Schroefharingen, hoe bevallen ze in de praktijk.

Gestart door CEO, augustus 24, 2021, 12:20:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mike

zo als ik hier lees zijn het dus schroeven die je in de bouwmarkt kan kopen?
dus ik zou die plastic haakjes kunnen 3d printen en dan op zo schroef doen en dan heb ik schroef haringen?

Holtkamper Cocoon membrane airco 2012.
Met de Vrouw en Kindjes.
¨The always on Family¨

Alex

Als je maar lange en dikke schroeven gebruikt.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mike

hoe bedoel je dik? als ik ze ziet op de sites van de merken zijn het ook niet echt hele dikke. wel lang 20cm maar de dikte lijkt wel 2cm

edit: google zegt dat de gemiddelde schroefharing 7mm dik is dus dat is geneens een cm dik.

er zijn er zelfs al die ontwerpen hebben gemaakt ervoor.  :O
Met de Vrouw en Kindjes.
¨The always on Family¨

CEO

Bij schroefharingen zit er vaak nog een rubbertje onder het plasticje, om te voorkomen dat het plasticje los raakt. Die zijn ergens wel handig, ergesn van een dusdanig belabberde kwaliteit dat ze nogal snel breken.

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

Heb ook wel eens in de bouwmarkt gekeken. Als je dezelfde lengte al kunt vinden, blijk je duurder uit te zijn als dat je ze bij een goedkope camping zaak koopt. En hoef je niets te printen. :>

Mike

Citaat van: Drikusniet op juni 29, 2025, 05:01:54 PMHeb ook wel eens in de bouwmarkt gekeken. Als je dezelfde lengte al kunt vinden, blijk je duurder uit te zijn als dat je ze bij een goedkope camping zaak koopt. En hoef je niets te printen. :>

hornbach m8 200mm 25 stuks 15 euro.
en printen kost alleen beetje tijd.
obelink vraagt 20 euro voor 20stuks.
zelf printen gaat hoe dan ook goedkoper zijn.
enige waar ik mee zit is hoe sterk zal het daad werkelijk zijn.
ga er stuk of 5 een proberen. kijken wat het is. ook gewoon omdat het kan. printer heb ik al.
maak veel op de printer voor de klapkar soms net handige dingetjes mischien is kopen soms makkelijker maar whats the fun in that.
Met de Vrouw en Kindjes.
¨The always on Family¨

CEO

Herkenbaar. Uren thuis knutselen om op de camping een heel klein beetje gemak of 3 minuten tijdwinst te behalen. Hobby's...

Mike

:off hahah dat dus.
nou is mijn hobby dnd met de daarbij behorende miniatuurtjes. en terein. dus dan is printen leuk. kleine dioramas maken enzo en dan schilderen van de miniatuurtjes heerlijk. ooit nederlands kampioen geweest miniatuur bouwen.  :off

maar ik zit al een jaar te kijken naar schroefharingen maar twijfel ze lijken me zo dun vergeleken met de HK haringen en dan denk ik ja houd het dan wel en is het dan nog de HK stevigheid die ze zo geranderen met wind en dergelijke...
Met de Vrouw en Kindjes.
¨The always on Family¨

Tago Herman

Wij gebruiken ze al jaren, eerst met de vouwwagen en nu met de caravan. In allerlei grondsoorten gebruikt. Schuin de grond in draaien voor de meeste stevigheid, en nooit last gehad dat ze los gingen. Grootste voordeel is de besparing van mijn rugslijtage. Dus voor mij nooit meer iets anders.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

CEO

Citaat van: Mike op juni 30, 2025, 10:39:08 AMmaar ik zit al een jaar te kijken naar schroefharingen maar twijfel ze lijken me zo dun vergeleken met de HK haringen en dan denk ik ja houd het dan wel en is het dan nog de HK stevigheid die ze zo geranderen met wind en dergelijke...

In hollandse weidegrond: matig. Daar gebruik ik kunsstof haringen.
Maar vorige week vlak bij Bayonne een aardig noodweer over de wagen gehad (hagel, mensen die aan de luifels hingen, iemand naar het ziekenhuis omdat hij een dikkere tak had gekopt, dus echt wel pittig weer) maar de haringen (al dan niet voorzien van een musketonhaak, zie hiervoor mijn aanpassingen topic) gaven geen krimp. We zijn wel uit bed geweest, maar dat was om de kar te sluiten, in verband met de warmte stond nog alles in de ventilatiestand. Daarna hebben we aardige sfeerimpressies gemaakt met de telefoon en gekeken naar hoe de regen horizontaal door het enige open ventilatieluik kwam. 0 zorgen om de haringen. 0 schade, 0 haringen uitgetrokken.

Stefaan

40 pegy pegs schroefharing in zand. Geen centje pijn bij de wind van vorige week terwijl de paar gewone haringen die ik er nog tussen had zitten wel moest nalopen de dag erna.