Achter welke elektrische auto heb je je vouwwagen hangen? Poll

Gestart door muis, januari 08, 2023, 12:08:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

A l e x

"Helaas" hangen wij de vouwwagen binnenkort achter een andere auto dan de Kia Niro EV. Na een ongeluk (gelukkig zonder fysieke schade) is de Niro helaas afgeschreven. Het was een fijne auto en het is zonde er maar zo kort gebruikt van te hebben gemaakt.

De nieuwe auto is ook weer elektrisch. Ditmaal een Renault Scenic E-Tech long range. We vonden het al fijn om met de EV te reizen, maar de Renault heef een groter bereik en kan sneller laden.

Kan de Renault Scenic E-Tech Longrange toegevoegd worden aan het lijstje?
Trigano odyssee gl 2020 --> Combi-Camp Country 2024

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Stiebe

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Skoda Elroq 60kw. Mijn eerste elektrische auto en tot nu toe een heerlijke auto, echter..... het rijbereik is bij 80% geladen ca. 270km. Wanneer ik tot 100% laad dan kom ik ca 320km ver. Dat wordt volgende zomer we wat vaker stoppen met de klapper er achter. Ben benieuwd hoe ver ik kom volgeladen en een Campooz van 750kg....
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

PenH

Citaat van: Stiebe op oktober 20, 2025, 12:42:42 PMIk ben sinds 2 weken in het bezit van een Skoda Elroq 60kw. Mijn eerste elektrische auto en tot nu toe een heerlijke auto, echter..... het rijbereik is bij 80% geladen ca. 270km. Wanneer ik tot 100% laad dan kom ik ca 320km ver. Dat wordt volgende zomer we wat vaker stoppen met de klapper er achter. Ben benieuwd hoe ver ik kom volgeladen en een Campooz van 750kg....
Gewicht zal het probleem niet zijn. Als de boel eenmaal op gang is kost dat geen extra energie. En bergaf krijg je terug wat je er bergop extra ingestopt hebt. De kar van jullie Campooz is lekker vierkant en zal dus wel wat wind vangen, wat natuurlijk niet heel gunstig is voor het verbruik.
Ik lees overal dat 'omdenken' het sleutelwoord is. Wat vaker pauzeren (laden) en niet te ver willen op 1dag. Dan zal het wel gaan. Rij zelf een Kuga PHEV en mag dus eigenlijk niet meepraten in dit topic... De batterij van de Kuga is op de snelweg en met de klapkar erachter wel snel leeg. Maar ja, dan neemt de benzinemotor het over en tuffen we vrolijk door.

FriedelP

Bij ons op het werk zijn twee bedrijven aan het samen gaan. Dat betekend dus ook een nieuwe car policy.
Ook opgelegd door de overheid zal de volgende wagen dus zo wie zo een elektrische wagen zijn.

Men heeft in de nieuwe car policy voor gekozen dat bij twee vaste dealers wordt gekocht en dat per cattegorie een aantal vaste modellen zitten met vast optie pakket. Dat gaf de mogelijkheid om grotere kortingen te bedingen en dus meer wagen per categorie te voorzien, echter betekend ook een pak minder keuzevrijheid dan voordien.
Er wordt daarbij altijd gekozen voor de grootste range in dat model en bij het optiepakket is op alle wagens standaard een trekhaak voorzien  :> evenals business pack en een paar standaard zaken. Extra opties daarop moeten we dan zelf betalen.

Voorlopig zouden er in mijn categorie volgende wagens kunnen gekozen worden:
- Audi A6 e-tron sportback
- Audi Q6 e-tron
- BMW i5 tourer

De wagens worden voortaan op 5 jaar geleased wat ook meer budget geeft per wagen. Het zijn in ieder geval al behoorlijke wagens.

Ik moet pas kiezen in 2027, tegen dan kunnen er nog andere modellen op de lijst staan.

Ben in ieder geval benieuwd wat rijbereik met vouwwagen dan gaat zijn.

In een categorie lager zit de VW ID.7 tourer en die heeft wel nog wat meer rijbereik en meer ruimte dan de modellen in mijn categorie. En ook belangrijk geheugen van de instellingen van de zetel. Ik heb dat altijd een belangrijke gevonden voor mijn rug. Telkens er iemand anders ingezeten heeft is het anders terug een maand zoeken naar de exact juiste afstelling om lange ritten zonder rugpijn te kunnen doen.

Maar het is zeker heel wat wagen dat aangeboden wordt.