Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht: onze camplet limited edition  (gelezen 3000 keer)

Hemertje

• Goldmember 2020
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2014
Re: Gezocht: onze camplet limited edition
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2020, 05:27:07 pm »

Dan wordt er te zacht staal gebruikt lijkt me
Om een sleutel bij te bestellen heb je een vaak een code nodig en is alleen bij te bestellen bij een officiële sleutelmaker en dan is het met een boormachine simpel uit te boren!?
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2020, 05:31:33 pm door Hemertje »

Jer81

• Klap nerd
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Savanne
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2020, 05:49:53 pm »

Dan wordt er te zacht staal gebruikt lijkt me
Om een sleutel bij te bestellen heb je een vaak een code nodig en is alleen bij te bestellen bij een officiële sleutelmaker en dan is het met een boormachine simpel uit te boren!?
Elk slot is te kraken. Zeker met grof geweld en gereedschap wat je in een auto kan meenemen.

martijnmarleen

• Klap gek
  • Geniet van het kampeer leven .
« Reactie #32 Gepost op: augustus 16, 2020, 05:54:49 pm »

Als ik dit zo lees en  dat er een slot op stond ga ik er vanuit dat hij op bestelling is gestolen. Hoor je steeds vaker dat er zo gestolen wordt helaas. Want anders neem je niet alle moeite voor de slot en band lek maken.
Succes met zoeken naar de rekeningen en met het uitzoeken van de verzekering

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

FriedelP

• Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
« Reactie #33 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:00:52 pm »

Vaak nemen ze dat materiaal ook niet mee in een koffer omdat ze dan meteen verdacht zijn bij controle door de politie. Vaak stelen ze dat in de buurt uit een tuinhuis, om dan elders in te breken en weer elders het materiaal mee te nemen. Althans dat beweerde de politie bij inbraak in ons tuinhuis een tijdje terug.

Er was toen niets gestolen, omdat we blijkbaar geen nuttig inbrekersmateriaal hebben liggen, maar de schade was er wel. De verzekering heeft daarvoor iets meer dan 1000 euro uitgekeerd, voor het vervangen van de deuren en slot van tuinhuis, een slot die de tuin afsluit dat er uitwas, en voor de schade van steeksporen voor poging openbreken garagedeur (wat niet gelukt was). Voor de garagedeur werd een forfait gerekend, evenals voor slot en werkuren vervangen slot, voor de deuren van het tuinhuis was een offerte voor de herstelling van het bedrijf dat het origineel geplaatst heeft voldoende. BTW wordt later gestort nadat het officiële factuur van de hersteller hebben gekregen. Echter die is momenteel nog volgeboekt qua werk en moeten we dus nog meer dan een maand op wachten.

Maar in vergelijking met een vouwwagen vindt ik dan die vergoeding van 5000 euro inderdaad eerder beperkt.

Drikusniet

• Techneut in hart en nieren
  • Goldmember 2020
  • Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
« Reactie #34 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:04:46 pm »

Elk slot is te kraken. Zeker met grof geweld en gereedschap wat je in een auto kan meenemen.
SKG *** is voor een huis al top en duurt maar minimaal 3 minuten. Ik heb 1 keer zo'n test mogen meemaken voor een slot. Kan je vertellen dat het weinig grof geweld is, maar wel gericht geweld waar over is nagedacht. Heb er met verbazing naar gekeken wat je met een goede en simpele schroevendraaier met hamer voor elkaar kunt krijgen.

Jer81

• Klap nerd
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Savanne
« Reactie #35 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:12:54 pm »

SKG *** is voor een huis al top en duurt maar minimaal 3 minuten. Ik heb 1 keer zo'n test mogen meemaken voor een slot. Kan je vertellen dat het weinig grof geweld is, maar wel gericht geweld waar over is nagedacht. Heb er met verbazing naar gekeken wat je met een goede en simpele schroevendraaier met hamer voor elkaar kunt krijgen.
Juist. Ik heb op een vorig huis eens nieuw hang en sluitwerk laten hangen.
Koste klauwen met geld en het idee was om de dief een minuut of 2 langer buiten te houden. In de hoop dat het te veel tijd zou kosten om binnen te komen en dat men afhaakt. Als ze iets willen hebben dan lukt het ze echt wel mits ze niet gestoord worden.

