Zambezi RL electrische aanpassingen

Gestart door Stefan206, mei 19, 2024, 03:18:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

GuustFlater89

Gaat niet om het wegrijden (dat bedoelde ik niet, dan heb je hele andere problemen :-) ), maar als je de stekker uit de vouwwagen haalt terwijl die nog in het paaltje zit, kun je iets te gemakkelijk bij de pennen waar 230v opstaat. Dat is niet fijn.... (Dat geeft een flinke klap op je vingers).
Cabanon Malawi 2.0

LarsNL

HPK

Citaat van: GuustFlater89 op juni 19, 2024, 07:50:08 AM
Gaat niet om het wegrijden (dat bedoelde ik niet, dan heb je hele andere problemen :-) ), maar als je de stekker uit de vouwwagen haalt terwijl die nog in het paaltje zit, kun je iets te gemakkelijk bij de pennen waar 230v opstaat. Dat is niet fijn.... (Dat geeft een flinke klap op je vingers).

En over het algemeen begint men van nature bij de VW met loshalen, daar ben je immers

peter123456

Citaat van: GuustFlater89 op juni 19, 2024, 07:50:08 AM
[in het slechtste geval leg je het loodje, onmiddelijk goed maken dus!!
je mag NOOIT aan spanning voerende delen kunnen komen
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

peter123456

Citaat van: Stefan206 op juni 18, 2024, 11:35:55 PM
Die op de wagen is een vrouwtje, ik heb de bon er eens bij gepakt.
Dus mijn verleng snoer heeft  nu twee mannetjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
dit is werkelijk levens gevaarlijk, direct in orde maken dus!!!!!!!!!!
je mag nooit zo maar spanningvoerende delen kunnen aanraken!!

het rotte van elctriciteit is dat je het niet ziet maar er wel dood aan kan gaan.................... huil
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Stefan206

Citaat van: GuustFlater89 op juni 18, 2024, 11:50:43 PM
Oei, dat is gevaarlijk... Ik zou het laten aanpassen. Als die kabel van de vouwwagen loskomt en hij zit nog in de paal van de camping kun je een behoorlijke klap krijgen!

Just to be sure, heb je een foto?
Het enige gevaar is dat als je hem eerst in de campingpaal steekt dat er op de andere stekker spanning staat, de kans dat je die aanraakt is klein. Ik heb dat zelf ook bedacht. Mijn oplossing is eerst in de wagen en dan pas in de camping paal.
En de stekker zit geborgd  als je hem in stekkerd, daar ben ik niet bang voor.

GuustFlater89

Zo lang het goed gaat, gaat het goed.... Ik zou het niet zo laten. Maar dat is mijn mening.
Cabanon Malawi 2.0

johanvanmarion

Citaat van: Stefan206 op juni 19, 2024, 03:25:48 PM
Het enige gevaar is dat als je hem eerst in de campingpaal steekt dat er op de andere stekker spanning staat, de kans dat je die aanraakt is klein. Ik heb dat zelf ook bedacht. Mijn oplossing is eerst in de wagen en dan pas in de camping paal.
En de stekker zit geborgd  als je hem in stekkerd, daar ben ik niet bang voor.

Ik wil niet lullig overkomen maar ik zou echt nog even nadenken over mogelijke gevolgen. Die stekker gaat ongetwijfeld een keer los liggen omdat je er even niet aan denkt. Als je kleine kids hebt die graag even helpen is het leed niet te overzien....
Zeer onveilig en effe serieus hoeveel werk en geld kost het om het even aan te passen zodat het gewoon veilig is? 

Ik zou er een stuk meer rust van hebben als het gewoon goed zit, ook als ik je buurman zou zijn op de camping.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GuustFlater89

On top of that: Denk ook dat een verzekering daar wel iets van vind....
Cabanon Malawi 2.0

Stefan206

Nou ik ben er niet zo bang voor, ik heb geen kleine kids meer, de stekker krijg je er met moeite  uit. En ik ben me er bewust van, en dat blijf ik! Ook dat ik eerst de paal moet los trekken en dan pas onder de dissel. Een beetje spanning in het leven kan geen kwaad toch! Er liggen allerij gevaren in het leven, daar moet je bewust mee om gaan. Dat geld voor alles.
Ik laat het voor wat het is. Ik zie nog geen noodzaak om het aantepassen.

