camping zonnepanelen

Gestart door DoHi, maart 24, 2023, 03:08:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yella

Ik zag dat Lidl ook een solar generator op de website heeft. op te laden via 230, 12 volt of zonnepaneel. Is wel zonder zonnepaneel.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

getiem

Citaat van: Yella op april 19, 2023, 03:43:43 PM
Ik zag dat Lidl ook een solar generator op de website heeft. op te laden via 230, 12 volt of zonnepaneel. Is wel zonder zonnepaneel.
Linkje.
500W vermogen
600Wh capaciteit

https://www.lidl.nl/p/parkside-solar-stoomgerenator-500-w/p100361734

Dijk van een typfout in de titel ;)
Kamperen met de wouw-factor

Yella

Ze hebben er ook 1 van 300 watt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

boswachter

parkside boormachine zou ik nog durven, maar zo'n apparaat? nee dank je.
(heb zelf een 60 watt paneel met victron omvormertje op de boot, en alles 12v daar dus geen 220 nodig gelukkig)
110 ah accu, en een 48 watt (max) compressorkoelbox met accu bewaking. kan ik tijdens het zeilen de tablet ook opgeladen houden

EriLin

Wij gebruiken nu 2 jaar een 50000mah accu van litionite voor ferrielight lampjes de hele nacht, opladen van lampjes voor de nacht in de tent, hoofdlampjes en telefoons.

Zonnepaneel 100w van allpowers laadt overdag de accu en nog 2 usb's voor bv een chargepad voor de telefoons.

Koelbox gaat op gas.

6 weken vakantie zou met stroom a 4 euro p/n zou 168 euro zijn.

Kit kost 170 voor de powerbank en 100 euro voor het paneel. Enige is 2 gasflessen a 45 euro p/j voor de koeling.

In iets meer dan 2 jaar eruit. Maar is voornamelijk vanwege ons komende wildkampeer avontuur in Zweden dit jaar aangeschaft.  Maar geen stroom nodig hebben is meer vrijheid in keuze, ook in nl.

Kit is voor maximum wildcamping vergroot met in inklapzaag, bijl, schep, waterfilter systeem, fennek vuurschaal met kookkit :-)

getiem

Wauw EriLin, goed over nagedacht! 

Ziet er praktisch en op maat uit.
Kamperen met de wouw-factor