Disselbak campooz modellen 2024

Gestart door laurensvdl, juli 12, 2024, 07:29:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

laurensvdl

Hallo
Sinds kort hebben we de cabanon ingewisseld voor een nieuwe campooz Sleepy joe.
Het model 2024 heeft een vernieuwde kar waarbij opvalt dat de dissel bestaat uit 1 balk. Hierop is volgens campooz geen disselbak te bevestigen. Nu zoek ik toch graag naar een oplossing zoals bijvoorbeeld een kogel  met fietsendrager met box of trekhaak box. of een aanpassing van de dissel. zijn er hier ervaringsdeskundigen die hiervoor een oplossing hebben bedacht?
Bedankt alvast voor de reacties en het meedenken

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

sammyvannorel

Niet gedaan, maar je zou dan haast naar een disselbak moeten kijken die je kunt stabiliseren aan de gewone wagenbak. Maar of je daar gelukkig van wordt: gaten in je vouwwagenbak boren.....
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

poldertoerist

had camplet dat vroeger ook niet? mss eens in die hoek rondkijken
Adventure Awaits

Ernst

Citaat van: laurensvdl op juli 12, 2024, 07:29:15 AM
Hallo
Sinds kort hebben we de cabanon ingewisseld voor een nieuwe campooz Sleepy joe.
Het model 2024 heeft een vernieuwde kar waarbij opvalt dat de dissel bestaat uit 1 balk. Hierop is volgens campooz geen disselbak te bevestigen. Nu zoek ik toch graag naar een oplossing zoals bijvoorbeeld een kogel  met fietsendrager met box of trekhaak box. of een aanpassing van de dissel. zijn er hier ervaringsdeskundigen die hiervoor een oplossing hebben bedacht?
Bedankt alvast voor de reacties en het meedenken

zoiets?? https://alleskanmee.nl/box/rek-op-trekhaak/bagagebox-op-de-trekhaak-thule-onto-300l-zwart-thule-thu-905900-131458?msclkid=05ba4572d48e142f9b2023e3b1f3a9c6

laurensvdl

Bedankt voor jullie reacties zover. Vanmiddag overleg gehad met een aanhangwagen leverancier. Die raadde toch aan om een gewone disselbak met 2 of 3 U bouten om de as van de dissel te bevestigen. Zolang je geen bakstenen aan de linkerkant gooit en rechts niks. Ik heb een setje besteld met een aluminium disselbak. Zo gauw als het gemonteerd zit zal ik een update geven.

Drikusniet

Om te zorgen dat je disselbak niet kan verdraaien/kantelt, hoef je alleen maar te zorgen dat hij op de uiteinden niet omhoog kan komen. Je kunt dus bijvoorbeeld buisjes onder aan je disselbak maken die onder de wagenbak doorlopen. Dan hoef je ook geen gaten in je wagenbak te maken.

Campwerk

Onze Campwerk heeft ook 1 balk als dissel.
Ik heb een 4 hoekprofielen in een rechthoek gelast met 4 draadeinden die naar onderen uitsteken, naast de dissel.
Aan de onderkant van de dissel ook 2 korte hoekprofielen, waardoor de dissel vastgeklemd zit.
Tussen de dissel en het staal isolatiemateriaal gestopt.
Hierop een aluminium koffer, waarin ik een korte gasveer heb gemonteerd. (Scheelt een hoop frustratie :-)

laurensvdl

De disselbak heb ik gemonteerd met 3 u bouten. Eerst heb ik de bodem verstevigd met een plaatje watervaste betonplex 8mm.
Inmiddels terug uit Zuid Frankrijk kan ik zeggen dat de bak de reis ( inclusief de prachtige weg door de Ardennen bij onze zuiderburen) goed doorstaan heeft.