weer in Nederland. Net als de afgelopen zomers.....

Omdat we een week later gaan dan als we naar Frankrijk zouden gaan, kunnen we in het beste geval Frankrijk combineren met Vlieland. Hoe heerlijk zou dat zijn.... Dus nu duimen op een goede afloop!!!!!

Urgje

• Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
« Reactie #78 Gepost op: maart 24, 2020, 12:44:48 pm »

De chinezen mogen terug rijzen....
Dus tegen de zomer hopelijk ook in europa.
Ik zou er niets mee inzitten voor deze zomer een leuke vakantie op een Belgische camping
Maar ja Italië is al geboekt en betaald.... dus ik hoop...
Ik denk wel dat het rustig ga zijn op die campings

Alle chinezen waren toch al terug? En als je als NL gestrand bent in het buitenland dan word je ook geholpen om terug te reizen, je kunt moeilijk maanden wegblijven...

FriedelP

• Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
« Reactie #79 Gepost op: maart 24, 2020, 08:28:45 pm »

Er is een Belgische Rode Duivel gevlucht naar Dubai voor het virus, is nu teruggekeerd naar zijn Chinese club en meteen in quarantaine geplaatst omdat hij besmet was.

Jer81

• Klap nerd
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Savanne
« Reactie #80 Gepost op: maart 25, 2020, 11:14:55 am »

De vakantie in april gaat niet door iig. Nu maar hopen dat in juli zaken een beetje genormaliseerd zijn.

olaf

• Goldmember 2019
  • Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
« Reactie #81 Gepost op: maart 26, 2020, 07:33:00 pm »

Ik denk dat de vakanties in ook niet zullen gaan.

Alleen maar hopen dat voor de schoolvakanties alles weer een beetje normaal is.
The need for the many outweigh the needs of the few

metalpe

• Klap nerd
« Reactie #82 Gepost op: maart 26, 2020, 09:44:34 pm »

Ik begin me echt zorgen te maken. We hebben van de 5 weken die we gaan, al 4 weken betaald.. meer dan €2000.
Als je de vooraanstaande Belgische viroloog Van Ranst hoort praten, zit een vakantie in juli in het buitenland er totaal nog niet in. Ik hoop maar van wel...

En zo niet hoop ik zooo hard dat we ons geld terug krijgen. Van dat geld kan ik hier thuis veel benzine kopen, gaan eten, misschien dichtbij wat kamperen ;)

Maar goed binnen blijven allemaal. Wij zitten al 2 weken opgesloten, we mogen echt niks in België, je mag zelfs enkel de auto nemen om naar de winkel te gaan. De boot mag niet in het water, je mag niet met leer dan 2 personen wandelen of fietsen, alle winkels zijn dicht, parken gesloten... De kans is groot dat de scholen, die  al 2 weken dicht zijn, nog tot minstens eind april dicht blijven. Echt fel.

We krijgen de tijd goed om, dat is het probleem niet, en onze vakantie met Pasen is uitgesteld, de communie van de kleinste waarschijnlijk ook. Dit is zo enorm, deze impact!

Dat iedereen maar gezond blijft.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

FriedelP

• Klap prof
« Reactie #83 Gepost op: maart 26, 2020, 11:17:56 pm »

Metalpe. Iemand die er bij betrokken is heb ik gehoord dat negen op de tien kansen de veiligheidsraad gaat beslissen dat er geen afzwakking gaat zijn voor midden mei. Dan zal het stap voor stap naar het normale leven terug gaan zijn en zien dat die stap niet teveel impact heeft op de verspreiding voor er naar een andere stap gaat.

Urgje

• Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
« Reactie #84 Gepost op: maart 27, 2020, 06:43:58 am »

Mag de boot zelfs niet in het water???? Pfff op je boot ben je juist veilig! En om er veilig op te komen zijn toch maatregelen te nemen?Lastig joh, zo beperkt zijn. Wij hebben een bootje achter het huis en varen zoveel we kunnen.