Kevin2

Dit is vragen om problemen. En laat aub niemand anders aan die stekker komen. Als iemand per ongeluk toch de pennen aanraakt krampt je hand dicht en kan je niet meer loslaten, dan is het einde verhaal :N

Voor iedereen die dit topic in de toekomst leest, ALTIJD EEN MANNETJE IN HET STOPCONTACT STEKEN EN EEN VROUWTJE NAAR DE WAGEN.

Het is niet voor niks dat álle andere stekkers zo werken...

Dit om 6 euro uit te sparen...
https://www.elektramat.nl/kopp-cee-wandcontactdoos-3-polig-230v-6h-16a-ip44-103200002/
https://www.elektramat.nl/sirox-cee-koppelcontactstop-3-polig-230v-6h-16a-ip44-632-136/

Stefan206

Citaat van: Kevin2 op juni 19, 2024, 04:44:50 PM
Dit is vragen om problemen. En laat aub niemand anders aan die stekker komen. Als iemand per ongeluk toch de pennen aanraakt krampt je hand dicht en kan je niet meer loslaten, dan is het einde verhaal :N

Voor iedereen die dit topic in de toekomst leest, ALTIJD EEN MANNETJE IN HET STOPCONTACT STEKEN EN EEN VROUWTJE NAAR DE WAGEN.

Het is niet voor niks dat álle andere stekkers zo werken...

Dit om 6 euro uit te sparen...
https://www.elektramat.nl/kopp-cee-wandcontactdoos-3-polig-230v-6h-16a-ip44-103200002/
https://www.elektramat.nl/sirox-cee-koppelcontactstop-3-polig-230v-6h-16a-ip44-632-136/
Dat van die verkramping, dat is echt zwaar overdreven het is geen gelijkspanning. En je hebt ook nog zoiets als aardlek!
Laat me raden jij bent er zon iemand die op de fiets, ook een helm op hebt en handschoenen, voor het geval, dat je mogelijk ooit eens komt te vallen, en dan met alle pech van je leven, met hoofd op de rand van de trottoir band terecht komt.

En dit is ook tevens de laaste keer dat in in deze topic reageer. Ik verschil van mening.
Ik vindt dit veilig genoeg, ik ben de enige die er aan zit.

Stefan206

Citaat van: GuustFlater89 op juni 19, 2024, 04:18:16 PM
On top of that: Denk ook dat een verzekering daar wel iets van vind....
Hij is niet verzekerd, gewoon goed nadenken wat je aan het doen bent, en een beetje vertrouwn in je zelf hebben.

FriedelP

Net vandaag hier in het nieuws. Een werkongeval in een Colruyt waar de elektrieker om het leven is gekomen bij een onderhoud door elektrocutie. Door zijn job kan je er van uit gaan dat hij ook zeer bewust is van en blijft. Echter onder stress, afleiding door iets dat in je omgeving gebeurd en tal van andere zaken ben je vaker dan je zelf denkt even iets minder bewust dan je wel denkt dat je bent. Een ongeval is snel gebeurd.

Kan ook gaan over kinderen van je buurman hé. Heb je een keertje om welke reden ook eerst de wagen uit geplugd en dan naar de kas gelopen op daar uit te pluggen, ondertussen kan de peuter van de buren nieuwsgierig op verkenning zijn geweest en kan jij verantwoordelijk worden gesteld voor de dood van dat kind omdat je de geldende veiligheidsmaatregelen niet gevolgd heb.

Ik zou ook eerder het zeker voor het onzekere nemen bij iets dergelijk. Je kan niet uitsluiten dat er geen omstandigheden zijn waar je even anders doet dan het zou moeten. En Murphy stelt dan als het kan gebeuren zal het vroeg of laat ook gebeuren.

sammyvannorel

Het zou toch lullig zijn als de camping affikt omdat je bewust verkeerde aansluitingen maakt. Een beetje uit de categorie: mijn gasslang is 100 jaar oud, maar boeien want ik gebruik hem toch alleen maar zelf (ja een gasslang heeft een houdbaarheids datum 😉)
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven