Trekkracht

Gestart door fish, februari 11, 2009, 09:13:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

Citaat van: sabelhout op maart 30, 2015, 09:07:02 AM
"Helaas" geen off-road paden: gisteren een Volvo S80 gekocht... Maar met 170 pk kom ik misschien nog een heel eind off-road.

Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn in een Forester uit 2000, hou ik me van harte aanbevolen  :)
Pk's slepen je echt niet beter door de prut. Sterker nog, ik heb de ervaring dat als je weinig toeren geeft en de wielen amper draaien ze meer geneigd zijn om grip te vinden dan als je ze laat spinnen. want op dat moment is de grip NUL. Een soort van omgekeerde van ABS.
Je kunt wel met meer gang verder de prut in komen om dieper vast te zitten als je goed gang maakt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

#286
Citaat van: Yella op maart 30, 2015, 04:07:29 PMPk's slepen je echt niet beter door de prut. Sterker nog, ik heb de ervaring dat als je weinig toeren geeft en de wielen amper draaien ze meer geneigd zijn om grip te vinden dan als je ze laat spinnen. want op dat moment is de grip NUL.
Precies. Dat is ook het mooie van een oud militair beestje als de YA126: 3500 kilo, Slechts 90pk, maar met 4WD en lage gearing trekt dat ding heel rustig bestuurd en met beleid op het gas zowat overal doorheen (met een stijgingspercentage van > 65%). Hoewel de eerlijkeid gebiedt te zeggen dat de flinke  bodemvrijheid, de steunwielen en het juiste profiel daarbij wel helpen natuurlijk. :J

CJ-Petra

Onze Jeep CJ7 (bj. 1986) heeft 4200 cc / 150 pk en mijn Jeep Cherokee (bj. 2001) heeft 4000 cc / 180 pk.

Henk CC

Ik denk nog wel eens terug in de tijd, 1975 met een Kever naar Zwitserland. Aanhanger met bagage voor 6 man en een grote bungalowtent.
Geen airco, wel 55 hele pk's en dan met 30 graden de Gotthard pas over. Het was wel afzien maar we kwamen boven zonder kokende motor.
Als we nu in Frankrijk de bergen in rijden, staat dat weer voor ogen. Dan denk ik wat hebben we toen moeten afzien vergeleken bij vandaag de dag. Maar we hadden niks anders. Als ik dan nu kijk wat er in 40 jaar is veranderd op dat gebied moet ik toch wel lachen.

Tim

Ford Fiesta met een 1.6 TCDi (dus een 1600)  WW

Matthijs_164

BRANDSTOFMOTOR:
cilinders:4 in lijn, diesel
cilinderinhoud: 1995 cc
compressieverhouding: 16,5 :1
max. vermogen: 140 kW (190 pk) @ 4000 tpm
max. koppel: 400 Nm @ 1750 tpm

GEWICHTEN:
massa leeg: 1710 kg
max. aanhangermassa geremd: 2000 kg
max. aanhangermassa ongeremd: 750 kg
max. kogeldruk: 90 kg
max. dakbelasting: 100 kg

CEO

Citaat van: Henk CC op maart 30, 2015, 10:19:00 PM
Ik denk nog wel eens terug in de tijd, 1975 met een Kever naar Zwitserland. Aanhanger met bagage voor 6 man en een grote bungalowtent.
Geen airco, wel 55 hele pk's en dan met 30 graden de Gotthard pas over. Het was wel afzien maar we kwamen boven zonder kokende motor.
...

Klinkt logisch: Kevers zijn luchtgekoeld. Nooit last van kokende motoren wegens afwezigheid van koelvloeitof :H
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

Citaat van: CEO op juni 24, 2015, 05:42:02 PM
Klinkt logisch: Kevers zijn luchtgekoeld. Nooit last van kokende motoren wegens afwezigheid van koelvloeitof :H
V snaar die de koelvin aandrijft kan stuk gaan. Kan aardig heet worden in zo'n krap motorcompartiment.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

Citaat van: Matthijs_164 op juni 24, 2015, 05:22:06 PM
BRANDSTOFMOTOR:
cilinders:4 in lijn, diesel
cilinderinhoud: 1995 cc
compressieverhouding: 16,5 :1
max. vermogen: 140 kW (190 pk) @ 4000 tpm
max. koppel: 400 Nm @ 1750 tpm

GEWICHTEN:
massa leeg: 1710 kg
max. aanhangermassa geremd: 2000 kg
max. aanhangermassa ongeremd: 750 kg
max. kogeldruk: 90 kg
max. dakbelasting: 100 kg
BMW 520d?
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Matthijs_164

Ja, precies. Fijne reisauto met ontzettend prettige automaat. Met deze motor niet overdreven snel (veel Autobahn) maar altijd lekker veel kracht onderin. Uitstekende trekauto maar beperkt qua bagageruimte - gelukkig veel ruimte in de vouwwagen.

mars

Volvo v50 met de 2.4l  5 cilinders icm geartronic(automaat).
Lekker roffelen. :#

Alexander O

5 cilinders  :K

Staat op het verlanglijstje voor de volgende vouwwagentrekker!
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

KenJo

Mag je wel opschieten, de 5-cilinders verdwijnen langzaam aan (helaas) helemaal uit de markt
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Alexander O

Dat was mij ook al opgevallen. Het vorige type Volvo S60 kon je alleen maar met vijfcilinders kopen, de huidge alleen maar zonder...
Maar goed ik ben toch in de markt voor een tweedehands, ik heb nog wel kansen!
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Wuppie_84

Even een vraag, maar weet niet of dit de juiste topic is. Wij hebben dus een grote MPV en dit is een automaat. Hij mag een behoorlijk gewicht trekken, maar we merken dat de auto soms flink moeite heeft. Wij rijden in zijn "drive", maar hebben nog een versnelling 1,2 en 3. In welke stand kan ik het beste rijden??

Ik wil de auto niet in de soep rijden door in de verkeerde stand te rijden.