Vervoer gasfles

Gestart door broekie, augustus 17, 2021, 04:16:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

broekie

Weet iemand of een gasfles bedekt vervoert moet worden? Of mag de gasfles (goed vast bevestigd natuurlijk) buiten de keuken of disselbak meegenomen worden?

martijn82

Zou ik niet persoonlijk nooit doen. Stel je verliest hem dan kan er schade ontstaan aan auto's etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Marcel

Wat bedoel je met bedekt?

Normaal gesproken zetten we onze gasflessen in een krat in de vouwwagen. We hebben een malawi en dan staat hij bij alle andere bagage onder het bed. Het krat is opgevuld met andere zaken, zodat het niet te veel kan schuiven.

bernie

Dacht ik wel. Ik weet van zuurstof flessen dat je ze niet mag bedekken maar zelfs plat mag vervoeren.

Als je de gasfles laat vullen of wisselen heb je hem ook gewoon in de kofferbak.

Mdroog

Ik heb een houder van Front Runner aan de zijkant van de vouwwagen gemonteerd met daarin een 5kg gasfles. Zit super! Komt uit de 4x4 wereld. Hij valt binnen de breedte van de spatborden.

CJ-Albert

Voor privé vervoer is wettelijk niet zoveel vastgelegd. Je hebt natuurlijk wel de plicht ze veilig te vervoeren. Zover ik weet mogen gasflessen staand of liggend vervoerd worden, maar moeten ze wel deugdelijk vast staan. Ladingzekering is voor alle weggebruikers verplicht.
In de praktijk dus altijd in een stevige beugel of houder met klem of spanband. Je wil niet dat de fles los komt bij een aanrijding o.i.d.
Oja, hij mag ook niet aangesloten zijn.....

*edit*. Zie bijlage

Jon

Als we van A naar B rijden blijft de fles gewoon aangesloten, wel dichtgedraaid uiteraard.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.