Kostbare spullen / kluis

Gestart door Hart-zicht, juli 09, 2024, 10:43:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hart-zicht

Hallo allen, waar bergen jullie kostbare spullen op in de vouwwagen? Er moet vanwege omstandigheden een dure werklaptop mee (niet meenemen is geen optie) Onze #holtkamper heeft geen kluis. Ik lees weleens iets over een PACSAFE maar ik ben benieuwd naar jullie suggesties voor deze situatie. Verstoppen voelt iets te onveilig

Jon

Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

thijsk

En vooraf goede afspraken maken met je baas: hij wil dat je dat ding meeneemt naar de camping: afspreken waar je hem bewaard en bv wat er met schade gebeurd mocht iemand je auto openbreken oid...

GJT

In de auto kan het nogal warm worden. Apparatuur kan wel wat hebben maar heeft niet mijn voorkeur. Het is wel het meest veilig.
Meestal gaat het echter onder het bed, ergens onder in een bak en uit het zicht. Dan doen we het bed op slot met een ketting zodat deze niet omhoog kan. Je moet al aardig wat moeite doen dan om hem eruit te krijgen (matras er af, latten eruit etc) Dat zal best opvallen op een camping. Helemaal veilig is het niet maar bij ons is er nog nooit iets ontvreemd gelukkig. Je kan dit ook combineren met een laptopslot. Veel meer kun je er niet aan doen dan.

Thomas1984

Aanvullend; neem de laptop altijd mee. Zo mag ik de laptop niet in een afgesloten auto achterlaten en moet ik 'm meenemen als ik op locatie ben.

Als je toch verstopt; kies een plek die niet opvalt. Tussen het backup beddengoed, in een van de tassen waar de tentstokken e.d. in zaten. De vuile was tas als het echt moet.   :ca

metalpe

Gewoon in de auto leggen, onder de koffervloer of ergens onzichtbaar. Dat zou ik toch doen, ongeacht hoe warm het er wordt. Zelf krijgt mijn baas mij niet zo ver om een laptop mee te nemen om mijn enige zorgeloze weken per jaar te overschaduwen, maar moest ik er toch een meenemen, ik legde hem in de auto. Die is beter afgesloten dan in de vouwwagen mogelijk is.

Als er een clausule in je contract staat zoals bij Thomas, dat hij niet in een auto mag.. gewoon onder het bed. Maar dat is nog veel onveiliger.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

LarsNL

Nooit in de auto, en altijd helemaal uitzetten.

Spreek helaas uit ervaring, ze scannen auto's op apparatuur en breken ze open. Denk dat dit op een camping minder snel gebeurd, wel op de parkeerplaats. Fietsen snachts kan ik me voorstellen, maar overdag rondlopen en iets uit een vouwwagen jatten, ja het kan, maar sociale controle is best groot op een camping.

Zn kluis is natuurlijk een extra zekerheidje. Onderweg van en naar zou ik hem in een rugzak meenemen.

Marcel

Wij bewaren dure spullen (voor zover we die meenemen) gewoon in de vouwwagen. In de bagageruimte onder het bed. Het ergste dat er kan gebeuren is dat je laptop gestolen wordt. Hoe erg is dat precies?

boswachter

Een kluis in de vouwwagen heeft voor mij geen meerwaarde, bovendien is een laptop te groot voor dat soort kluisjes.
Helemaal uitzetten zou ik wel doen, scannen op wifi signaal kan leiden naar de laptop.
Is ook afhankelijk van je reisdoel, grote campings met veel vertier beter opletten, kleine camping met meer sociale cohesie minder.
Wij zaten meestal op campings waar het klein en gemoedelijk was.

Thomas1984

Citaat van: Marcel op juli 09, 2024, 01:32:52 PM
Het ergste dat er kan gebeuren is dat je laptop gestolen wordt. Hoe erg is dat precies?

In mijn/mijn werkgeversgeval heel erg, ondanks meerdere beveiligingspunten. Vandaar dat dit een contractafspraak is. Maar ik begrijp goed dat het voor anderen niet het geval is.
Ik zal sowieso nooit iets werkgerelateerds meenemen op vakantie, maar dat is persoonlijk. En niet de situatie van HartZicht.

Steijlen

We hebben beide keren met op vakantie de laptop meegenomen. Deze leggen we of in de bak of onder een tas met kleren. Is wel een prive laptop.
Mijn man neemt zn werklaptop uberhaupt niet mee.

Voor wij gingen kamperen vond ik dat ook wel spannend: waardevolle spullen. Er zit immers geen slot op je tent. Inmiddels gaat dat steeds beter qua vertrouwen :) (al vind ik mn iets te dure Helinox tafel en stoelen altijd wel een dingetje, deze zetten we 'binnen' als we weg gaan of naar bed gaan) Een kluis hebben we nog niet overwogen.

Hart-zicht

Dank voor alle suggesties! Hier kunnen we wat mee :)

Kevin2

Kijk anders ook naar Pacsafe. Zij maken tassen met diefstal bescherming. Geen idee hoeveel, maar ik kan me voorstellen dat het de gelegenheidsdief tegenhoudt.

f2ride2001

We hebben al 30 jaar zo'n brabantie autokluisje

Goh ze zijn nog gewoon tekoop zelfs  :X

Alle werk gerelateerde dingen blijven thuis. Die tijd heb ik gehad en doe ik nooit meer.  O0
AlpenKreuzer Prestige 1991

Annemarie

Citaat van: Hart-zicht op juli 09, 2024, 10:43:35 AM
Hallo allen, waar bergen jullie kostbare spullen op in de vouwwagen? Er moet vanwege omstandigheden een dure werklaptop mee (niet meenemen is geen optie) Onze #holtkamper heeft geen kluis. Ik lees weleens iets over een PACSAFE maar ik ben benieuwd naar jullie suggesties voor deze situatie. Verstoppen voelt iets te onveilig
Als er een werklaptop mee moet gaat die bij ons aan een kabelslot (door de baas meegeleverd en verplicht). Zoiets: https://www.kensington.com/nl-nl/c/producten/beveiliging/sloten/?srt=relevance
Natuurlijk ergens aan vast en niet in het zicht. Zorg sowieso dat alle gegevens in de cloud staan. Als de laptop weg is, zijn de gegevens in ieder geval nog bereikbaar. Maar dat zal vast al wel zo zijn, want welke baas doet dat niet tegenwoordig.
Je kunt er ook nog een tracker op plakken, al helpt dat niet tegen het meenemen. Een Windows 95 sticker misschien wel.  8)

Fijne vakantie gewenst!