jametic bermkeuken geroeste klep

Gestart door claudia2, maart 29, 2022, 10:46:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

claudia2

De metalen randen van de bermkeuken van onze jametic 2006 zijn helemaal doorgeroest aan de binnenkant. De klep waarop de verlichting op zit.
Hoe pakken we dit het beste aan?? Kunnen we deze vervangen door een nieuwe houten klep die we zelf proberen te maken? Is dit haalbaar om dit zelf te doen?
Heel graag hoor ik jullie tips  :) Alvast bedankt!

Jon

Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

muis

Je zou eens kunnen vragen bij W W -Trading of zij een klep hebben liggen of eens informeren bij Vouwwagencentrum Noordbergum of zij een oplossing weten.

Het vervangen met hout is denk ik te zwaar.

bernie

Wat je ook zou kunnen doen, is bij een metaalbewerkingsbedrijf vragen of ze daar een voor je willen maken.

Tago Herman

Idd proberen te herstellen. Werken met een houten plaat wordt veel te zwaar.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

claudia2

Bedankt, ik ga es even informeren hier en daar  :)

Yella

Citaat van: Tago Herman op maart 29, 2022, 09:37:35 PM
Idd proberen te herstellen. Werken met een houten plaat wordt veel te zwaar.
Maar hoe zwaar is een dergelijke plaat dan? in vergelijking met het origineel? Een plaat van 8 of 10 mm lijkt me wel mee te vallen.  wellicht de moeite waard om eens uit te zoeken eerst.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

claudia2

We hebben dit weekend geknutseld, een metalen U profiel over het geroeste gedeelte gelijmd, daarna (inspiratie op het forum gevonden  :) een u profiel met popnagels onderaan de keuken bevestigd zodat we de keukenklep kunnen verwijderen en gemakkelijker aan onze voorraad drank enzo kunnen onder de keuken. Bedankt om te helpen meedenken. :O

muis

Klinkt super :J heb je ook foto's,  dat kan een ander weer helpen  :J :J