Opzettijd campingkastjes

Gestart door Arent, juni 08, 2024, 09:15:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arent

Wij lopen hier steeds vaker tegen aan dat de tijd die we bezig zijn met het opbouwen van de extra kastjes lang duurt.

Plaatjes hieronder.

Onze keuken is een quick up, staat binnen een paar tellen, opruimen net zo, fantastisch.
.
De houtlook kledingkast is prachtig om te zien maar een drama om in- en uit elkaar te maken.
De stangen zijn net iets dikker / dunner maar hebben allemaal dezelfde lengtes.
Ook moet alles uit elkaar om hem op te kunnen ruimen in zijn tas en moet je letterlijk elke stang door een stuk stof duwen voordat je 12 klittenbandjes kunt vastzetten.

De hogere kast zit er tussen in.
De hoge stangen moeten in elkaar gedraaid worden en zijn dus makkelijk te herkennen, het blad en bovenste frame hoeft niet uit elkaar en het opzetten is eigenlijk 4 lange stangen door het doek en een vierkantje er op klikken, 6x klitteband en klaar.

Nu is ons oog ook op een andere quick up kast gevallen. (link)
Deze kan qua formaat 1 op 1 worden omgeruild voor de hout look maar vinden wij toch minder mooie looks hebben.

Het grotere probleem zit hem in de hoge kast.
Deze zit zo rond de meter hoog.
Hier hebben wij nog geen snelle kastjes voor kunnen vinden.
Wel wat die sneller zijn maar zijn dan bijna niet opvouwbaar  :P

Hoe doen jullie dit?

Jer81

Ik heb mijn hoge Deka kast met schuine achterkant op marktplaats gezet en daarvoor in de plaats een breder en lager model van Obelink gekocht die super makkelijk opvouwt. Ik los het dus op door geen hoge kast meer mee te nemen.

Arent

Tja, alleen die hoogte vind ik met mijn 2m wel weer praktisch als ik er iets op zet.

CEO

Wij liepen daar inderdaad ook tegenaan: toen we nog een bouw-wagen hadden, was het kastje dat ook.
Dat kastje hebben we later ingeruild voor een kastje van Outwell. Die hebben een serie (https://www.obelink.nl/outwell-aruba-kast.html Let op: linkt naar een niet meer leverbaar artikel) die snel uitvouwt én de deurtjes hebben magneetsluitingen in plaats van die toch wel irritante ritsen.

Link is dus voor het idee. Bij mijn weten (maar ik weet zeker niet alles en uiteraard op moment van schrijven) is Outwell de enige die magneetsluitingen heeft op sommige kastjes.

Voor ons is dit op dit moment het optimale, maar omdat we vortaan zonder kinderen kamperen kan het zomaar veranderen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

6ink

Het meest snelle is geen kastje  :P Geen antwoord op je vraag, maar wellicht ter overweging. Wij hadden, naast de keukenkast, een extra kastje. Afgelopen jaar kritisch gekeken wat er in zat en hoe vaak het er uit kwam. Wij hebben het kastje in middels weggedaan.

Voor de keuken hebben we dit kastje. Stevig en staat binnen 2 minuten.

Arent

Wij zijn vandaag nog even wezen shoppen en heb een goed alternatief voor ons hoge kastje gevonden. Link
Deze vouwt snel en nog redelijk compact op.

Echter twijfelen wij nu er aan wat we nodig zijn met ons tweeën.
Halen we hier twee hoge smalle of nemen we toch nog een hoge en een extra brede (link) mee?

kimopo

Wij gebruiken die dubbele als keukenkast met de campingaz partygrill 400 en Omnia er bovenop
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Arent

We hebben twee keer onderstaande kast van ongeveer 1m hoog besteld.
Ook nog met een soort hangkast link waarbij we ook twee lades hebben besteld denken we in combinatie met de keuken die we nog hebben genoeg ruimte hebben.

Joergarms

Wij hebben vorige week een vouwkast en een kooktoestel gekocht.
We hadden een (relatief) grote kast die je zelf moest opbouwen, prima ding als het eenmaal stond. Maar verhoudingsgewijs lang mee bezig.
Nu voor iets compacts gekozen, uitvouwen, schapjes erin, werkblad erop en klaar. Deze is vrij compact, daardoor noodzakelijk ook een ander, lees smaller,  kooktoestel noodzakelijk.

tynke

Wij hebben een tweedehands campingkast van Crespo gekocht, omdat je die snel op kunt zetten. Nieuw vind ik ze te duur.
Tynke