Jon

• Goldmember 2019
  • Klap prof
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Country
« Reactie #85 Gepost op: maart 27, 2020, 04:59:24 pm »

Ik verwacht dat de termijn straks teruggeschaald wordt en dat het meerendeel gewoon op vakantie kan, sommige landen daargelaten. Wat wel ernstig is, is dat in Belgie het motorrijden aan banden is gelegd, het moet toch niet veel gekker worden.  https://www.motor.nl/motornieuws/belgie-verbiedt-plezierritten/
Combi Camp, what else?

JanJD

• Klap fanaat
  • *
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog (2017)
« Reactie #86 Gepost op: maart 27, 2020, 07:33:49 pm »

De vraag andersom gesteld geeft voor mij het antwoord: Kan de vakantie de verspreiding van CoViD-19 beinvloeden (lees vergroten). Zo ja dan is het voor mij een no-go.
Op pad gaan in de mei vakantie zit er denk ik niet in. Wij waren van plan om met de camper (die wij voor het voor- en na-seizoen naast de vouwwagen hebben) op pad te gaan, naar Texel was 1 van de opties. Met name omdat ik tot nu toe waarneem dat nog steeds velen door -bewust of onbewust- de regels niet na te leven zichzelf en anderen blootstellen aan risico's zie ik elk mens-mens ontmoeting als een risico. Wie weet krijgen wij nog wel een goede ingeving waar wij (in de natuur) zonder risico voor verspreiding kunnen doorbrengen, alles is natuurlijk geheel afhankelijk van de ontwikkelingen de komende weken.
Ik hoop van harte dat het virus voor de zomervakantie ingedamd en onder controle is. Als mijn werk dit dan ook toestaat (mijn werkgever heb nu al forse maatregelen genomen die de medewerkers vakantiedagen en geld kosten ;-( ) zou ik graag weer een maandje op de bonnefooi rondtoeren met de vouwwagen. De bestemming is bij voorkeur de (Franse) Alpen maar ook dit zou CoViD-19 kunnen beïnvloeden.

« Laatst bewerkt op: maart 27, 2020, 08:32:13 pm door JanJD »
One can never trust an engineer who does not have to wash his hands before he eats dinner (Kiichiro Toyoda)

DrLivingstone

• Klap nerd
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T met varioluifel
  • Nou moe!
    • MTBTrails
« Reactie #87 Gepost op: maart 28, 2020, 05:25:28 pm »

Ik begin me echt zorgen te maken. We hebben van de 5 weken die we gaan, al 4 weken betaald.. meer dan €2000.

En dit zijn dingen die ik niet snap. Aanbetaling tot daar aan toe, maar zoveel..?
Ik lees het meer, maar ik zou du nooit zoveel aanbetalen (bij kamperen).
Lijkt me ook stug dat een camping dit eist..

FriedelP

• Klap prof
« Reactie #88 Gepost op: maart 28, 2020, 05:39:57 pm »

Ik vindt dat ook een van de voordelen van kamperen, dat je niets op voorhand dient vast te leggen en de laatste moment nog kan beslissen waar je naar toe trek.

Ik besef wel dat bij sommige campings dat wel nodig is om te reserveren, maar dat zijn niet de campings waar wij van houden. Maar dat is ieder zijn voorkeur uiteraard. En hoe meer de camping gegeerd is hoe hoger de prijzen zijn die ze kunnen vragen en ook vreemde voorwaarden kunnen eisen, anders gaat de plaats wel naar een andere geïnteresseerden die er nog met hopen zijn op dat moment.

par

• Goldmember 2019
  • Klap nerd
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort 2013
« Reactie #89 Gepost op: maart 28, 2020, 06:02:15 pm »

Je kan het niet negeren, wel dan?

Kamperen is tot 10 mei niet toegestaan in Zeeland, rond Rotterdam en in Twente blijven campings ook noodgedwongen langer dicht.
Ik vrees dat dit een maatregel wordt die op de 31e landelijk gaat gelden. Geen voorjaarsvakantie voor eenieder.... En een financiele aderlating voor de toerismesector.

Dan moet de vouwwagen maar in Hintergarten neergezet worden vrees ik. Het ergste is: dat past nog ook.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog

Twittear