Dag allen,
Van de week een oude Astro gekocht, bj 2000.
Ben gevallen voor het verweerde uiterlijk en het slanke profiel.
Deo volente gaat de Astro achter een al bijna even oude Forester over een maand richting Spanje, Portugal en eventueel Marokko.
Als het goed bevalt volgend jaar via de Balkan en Turkije naar de Kaukasus.
Na het eerste opzetten thuis valt een aantal zaken op die opgepakt moeten worden.
Jullie hulp wordt in dankbaarheid aanvaard.
1) 22 mm buis van het voortentdak is licht krom, laat zich zeer zwaar schuiven. Idee waar ik zo'n stang kan kopen (117cm)? Eventueel generieke stalen buis kopen en veertjes plaatsen. Waarschijnlijk geen groot probleem.
2) Afgelopen nacht in de kar geslapen. Drama. Matras is oud en heb het idee dat de lattenbodem ook niet veel doet. Hoe hoog kan ik gaan bij een nieuw matras? Beperkende factor is denk ik het buizenpakket dat ingevouwen op het matras ligt. Heeft iemand een adres waar je goed en gunstig een 10 a 12cm ( of hopelijk dikker) hoog matras, en dus geen topper, kunt kopen?
3 Iemand ervaring met het plaatsen van een alternatieve lattenbodem?
3) Deze Astro heeft een afritsbare voortent. Zou je de voortent kunnen laten zitten. Dwz terugklappen op de hoofdunit en dan inklappen?
4) De 3 ''beugels'' die de hoofdtent op z'n plaats houden zijn allen verstelbaar. Is het de bedoeling dat je voor het inklappen deze beugels iets ontspant en bij het weer opzetten terug spanning aanbrengt. ( de tent strak zetten)? Is daar een volgorde voor? Vond de tent in de gekochte staat nogal wat lange, horizontale rimpels hebben. Ik houd erg van een mooi opgezette tent. ( akkoord, na 23 jaar mag je wat rimpels vertonen)
Er is ongetwijfeld nog meer, maar laat het maar even zo staan.
Mocht er een (oude)Astro kenner in het Twentse wonen dan kom ik graag met je in contact.
Groet uit Oldenzaal,
Oblomow.