Malawi 2.0 ervaringen, tips en tricks

Gestart door poldertoerist, april 24, 2024, 10:28:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Wat licht betreft, kan ik je niet helpen. Wij gebruiken eigenlijk zo weinig mogelijk licht. Gewoon een lampje op oplaadbare batterijen dat je ergens hang of zet op tafeltje, in voortent eventueel met een stevige magneet. Verder hoofdlampjes. Maar dat zal zo te lezen niet meteen de beste oplossingen zijn voor jullie.

Wat drogen betreft, met onze Safari wat wel een totaal andere wagen is, hebben we voor de zekerheid op de bedden altijd wel een plastiek gelegd, een bouwzeil of schildersplastiek. Diverse keren nat opgebroken, maar nooit water op die plastiek gezien achteraf. Echter dat is een dubbelklapper en dus een totaal ander soort wagen. Daar althans geeft de plastiek in de eerste plaats een gevoel van zekerheid. Ik vermoed dat dus niet direct nodig is, maar het is een kleintje om te doen en kost niet echt iets en geeft je een beter gevoel van zekerheid.

Hoeft de voortent voor het drogen opgesteld te worden? De stokken moeten niet drogen, enkel de tent. Het kan een optie zijn om deze niet aan te ritsen en op tuinmeubels open te leggen om zo te drogen en een keer om te draaien. Als dat appart thuis kan, waarom niet. Geen haringen nodig en je bent er bij om het op te volgen. 

2,5 uur is voor een dergelijke wagen inderdaad wel lang. Echter bij het lezen van je post heb ik het gevoel dat een groot deel van die tijd ook kruipt in inrichten. Ik leid dat af aan de wijze waarop je verlichting voorzien is, maar kan me vergissen. Je gaat deels tijdwinst halen uit meer geroutineerd worden en op elkaar ingespeeld zijn, maar in jullie geval mogelijk nog meer door wat te schrappen in inrichting en meer te kijken hoe kan ik het als één geheel uit bak ingericht klaar zetten, of minder dingen moeten ophangen en zo meer. Zoeken naar inrichtingen en wijze waarop die minder werk vraagt.

Jon

Wat drogen betreft: we hebben onze CCC ooit kletsnat in de stalling geplaatst, niet strak, maar los uitgeklapt. Wat dekzeil op de vloer zodat het doek niet vies zou worden. Na twee dagen alles droog en ingeklapt.  
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.