Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: oneffen terrein  (gelezen 2236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole1

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk: kampeermiddel : Triganon Odyssee
oneffen terrein
« Gepost op: juli 29, 2021, 08:22:24 pm »

Graag zou ik willen weten of een Trigano Itinea ook geschikt is op eerder oneffen terreinen? De imperiaal doet me vermoeden van niet. Iemand ervaring of ervaring met soortgelijke vouwwagen met imperiaal. Dank je wel.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: oneffen terrein
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2021, 08:25:33 pm »

Graag zou ik willen weten of een Trigano Itinea ook geschikt is op eerder oneffen terreinen? De imperiaal doet me vermoeden van niet. Iemand ervaring of ervaring met soortgelijke vouwwagen met imperiaal. Dank je wel.
Wat ik begrepen heb is dat je dan met kegen of houten plankjes onder het wiel en deksel kan leggen. Wij hadden interesse in de Itinea dus heb daar naar gevraagd en zo legde ze het uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: oneffen terrein
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2021, 08:30:24 pm »

Hier een CCC-eigenaar. Het blijft kamperen, dus al te ongelijk gaat niet werken.

Dat gezegd hebbende: in de praktijk valt het (gelukkig) wel mee. Bij de CCC moeten de hoeken van het imperiaal ondersteund worden om een stabiele klep te krijgen. Daarvoor hebben 4 wiggen bij ons (tuinpalen van 70*70mm, diagonaal gezaagd). Daarnaast hebben we 6 plankjes bij ons. 4 voor onder de uitdraai steunen, twee voor.... wat nodig is. Soms staat er een wiel te laag, dan gaat er een plankje onder. Of heel soms is de wig niet dik genoeg: dan gaat er een plankje onder.

Wat helpt is als je het waterpas stellen loslaat. Volg het terrein. Daarbij uiteraard wel opletten dat je bed niet al te scheef komt, maar daar wordt je vanzelf handig in. Als je kar scheef staat, staat je keuken dat ook. Dat is om piepers of een ei te koken geen punt, maar voor een mooi stukje vlees kan dat lastiger zijn (wij bakken vaak op de scottel-braai buiten). Voor een regenachtige dag, waarop we wel binnen koken, gebruiken we muntjes om het pannenrooster vlak te zetten.

En wat ook helpt: oefenen, oefenen, oefenen.

Happy camping!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: oneffen terrein
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2021, 08:31:09 pm »

Ik heb ook een vouwwagen met hard deksel, idd met plankjes je deksel ondersteunen, geen probleem
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.590
Re: oneffen terrein
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2021, 12:02:22 am »

Idem hier.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk: kampeermiddel : jamet jametic
Re: oneffen terrein
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2021, 05:15:30 pm »

Wij dit jaar voor het eerst met harde deksel. Op de eerste camping was het vlak. Op de tweede ff puzzelen. Bandje ingraven en deksel met plankjes en daarop houten haringen ondersteunen.
Die schuine tuinpalen is een goede. Want houten haringen waren bij lange na niet goed genoeg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 249
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: oneffen terrein
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2021, 07:00:54 pm »

Wij hebben een tasje met houten plankjes bij ons, de ene keer gebruiken we niks, de andere keer bijna de hele tas, om het deksel te ondersteunen. Het is belangrijk om bij scheve ondergrond de wagen voldoende hoog te zetten, zeker aan de kant waar de klep opengaat. We hebben 1 keer meegemaakt dat de ondergrond zo afliep dat we de wagen niet hoog genoeg kregen, toen heb ik met de klauwhamer op de plek waar het deksel moest komen een laagje grond weggeschraapt en paste het prima.
Wat je bij scheef lopende ondergrond ook hebt, is dat de ene keer de keuken een lekkere werkhoogte heeft en een andere keer sta je in een kabouter keuken. Soms is het een beetje puzzelen en soms kan je zonder gedoe openklappen. Maar nog nooit meegemaakt dat het niet lukte.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2021, 07:06:22 pm door astridG »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: oneffen terrein
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2021, 10:41:39 pm »

Plankes voor onder de wielen en 2 keggen voor onder het imperiaal. Je kan deze type vouwwagens wel een beetje omhoog zetten met de pootjes. Wij staan overal en nooit problemen gehad. Je moet er een beetje ervaringing in krijgen. Je loopt iig niet steeds een kuipzeil schoon te maken ;) groot pluspunt mijn inziens.
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: oneffen terrein
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2021, 02:41:55 pm »

Wij hebben de eerste 3x een beetje moeten puzzelen, daarna was het een eitje. Al op heel veel verschillende ondergronden gestaan met onze Trigano Alpha.

Ik heb ervaren dat vooral de bak zelf hoog genoeg moet staan, dan is het uitklappen en uitvullen daarna een eitje.

Wij hebben 2 oprij keggen mee (van die gele van plastic) die maar 1x nodig gehad. verder een stapel plankjes, en die gebruik je soms veel en soms weinig.
Ik zou zeker 10 plankjes in de disselbak aanraden. (er gaan er al 4 onder de poten van de kar...)

Geen issue dus en als het eenmaal staat...  héérlijk stabiel en van de grond af.  :>
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 249
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: oneffen terrein
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2021, 03:40:20 pm »

Onder de uitdraaisteunen hebben wij bigfoots gemonteerd (kosten iets van 10-15 euro per 4 stuks), blijven gewoon zitten, zijn er blij mee, scheelt weer 4 plankjes.
En om het wiel aan de klepkant iets op te hogen gebruiken we een soort flatjack, via Marktplaats gekocht voor 4 tientjes van iemand die ze maakt van oude brandweerslangen. Wagen erop rijden, aansluiten op een 12v pompje(zit toch bij de auto) en blazen maar. Wel de wagen goed op de handrem zetten.......
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal