Trigano Odyssee 2018

Gestart door Roelm, augustus 15, 2023, 10:28:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Drikusniet

In principe zijn weervlekken een uiting van schimmels die je doek en/of vervuiling in het doek aan het verteren zijn. Dit draagt dus bij aan de slijtage en/of sterktevermindering van het doek. Zolang dit maar niet teveel is gebeurt en het doek sterk genoeg is, is er eigenlijk geen probleem.
Dan is er natuurlijk nog een vlek, die je kunt verwijderen met verdunde chloor, maar chloor verwijdert niet alleen de vlek, maar verzwakt ook het doek. (En ik verdenk die proffesionele schoonmaakmiddelen van hetzelfde nadeel) Ik zou dus met ouderwetse bleken in de zon de vlekken proberen te laten 'verdwijnen'. (Regelmatig even nat maken terwijl de zon erop staat te schijnen helpt hierbij, dit is de werking van de ouderwetse bleekveldjes, daarbij zorgde de dauw en het gras ervoor dat de stof wat langer naar bleef)

Roelm

Deze week dus voor het eerst op vakantie in Frankrijk.
Vorige jaar hebben we de hele tent gepoetst met speciaal spul en we hebben najaar 2023 geïmplementeerd en boven de bedden en achterkant 3 weken geleden nog een keer.

Afgelopen nacht hebben we toch een bak regen over ons heen gekregen.
Onweer en het kwam echt uren lang met bakken uit de lucht.
Zo ver ik kan zien is binnen alles droog (op wat klammigheid na, maar dat heb je bijna elke ochtend).
Het noodweer was echt niet fijn !!! Weinig geslapen.
Maar wel erg blij dat we droog hebben kunnen slapen !

Alex

Kijk dat is goed nieuws .
Dus al met al een goede gok gebleken.
Veel klapplezier toegewenst

Verstuurd vanaf mijn RG655 met Tapatalk

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

Droog wakker liggen is goud waard!

Tegen de ochtendvochtigheid helpt het vaak om te ventileren gedurende de nacht. Ik ken de set-up van de Odysée van 2018 niet, maar wij hadden in het 2011 model een soort luikjes aan de disselzijde die we eigenlijk altijd open hadden (hangen over een muggenrooster, ventileren bij elke weer-soort).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tago Herman

Zoals hier boven aangegeven, altijd iets open om te ventileren. Wij hadden ook 2 "luikjes" aan de achterkant. Stonden altijd open. Met een scheerlijn schuin vastgezet, zodat het niet kan in regenen. Nooit last gehad van vochtigheid in de tent.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar