Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Auto icm vouwwagen  (gelezen 1493 keer)

olaf

• Goldmember 2019
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Auto icm vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: maart 23, 2020, 10:53:26 pm »

Wij hebben een Suzuki Baleno (2016) 1 liter turbo 112 PK.

Dat wil echt wel hoor. Ook onze zwaar beladen Roadmaster was geen probleem over de Duitse autobahn de heuvels op. Wel even terug schakelen maar ging super.

Onze vorige Suzuki SX4 1.6 (geen turbo) had wel iets meer moeite mee.

Ben blij met de prestaties van onze 1.0 Boosterjet.
The need for the many outweigh the needs of the few

Jeronimo

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
« Reactie #31 Gepost op: maart 24, 2020, 09:33:13 pm »

Oei, nu ik al die verhalen lees had ik mijn Altea met 1.2 tfsi dus helemaal niet in hoeven ruilen voor die Audi met 2 liter motor, 150pk en lekker veel koppel???? Laat het mijn vrouw maar niet horen 8)

PenH

• Goldmember 2019
  • Klap prof
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
« Reactie #32 Gepost op: maart 25, 2020, 09:06:58 pm »

Oei, nu ik al die verhalen lees had ik mijn Altea met 1.2 tfsi dus helemaal niet in hoeven ruilen voor die Audi met 2 liter motor, 150pk en lekker veel koppel???? Laat het mijn vrouw maar niet horen 8)
Nee, dit kan echt niet! Ik zou maar snel teruggaan naar de dealer en ‘m inruilen voor een Audi met 1.0 motor :)3]

Jeronimo

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
« Reactie #33 Gepost op: maart 25, 2020, 09:21:50 pm »

Nee, dit kan echt niet! Ik zou maar snel teruggaan naar de dealer en ‘m inruilen voor een Audi met 1.0 motor :)3]
Dan krijg ik ruzie met mijn vrouw want die is er super blij mee ;-) En het was ècht de kleinste motor voor de A4 dus ik heb mijn best gedaan :O

PenH

• Goldmember 2019
  • Klap prof
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
« Reactie #34 Gepost op: maart 25, 2020, 09:28:46 pm »

Wij rijden al ruim 7 jaar in een Ford Focus met 1.0 100pk motor en zijn ondertussen half Europa rondgetoerd. Ik kan nogmaals beamen wat iedereen al schrijft. Het gaat prima! Ook beladen en met de vouwwagen aan de trekhaak, hoef je de motor niet overdreven zwaar te belasten om te komen waar je wilt zijn.

Ik kan wel twee nadelen noemen:
-Bergaf. In tegenstelling tot bergop heb je helemaal niets aan de turbo als je bergaf gaat. Blijft over een kleine 3-cilinder met een relatief lage compressieverhouding. Remmen op de motor lukt dus nauwelijks, pas bij erg hoge toerentallen (4000+) remt het wat af. In het vlakke NL is dat  fijn, want je kunt de auto een heel eind laten uitrollen (zuinig), in de bergen zul je vaker moeten bijremmen. Niet constant remmen! De snelheid op laten lopen, kort en vrij krachtig remmen en weer laten rollen. Dan blijven de remmen koel en kom je veilig beneden.

-Op de camping. Oftewel heel langzaam rijden. Bij erg lage toerentallen werkt de turbo niet en heeft de motor geen kracht. Dat kan lastig zijn als je stapvoets over een hobbelig campingweggetje naar boven moet rijden. Ik kan me nog één terassencamping herinneren waar ik bijna niet op ‘ons terras’ kon komen, terwijl er toch ook een andere vouwwagen en zelfs een caravan stond. Na een paar pogingen (en veel wielspin) lukte het net. Bleek later dat de rest door de 4x4 van de campingbaas op de plek was gezet... De valsspelers!

aartnely

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
« Reactie #35 Gepost op: maart 25, 2020, 09:30:24 pm »

met onze Captur van 90 pk naar de Franse alpen, naar Zweden en naar Spanje geweest, met 5 personen erin en HK aan de haak
van A naar Beter; geen probleem

joel.pap

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
« Reactie #36 Gepost op: maart 25, 2020, 09:43:28 pm »

Beste lezers,

Enigszins een gekke tijd om je met vakantie en kamperen bezig te houden, maar ik heb een vraag over een mogelijke combinatie van vouwwagen met een (nieuwe) auto en ik hoop dat hier lezers zijn die ervaringen kunnen delen.

Wij hebben sinds 3 jaar een Trigano Odyssee. Icm met een Renault Scenic (2 liter 6 versnellingen) zijn we hier de afgelopen 3 jaar met volle tevredenheid mee naar Frankrijk gereden. Nu hebben we onze trouwe 4wieler gisteren van de hand gedaan en overweeg ik een Opel Astra sports tourer Innovation. Even los wat iedereen van het type auto vindt (smaken verschillen), zit mijn twijfel voornamelijk in de kleine motor. Betreft een 1 liter turbo met 3 cilinders. 77 kw = 105 pk. Opel dealer gesproken en deze zegt dat ik er ook een caravan achter kan hangen. Beste man had in deze geen commercieel belang (kopen de auto daar niet) dus geloof hem wel. Toch ben ik benieuwd of hier andere vouwwagen bezitters zijn die de vouwwagen met een gelijkwaardige motor trekken. Auto heeft een max trekgewicht van 1150 dus ook dat is prima. Dat ik zo nu en dan terug moet schakelen is prima. Wat ik  niet wil is met 50 km per uur een heuvel op moeten rijden omdat de auto het eigenlijk niet aan kan. Of nog erger stil komen te staan  :)

Hoor graag ervaringen van anderen. Vast dank voor evt reacties.

gr
Hoi Joshua,

Hoe hoger het leeggewicht van de auto is (ten opzichte van de aanhanger) hoe prettiger de auto is als trekker. Tel daar een motor met turbo bij en je hebt een mooie combi. Ik denk dat die Astra echt prima z’n werk kan doen. Een motor met een turbo (benzine en diesel maakt niet uit) heeft bij lage toerentallen meer kracht (hoger koppel bij lage toeren) en is daardoor een prettiger dan een motor met hetzelfde vermogen maar zonder turbo. Succes met je nieuwe auto!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joshua

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Trigano
« Reactie #37 Gepost op: maart 26, 2020, 12:10:30 pm »

Leuk om zoveel verschillende meningen en ervaringen te lezen. Dank voor alle input. Ik ben er wel uit. Het trekken van de vouwwagen hoeft iig niet bezwaarlijk te zijn :-)
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog

Twittear