Wat is normaal bij oplevering vouwwagen

Gestart door LaraS, juli 07, 2021, 09:56:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron73

Citaat van: LaraS op juli 07, 2021, 09:56:19 AM
Hoi allemaal,

Gisteren hebben wij onze Jamet Jametic Outdoor 2021 opgehaald. Een mooi moment: onze eerste nieuwe vouwwagen! Nu waren wij een beetje verbaasd over de "instructie". Wij werden even meegenomen naar het showmodel en de verkoper noemde een paar dingen op die we moesten doen bij het uitklappen. Hij liet niets zien, maar wees een beetje vaag: "ja, die stang moet daar ergens bij het bed" en meer van dat soort opmerkingen. Verder helemaal niets. Het is dat wij zelf nog vragen stelden over de keuken (waarbij hij verkeerd advies gaf om een 9v blok batterij te kopen). Thuis kwamen we erachter dat er allerlei stappen zijn bij het uitklappen die ons niet zijn verteld en dat wij kennelijk een verhoogd zeil hebben waar we het elastiek doorheen kunnen trekken. Wij vonden het zelf erg vreemd dat we niet eens één keer de wagen hebben geklapt met de verkoper. Ik weet dat dit bij bijvoorbeeld Holtkamper hele andere koek is, aangezien mijn ouders daar ooit een vouwwagen hebben gekocht. Verwacht ik teveel, of is onze instructie echt heel summier geweest?
Normaal gesproken krijg je er zeker uitgebreide opzetinstructie bij.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk


Paulus

Wij hebben uitgebreide instructies gekregen, werd uitgeklapt en uitgelegd. Dat was bij de Wit Schijndel

LaraS

Nou, het is duidelijk: onze instructie schoot tekort. Wij hebben vandaag de wagen in het bos geklapt en dat viel nog best tegen. Erg veel dingen die we niet wisten. Gelukkig zijn we er uiteindelijk wel uit gekomen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!

Wij waren inderdaad een beetje overdonderd, waardoor we er niets van zeiden. Achteraf natuurlijk spijt van. De verkoper had ook haast, moest snel weg. Hele rare situatie. Was trouwens bij Obelink.

Hemertje

Citaat van: LaraS op juli 07, 2021, 11:00:48 PM
Nou, het is duidelijk: onze instructie schoot tekort. Wij hebben vandaag de wagen in het bos geklapt en dat viel nog best tegen. Erg veel dingen die we niet wisten. Gelukkig zijn we er uiteindelijk wel uit gekomen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!

Wij waren inderdaad een beetje overdonderd, waardoor we er niets van zeiden. Achteraf natuurlijk spijt van. De verkoper had ook haast, moest snel weg. Hele rare situatie. Was trouwens bij Obelink.

zijn probleem hoeft natuurlijk niet jullie probleem te worden.
daar mag je ze gerust op aanspreken en als je nog wil een nieuwe instructie-uitleg vragen waarvoor wel de tijd wordt genomen!

CEO

Ik denk dat je gelijk hebt, Hemertje, maar of je dat gelijk ook krijgt bij Obelink? Ik ken ze als coulant, nooit lastig met ruilen etc. maar het blijft wel een dozenschuif-bedrijf.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rijksen

Als je er echt nog behoefte aan hebt kan je altijd bellen en vragen of het mogelijk is. Wellicht denken ze bij Obelink dat ze een nette aflevering hebben gedaan omdat er geen klachten/vragen waren. Nu kunnen ze er  van leren en dit beter oppakken. Als ik dan weerstand zou merken zou ik mij de moeite besparen want dan zal het een "verplicht nummertje" worden.

Wellicht is er een ervaringsdeskundige te vinden op het forum of in een facebookgroep die een keer wil helpen met opzetten. Denk dat je daar nog het meeste aan hebt.

Vazal

Citaat van: LaraS op juli 07, 2021, 11:00:48 PM
Nou, het is duidelijk: onze instructie schoot tekort. Wij hebben vandaag de wagen in het bos geklapt en dat viel nog best tegen. Erg veel dingen die we niet wisten. Gelukkig zijn we er uiteindelijk wel uit gekomen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!

Wij waren inderdaad een beetje overdonderd, waardoor we er niets van zeiden. Achteraf natuurlijk spijt van. De verkoper had ook haast, moest snel weg. Hele rare situatie. Was trouwens bij Obelink.

Tja Obelink, zeer slechte ervaring mee... Het woord service kennen ze niet.

Spiegelbeeld

Citaat van: Vazal op juli 08, 2021, 04:31:45 PM
Tja Obelink, zeer slechte ervaring mee... Het woord service kennen ze niet.

Die ervaring heb ik absoluut niet, prima service gehad bij kapot artikel. Werd zonder verdere vragen omgeruild voor nieuw exemplaar.

Zeldenrust

Citaat van: Rijksen op juli 07, 2021, 12:21:28 PM
Bij onze Aart Kok hebben we ruim een uur instructie gehad. We hebben niet alle luifels en flapjes er aan gezet maar wel samen geconstateerd dat ze aanwezig waren. (voorkomt ook verrassingen)

Goeie tip! Bij onze nieuwe Aart Kok was men de luifelrits vergeten in de stikken. Gelukkig hadden we er in eerste instantie geen luifel bijgekocht en kon dit in de wintermaanden eenvoudig hersteld worden. Toen gelijk de luifel er bij gekocht. Dus doe samen een goede controle, dit voorkomt vervelende verrassingen op je vakantieadres.
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Jer81

Bij onze tweedehands Camp-let kregen we een uitgenodigd om 's avonds na sluitingstijd hem op te komen halen. Toen hebben we hem samen met de verkoper helemaal uitgeklapt en weer ingeklapt. Dat was bij vouwwagencentrum Noordbergum. Super geduldig, super duidelijk en super vriendelijk.

Maar ik weet dat er bij bijvoorbeeld Obelink vouwwagens meegegeven worden aan klanten terwijl het folie voor transport van fabriek naar dealer er nog omheen zit.

marie_w

Het is inderdaad een heel andere ervaring dan wij hebben.
Wij hebben bij de Wit in Schijndel afgelopen vrijdag onze Jametic Panorama opgehaald. We zijn ruim een uur geweest daar. Helemaal uitgeklapt, alles nagelopen. We hebben niet alles helemaal bevestigd en vastgezet (luifel sowieso niet) maar wel uitgebreid uitleg waar alles moet komen en hoe het moet.
Alle spullen die erin moeten zitten nagelopen (maar goed ook, want er ontbrak een stok).