Zelfbouw (Whitebox) keuken

Gestart door MRK, juli 19, 2021, 01:07:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

C5CCV

Ziet er weer fris en fruitig uit! Een mooie upgrade.

muis

Mag ik vragen wat voor hout je gebruikt hebt?

MRK

De wandjes van populieren multiplex (12mm)
Het werkblad + frontjes eiken meubelpaneel (18mm)

dennisgo

Echt heel mooi gedaan, heb je toevallig ook foto's van de binnenkant.?

MRK

Bedankt  :)
Je bedoelt foto's van de binnenkant van de kastjes?

Die heb ik (nog) niet, maar kan ik morgen wel even maken.

dennisgo

Klopt van de binnenkant, heb je nog lades ingebouwd of alleen opbergvakken.?
Ga ook aan een project beginnen en dit ziet er mooi en degelijk uit.

Jon

Mooi gemaakt! Vraag: trekt dat gevingerlaste eiken niet krom? Of heb je dat tweezijdig behandeld?
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

MRK

Links boven zitten twee lades, zijn uitneembaar. Daar hebben we bestek en wat klein spul in liggen (telefoonoplader, leatherman, lucifers etc.). Het onderste brede vak gebruiken we voor het gasstel en het vakje rechts voor de afwasteil en mokken.

Het hout is allemaal nog recht, heb alleen de buitenkant geolied.

dennisgo

@mrk bedankt voor de foto's daar kan ik wel wat mee.

dennisgo

Heb gekozen voor een iets andere uitvoering met 3 lange lades.
Nu nog een paar handvaten en hij is af.

Nu alleen nog een kookplaatje, twijfel nog tussen de cadac 2 cook of een 1 pits inductie plaat.

Theu

Er bestaan ook 2 pits inductie platen. ;-)

MRK

Kleine update:
We gebruiken de keuken nog steeds met veel plezier, alleen ben ik niet zo'n fan van de bevestiging aan de dissel. Is elke keer toch een beetje gedoe om hem van de dissel te krijgen; je moet hem eerst naar achter beuken, wat soms al wat kracht kost, daarna moet je hem optillen, maar dat kan alleen als de haken volledig vrij zijn; het gebeurt regelmatig dat een haak nog een beetje blijft hangen aan de dissel. Daarna moet je nog over de dissel stappen of over de dissel draaien, dat gaat wel, maar de sterknoppen van de bedlade zitten dan eigenlijk in de weg.

Ik zit nu te denken om twee hoeklijnen met HMPE glijstrippen op de dissel te monteren en daarop het keukenframe vast te zetten met snelspanners / borgpennen. Dan kan ik hem na het ontgrendelen en het uitvallen van de wielen zo opzij schuiven.

Theu

Ik heb zelf zo'n soort constructie gemaakt op onze Combi Camp en tussen de dissel en het frame onder de keuken heb ik ook glijstrip gemaakt. Scheelt een hoop beuken. :)1787]