Enorm fel achterlicht vw

Gestart door MrViper5, juni 14, 2020, 10:09:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrViper5

Dit jaar was onze eerste kampeerervaring eem feit!
Een Trigano Galleon!
Als ik m achter de auto knup brandt 1 achterlamp van de Vouwwagen enorm fel. Hoe kan ik dit verhelpen?

OhPeeCee

Lager wattage misschien
Of de andere kant wat hoger wattage, branden ze even fel:)3061]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ber

Misschien de mistlamp? Dan moet je even de bedrading van de auto nakijken.

OhPeeCee

Vaak zijn deze lampjes met een dubbele gloeidraad, een voor achterlicht en de tweede voor remlicht. Zou kunnen dat je remlicht mee aan is. Check door te testen of de remlichten normaal oplichten als je de rem intrapt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Tago Herman

Als het inderdaad een lampje is met dubbele gloeidraad is het mogelijk dat het lampje verkeerd om is aangesloten. Dan brandt het achterlicht als mistlamp, en de mistlamp als achterlicht. Lampje omdraaien is dan de remedie.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Avec

Vroeger was een mistlamp op een aanhangen niet verplicht en werd de pin die nu voor de mistlamp wordt gebruikt aangesloten op de permanente voeding. Misschien dat de bedrading van de auto dus op die manier is aangesloten.
Anders even de andere tips hierboven proberen.

sanderv

99,9% zeker een geschakelde of permanente 12v op pin 2 van de 7 polige contactdoos van de auto, in plaats van de mistlamp. Snelste oplossing is dan om de mistlamp uit de vouwwagen te halen. Om wat voor een auto gaat het?

Yella

#7
Citaat van: Tago Herman op juni 14, 2020, 03:01:26 PM
Als het inderdaad een lampje is met dubbele gloeidraad is het mogelijk dat het lampje verkeerd om is aangesloten. Dan brandt het achterlicht als mistlamp, en de mistlamp als achterlicht. Lampje omdraaien is dan de remedie.
In principe moet dat niet kunnen, want dergelijke lampjes kunnen maar op 1 manier worden gemonteerd.
Gewoon de kappen er af en bekijken wat er aan de hand is. Kan een kleine sluiting zijn, corrosie, een verkeerd aangesloten draad.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

Citaat van: Yella op juni 15, 2020, 08:10:26 AM
In principe moet dat niet kunnen, want dergelijke lampjes kunnen maar op 1 manier worden gemonteerd.
Gewoon de kappen er af en bekijken wat er aan de hand is. Kan een kleine sluiting zijn, corrosie, een verkeerd aangesloten draad.
Je wilt ze niet vanavond op de koffie hebben die dat voor elkaar krijgen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Yella

Citaat van: Theu op juni 15, 2020, 10:09:27 AM
Je wilt ze niet vanavond op de koffie hebben die dat voor elkaar krijgen....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Okay, maar dan hebben we het niet meer over originele montage en is de boel al verziekt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

OhPeeCee

Bekijk het bedrading schema 13 polig of 7 polig, en meet de bedrading door. Kan ook zijn dat linker lamp kapot is en daardoor rechts feller brandt. Meten is weten zeggen ze altijd. Je kan altijd nog naar een aanhanger onderhoud station gaan. Die hebben vaak een kastje waar je plug in gaat en dat kastje verteld binnen een seconde wat er fout zit. Zit het niet in de VW bekabeling dan zul je moeten gaan zoeken in de kabelboom van de auto . Daar zijn weer garagisten voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

OhPeeCee

Om de auto te testen is een fietsen drager aansluiten genoeg, als alles normaal brandt en reageert is dat stukje al getackeld. Of je moet een Opel Signum hebben waarbij de CANbus in de war raakte van de vouwwagen en een lading storingen aangaf in het check control paneel, echter met een fietsendrager erop geen probleem


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

sanderv

Je kunt er inderdaad iets anders aan de haak hangen om het te controleren. Het kan ook met de vouwwagen zelf: als alles uit is, brandt die felle lamp dan ook? Of brandt die felle lamp alleen als de verlichting is ingeschakeld? In het eerste geval is het een fout aangesloten mistlicht en zit het in de auto, in het tweede geval is er een verkeerde lamp gebruikt op de vouwwagen of is deze verkeerd aangesloten. Een andere situatie is er niet. Dit staat los van wel of niet remmen. Zit het probleem links, is het nagenoeg zeker de verkeerde mistlamp aansluiting, zit het probleem rechts, is het 100% zeker een verkeerd aangesloten lamp op de vouwwagen.

MrViper5

(Weet niet hoe ik reageer op.een bericht van iemand) Het gaat om de linker lamp. Ik rijdt met een Volvo V50, en heb geen probleem met een aanhanger achter de auto. De VW staat nu even in de stalling. Daarna probeer ik eerst de simpelste oplossing de lamp omdraaien, werkt dit niet, test ik de overige opties die genoemd zijn. Super fijn dat iedereen hier zo mee denkt!

OhPeeCee

Als een andere aanhanger niet dat probleem geeft dan kan je er eigenlijk wel van uitgaan dat de VW iets niet goed zit. Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro