(Instructieboekje) AK Allure v.a 1986

Gestart door Alex, februari 14, 2009, 10:25:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex en 2 gasten bekijken dit topic.

lolitak68

Fijn! ik gebruik deze samen met een filmpje van You Tube!

miertje

Wij zijn sinds dit weekend ook in het bezit van een alpenkreuzer allure. Ik vind nergens een instructieboekje op internet, alleen hier. De link werkt niet. Zou iemand voor mij een pdf-bestand kunnen doorsturen?? Alvast heel erg bedankt!!

Alex

Klopt zal hèt vanavond even voor je veranderen
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

miertje

Swede

miertje heeft inmiddels de pdf per mail ontvangen. Bij mij werkt het downloaden uitstekend.
#case solved#
live life outdoors

Alex

Dat is knap want er stond echt een f teveel. in pdff
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

JannekeJanssens

Het lukt mij niet om het bestand te openen

Alex

AMber

De link doet het opnieuw niet, kan je hem verbeteren of mij toe mailen.

Dankje

olaf

The need for the many outweigh the needs of the few

AMber

EbroLabs

Hallo allemaal,

Ik ben Adrián, van Ebro Labs, een klein technisch bureau in Zaragoza (Spanje), ik heb zelf een Allure uit 1986.

In dit topic vond ik de scan van het instructieboekje van de Alpen Kreuzer Allure (vanaf 1986) — dank daarvoor, Alex. Die heb ik gebruikt om het boekje helemaal opnieuw op te maken: de tekst is overgetypt en regel voor regel nagekeken, de 21 tekeningen zijn schoongemaakt en opnieuw van tekst voorzien, en de bladspiegel volgt pagina voor pagina het origineel.

Omdat ik de paginering uit jullie scan heb overgenomen, leek het me niet meer dan netjes om de Nederlandse editie ook helemaal af te maken en hier terug te geven. Zelf had ik het boekje in het Spaans nodig, maar het origineel is van jullie.

Er zijn vier versies, allemaal gratis, zonder reclame en zonder registratie:

— gewoon A5, om te lezen op telefoon, tablet of computer;
— A5 met een schone omslag, als je zelf groen papier gebruikt;
— A4, al ingedeeld als katern: dubbelzijdig afdrukken (omslaan om de korte zijde), dubbelvouwen en twee nietjes in de rug — dan heb je het boekje weer echt in handen;
— dezelfde katernversie zonder groen, voor één groen vel plus vijf witte, precies zoals in 1986.

Nederlands: https://ebrolabs.com/archivo/alpen-kreuzer/nl/
(er staat ook een Spaanse en een Engelse editie)

Het is een niet-officiële uitgave zonder winstoogmerk; het origineel is van e.k.s. alpen kreuzer b.v. uit Sliedrecht, en dat staat er ook bij vermeld. Zie je een fout, of een tekening die beter kan? Laat het hier weten, dan pas ik het aan.

Als de beheerders de PDF's liever ook hier in de downloads hebben staan, stuur ik ze met alle plezier op.

Excuses voor mijn Nederlands — daar heb ik hulp bij gehad.

Groeten,
Adrián

Alex

Ook wij werken hier zonder er aan te verdienen.
Ziet er netjes uit en zelfs onze club word genoemd daarvoor dank.
Als ik het goed begrijp hebben jullie het zelfde doel al de Vouwwagenclub.
Documentatie gratis beschikbaar houden voor het publiek.

Zal jullie versie ook downloaden en hier neerzetten zodat ook die niet verloren zal gaan.