bonen koffiezetapparaat

Gestart door sammyvannorel, juni 03, 2024, 08:56:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

poldertoerist

Citaat van: Hemertje op juni 05, 2024, 08:52:40 AM
Blij dat ik geen koffie lus, wat een gedoe op vakantie allemaal wat ik zo lees  :)14]
er is zelfs een heel "En toen was koffie" topic over in het "koken op de camping" gedeelte : https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14061.0

Citaat van: Ellen1979 op juni 05, 2024, 08:34:51 AM
Na het lezen dit topic verlang ik zo naar het eerste bakkie koffie voor de klapkar! Verder kan ik niet echt meepraten. Wij zetten koffie op de ouderwetse manier met een filter boven de pot. Uiteraard wel met Douwe Egberts :)
En daar is niks mis mee!

Citaat van: Drikusniet op juni 04, 2024, 08:51:48 PM

En wat is dan een goede handmaler? ( Voor een percolator en  mokkapot, beide heb ik mee op vakantie)
Ben wel benieuwd :)846]

Ja kan het zo gek maken als je wil, ook bij handmalers. Keramische schijven enz.. Een goede maler kenmerkt zich wat mij betreft door het feit dat je zonder al te veel kracht te gebruiken je bonen kan malen, dat de maalgraad traploos instelbaar is van echt grof (voor een percolator en French Press) tot fijn voor een snelfilter. tot slot vind ik het belangrijk dat je het ding helemaal uit elkaar kan halen om schoon te maken zodat hij en goed blijft werken en je geen oude koffie in je molen hebt.
Adventure Awaits