Drikusniet

• Techneut in hart en nieren
  • Goldmember 2020
  • Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
« Reactie #36 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:21:49 pm »

Juist. Ik heb op een vorig huis eens nieuw hang en sluitwerk laten hangen.
Koste klauwen met geld en het idee was om de dief een minuut of 2 langer buiten te houden. In de hoop dat het te veel tijd zou kosten om binnen te komen en dat men afhaakt. Als ze iets willen hebben dan lukt het ze echt wel mits ze niet gestoord worden.
Klopt, maar het geluid wat er bij komt is natuurlijk wel vaak een probleem, maar nog meer is dat er (gelukkig) maar weinig mensen zijn die het ook in die 3 minuten voor elkaar krijgen. De meeste kiezen liever voor een minder beveiligd huis, waardoor de kans dat er bij je wordt ingebroken echt wel vele malen minder wordt.

FriedelP

• Klap prof
« Reactie #37 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:29:33 pm »

Daarom dat die 3 minuten zo van belang zijn. Ik heb voor andere dingen contact met een criminoloog van de VUB en die stelt ook die 3 minuten. Men zoekt vooral panden waar men binnen de 3 minuten binnen is, de buit heeft (vaak weet men al wat men daar mee wilt pakken) en terug weg is. Een goed slot dat vertraagd waardoor deze 3 minuten niet haalbaar zijn, is een betere investering dan een duur alarmsysteem. Dat maakt lawaai, maar buren en anderen komen pas kijken als dat blijft loeien. En dat is meestal al langer dan 3 minuten en dan is de vogel al gaan vliegen. Camerabeelden bij sommige alarmsystemen kunnen soms helpen om de zaak achteraf op te lossen, maar voorkomt het niet, en beter voorkomen dan genezen. Daarom dat een goed slot de belangrijkste investering is, samen met een goede verzekering.

Dat ongestoord is ook een belangrijk aspect. Op een plaats waar veel sociale controle is gaat men minder makkelijk handelen dan op een plaats waar geen sociale controle is. Bij die laatste gaat ook verlichting en zo meer eerder de crimineel helpen dan de misdaad voorkomen. Hij of zij heeft ook licht nodig om zijn daad te doen en waar geen sociale controle is en veel licht kan hij nu eenmaal makkelijker sneller en ongezien werken dan op een plaats waar het donker is en hij daar zelf voor licht moet zorgen dat daar niet thuis hoort en de aandacht trekt.

In dit geval lijkt het me eerder op een plaats en moment te zijn dat er wel sociale controle was, vandaar de band plat steken, en ik vermoed dat de politie daarin gelijk heeft. Men kan het idee wekken dat men bezig is een band te moeten vervangen en daarom moet trachten de wagen af te koppelen. De handeling wordt dan minder makkelijk opgemerkt als zijnde vreemd of verdacht, want die moeten hun band vervangen. Dat geeft hen veel meer tijd en veel lager risico op betrapping, hoewel het toch behoorlijk durven is en koelbloedig moet zijn om onder dergelijke omstandigheden dat te gaan uitvoeren. Maar het lijkt sterk op wat elke gauwdief doet, de aandacht afleiden naar een ander gebeuren om zo zijn slag te slagen.
Maar diegenen die dat zo koelbloedig kunnen doen en daar zo over nadenken, zijn gegarandeerd professionals als je het mij vraagt.

FriedelP

• Klap prof
« Reactie #38 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:35:18 pm »

Klopt, maar het geluid wat er bij komt is natuurlijk wel vaak een probleem, maar nog meer is dat er (gelukkig) maar weinig mensen zijn die het ook in die 3 minuten voor elkaar krijgen. De meeste kiezen liever voor een minder beveiligd huis, waardoor de kans dat er bij je wordt ingebroken echt wel vele malen minder wordt.
Het overgrote deel van de inbraken gebeuren overdag tijdens de week (meeste mensen zijn gaan werken, dus minder sociale controle en kans op betrapping) en checkt men eerst wel of er niemand thuis is. Ze worden het liefst niet geconfronteerd met de inwoner. Op dat moment speelt geluid minder een rol. Tijd is dan wel nog steeds een belangrijke factor.

Ook dingen online kopen en dan de doos in het groot buiten zetten bij het oude papier is geen goed idee. Ze rijden wel even ter verkenning op moment dat oud papier wordt opgehaald en noteren waar welke TV's of andere spullen zijn gekocht aan de hand van die dozen en dan weten ze ook waar ze later moeten zijn om dat spulletje te ontvreemden. Kortom, niet te koop lopen met die dingen kan zeker helpen, men weet niet of het de moeite loont om het risico te nemen. Als men dat wel weet of het de moeite loont, zal men al rapper het risico nemen ook.

Yella

• Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
« Reactie #39 Gepost op: augustus 17, 2020, 10:49:32 am »

Even cilinder eruit boren lijkt me zo gedaan.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Een goedgekeurd slot boor je niet zo even de cilinder er uit lijkt me. Verzekeringen stellen eisen aan de sloten.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

• Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
« Reactie #40 Gepost op: augustus 17, 2020, 11:00:29 am »

Maak je niet al te veel illusies over sloten. Professionals houd je er niet mee tegen (interessant youtube kanaal: LockPickingLawyer, zonder of met geweld:
en
) en als een aanhanger niet vast ligt, kan hij nog altijd even met een ketting om de trekhaak gegooid worden. Voor de buitenwereld is het al snel in orde, die ziet 99,9% van de tijd toch niets. Diefstal levert gewoon veel ellende op, het kost een hoop tijd, financieel word je er doorgaans niet beter van en emotionele waarde is nooit te vergoeden.

Urgje

• Klap prof
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
« Reactie #41 Gepost op: augustus 17, 2020, 01:36:04 pm »

Wij gebruiken een goedgekeurde wielklem. Vraag me af of je die in 3 minuten los krijgt. In disselsloten heb ik altijd weinig vertrouwen omdat ze nog kunnen rijden.

FriedelP

• Klap prof
« Reactie #42 Gepost op: augustus 17, 2020, 02:10:02 pm »

Hier in de gemeente is er een periode geweest dat redelijk wat aanhangwagens werden gestolen met de wielklem. Ze werden door zo'n depanage wagen opgepikt met een kraan zoals ook verkeerd geparkeerde wagens uit een rij worden opgepikt door politie. In een paar minuten tijd kon men ze mee pakken. Gelukkig werd de wagen met de aanhangwagen redelijk rap gespot door een ANPR camera en daardoor de bende snel opgerold. Maar ook dat dus geen garantie.

wildoit

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2020 Easy Pack System
« Reactie #43 Gepost op: september 14, 2020, 05:11:41 pm »

Leg een oude opgeladen telefoon verstopt in je vouwwagen (met een simkaart met enkele GB data voor 1 mnd)
en installeer de de app Friendlocator op je eigen telefoon en de oude  telefoon.
En je volgt gewoon via de app waar de vouwwagen naar toegaat.
Erg dat het allemaal moet.

Of je plaatst een GPS tracker, oid
https://www.bol.com/nl/p/tracemaster-240-gps-tracker-auto-volgsysteem-zeer-krachtige-accu-240-dagen-standby-magneet-zeer-sterke-behuizing/9200000097378756/?bltgh=rYABDkuNr7d5jSu9eaBGTA.1_4.6.ProductTitle
« Laatst bewerkt op: september 14, 2020, 07:04:51 pm door wildoit »
Geen beter leven dan een Klapper leven
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog

Twittear