Subaru Forester, hoge/ lage gearing, liftkit, AT banden, stalen skidplate

Gestart door Joergarms, februari 02, 2023, 08:11:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joergarms

Onze trekauto betreft een Subaru Forester.
Fantastische auto, die lacht om alles wat je er achter hangt.
Omdat ik ook graag offroad ga, heb ik de auto nog eens 50mm extra gelift, AT banden gemonteerd en een zware stalen skidplate geplaatst.
Dit, icm hoge en lage gearing, dus 10 versnellingen in totaal, maakt dit echt een superleuke auto om mee te rijden.
We rijden nu nog met een caravan, maar zijn voornemens een vouwwagen te kopen. Ik denk dat je die er niet eens achter voelt hangen.
Met de caravan is het verbruik tegen de 1 op 8, op benzine. Dit vind ik heel acceptabel.
Met de vouwwagen verwacht ik dat het ongeveer 1 op 10 wordt.

Mdroog

Vette bak!! Ik rijd een 2011 Outback, wij reden ruim 700km op een tank met bijna 1000kg vouwwagen erachter!! Als ie uit de wind hangt vergeet je m gewoon.. en je Subaru vergeet m dan ook😂👍🏻

Joergarms

Outback is ook n heerlijke trekauto. Maatje van me rijdt er ook mee. Die hebben we onlangs ook gelift. Jullie hebben dan ook de 2,5 liter motor denk ik?

Mdroog

Ja, met handgeschakelde 6bak😍
Liften wilde ik graag maar wij gaan hem zomaar niet zo gebruiken! Maar is zo gaaf!!

De klapkar

Wij gaan het dit jaar met een oude legacy 2.0 proberen.

RobB

Ik had ook een Forester 2 liter automaat (had.... start met weemoedig huilen). Eerst een caravan, later een vouwwagen.
Ooit met de caravan een klapband gehad maar onze boswachter gaf geen krimp.
De vouwwagen? Je merkte wel dat hij er achter hing maar het verbruik was nagenoeg hetzelfde als zonder (zuipen dus)
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

De klapkar

Ik heb geen automaat maar een handbak met low als het moet. En we zijn nog steeds blij met de auto. Vorig jaar Noorwegen gedaan met een tent.

Joergarms

Ik heb mijn Forester oktober 2023 ingeruild op een nieuwere Suzuki Vitara.
Caravan hadden we dat voorjaar verkocht, dus geen zware trekauto meer nodig. En ik wilde iets moderners, De Forester was van 2011, dat merkte je aan veel dingen.
Nu een lichtere auto, maar nog wel met vierwielaandrijving. En een turbomotor, dat is echt fantastisch.
Ik mis het zware, onverstoorbare karakter van de Forester wel een klein beetje.  Maar de Suzuki maakt dat op andere fronten ruimschoots goed.

De klapkar

2011 is toch al een moderne sub. Die van mij stamt uit de vorige eeuw.

Joergarms

Ik vond m in bepaalde dingen echt al wat ouder aandoen. Geen connectie met smartphone, geen adaptive cruise control, geen aanrijdingpreventie, geen xenon/ ledlampen.
Geen dingen die onoverkomelijk zijn, maar nu ik het eenmaal heb, toch wel erg prettig.