Heel veel tips gevraagd voor doorreis door Frankijk en vakantie in Spanje.

Gestart door KlapJoeri, juni 02, 2023, 08:24:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

metalpe

Citaat van: KlapJoeri op juni 23, 2024, 07:46:37 PM
Ik wilde al een lang verhaal gaan typen hier... maar ik weet iets veel makkelijkers.
Want dat heb ik vorig jaar tijdens de vakantie al gedaan  :#

Lees onze ervaringen op:
https://www.polarsteps.com/JoerivandenAardweg/7931966-zomervakantie-2023-spanje?s=1e66a96e-b370-4a3b-a1a8-9f173ecc70cd
Super die Polarsteps. Ik zag pueblo del Castro staan. Waren jullie in camping Lago Barasona? Daar zijn we vroeger een paar keer geweest, en dit jaar gaan we er ook een paar nachten blijven. Fijne regio voor canyoning/klimmen/...

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

KlapJoeri

Citaat van: metalpe op juni 23, 2024, 09:51:43 PM
Super die Polarsteps. Ik zag pueblo del Castro staan. Waren jullie in camping Lago Barasona? Daar zijn we vroeger een paar keer geweest, en dit jaar gaan we er ook een paar nachten blijven. Fijne regio voor canyoning/klimmen/...

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Klopt. Van daar uit zijn we wezen raften en canyoning.
The cold never bothered me anyway.....

Sara Tanzer

Citaat van: Caroline S op juni 23, 2024, 12:53:06 AM
@KlapJoeri, inmiddels een jaartje later en ik kom hier terecht omdat wij hetzelfde plan hebben. Weekje Picos de Europa, daarna paar dagen noordkust, daarna Pyreneeën.  :)

Door druktes zijn we erg laat met boeken, we hebben net twee campings geboekt. Dat was nog een heel gedoe, ik heb er vele benaderd die al vol zaten. Ook zijn er best wat die geen reserveringen aannemen. Dus blij met de plekken die we nu hebben.  WW

Heb jij -inmiddels ervaringsdeskundige- nog leuke tips? Uitstapjes? Wat niet te missen? Mooie wandelingen? Strand? Natuurtips?

(We zijn met twee kinderen van 12 en 14 die op zich redelijk goed kunnen wandelen / hiken).

Of route? Overnachtingsplek?

(En op welke campings verbleven jullie?)

Vriendelijke groet!

Wij gaan dit jaar ook weer richting Noord Spanje. Wij rijden altijd over Parijs. Alleen dit jaar zijn de olympische spelen in Parijs dus wij zijn nog even aan het puzzelen hoe we bij de A10 komen....

frankdrim

Vorig jaar vijf weken naar Noord Spanje en Portugal geweest met onze Cocoon. Zie in reisverslagen: Reis Spanje Portugal 2023.
Wij zijn in één keer naar Bordeaux gereden. Voor het gemak gebruiken wij de tolbadge, kan veel tijd schelen als het druk is. Als je in Portugal op de tolweg wil rijden kan je eigenlijk niet zonder tolbadge omdat daar geen tolpoortjes zijn. Je rijdt daar wel alleen op de tolweg omdat de Portugezen de tolweg te duur vinden!

sanderv

Wij overwegen om dit jaar in juli ongeveer dezelfde reis te maken. Bedankt alvast voor alle tips en de polarsteps gaan we zeker bekijken!  KK 

Waar we echter nog weinig antwoord op kunnen vinden is of het mogelijk is om op de bonnefooi te gaan. Wij gaan (met 2 kinderen van 12 en 14) met een camplet en hebben geen stroom nodig. We zitten niet vast aan bepaalde plekken of bepaalde campings en willen terplekke zien of we ergens 2 of (t/m) 6 nachten blijven. Is dit mogelijk zonder de hele dag te moeten zoeken naar een camping met plek?

eriktiel

maak via google maps een paar plekjes, campings, aan waar je heen zou willen. Als je onderweg bent dan bel je een camping op die op de route ligt en reserveer je een plekje.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

sanderv

Citaat van: eriktiel op juni 06, 2025, 08:26:36 PMmaak via google maps een paar plekjes, campings, aan waar je heen zou willen. Als je onderweg bent dan bel je een camping op die op de route ligt en reserveer je een plekje.
Ja, zo ongeveer werken we inderdaad altijd. Is tot nu toe bijna nergens in Europa ooit een probleem geweest. Maar spanje hoor ik meer horror verhalen over dan normaal. Zelfs campings die al een jaar vooruit volgeboekt zijn. Er moeten natuurlijk wel campings beschikbaar zijn, dus dat is even de vraag..?

metalpe

Vorig jaar zijn we naar Portugal gegaan en hadden we alles geboekt. Er zijn maar weinig campings daar, die goede websites hebben. Dit jaar gaan we weer, alleen deze keer wat dieper, naar de Algarve. We hebben 6 van de 8 campings geboekt. Bij 1 van de 2 overige willen ze niets op voorband vastleggen en de andere antwoordt niet op mails. Dus 2x bonnefooien. Mijn vrouw wordt er onrustig van, dus we vermijden dat.
Enkele jaren geleden in Corsica hebben we een maand op de bonnefooi rondgetrokken, dat ging prima.

In Spanje en Portugal moet je, als je niet boekt, goed kijken dat je nergens op vrijdag, zaterdag of zondag aankomt. De Spanjaarden en Portugezen kamperen massaal in de weekends.
We hebben vorig jaar een aantal campings gedaan in Portugal. Nooit had ik het gevoel dat de camping echt vol stond. Ik denk dat je het er dus wel op kan wagen.
Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

sanderv

CiteerIn Spanje en Portugal moet je, als je niet boekt, goed kijken dat je nergens op vrijdag, zaterdag of zondag aankomt. De Spanjaarden en Portugezen kamperen massaal in de weekends.

Dit is wel een goede tip! Hartelijk dank. Ik herken dit van Groot Brittannie. Snowdonia: zaterdag letter haring aan haring, maandag letterlijk de enige op de hele camping. Bizarre omslagen.