Dubbele gastencabine?

Gestart door A l e x, juli 13, 2024, 08:53:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

A l e x

Na een aantal jaar op pad te zijn geweest met de trigano odyssee waren wij toch eens benieuwd naar andere modellen. Vandaag zijn we op pad geweest om wat vouwwagens te bekijken. Dan kunnen we daar van de vakantie eens mooi over nadenken.

De combi camp country sprak ons erg aan. Vooral dat er aan deze en een gastencabine en een achtertent met slaapplek extra aangeritst kan worden. Een dubbele gastencabine dus. Zo kunnen beide kids een vergelijkbare eigen slaapplek hebben op de camping. Daarnaast de vaste keuken vind ik ook wel echt een plus.

Er zijn veel vergelijkbare modellen te koop, maar wat ik er aan info over lees is het of een achtertent of een gastencabine aan de zijkant. Weten jullie modellen van andere merken die 2 gasten cabines aan kunnen ritsen ?

poldertoerist

alpenkreuzer waterfront, en dan kunnen de aanritstentjes ook nog zelfstandig staan als je dat wil.
Adventure Awaits

Jer81

Citaat van: A l e x op juli 13, 2024, 08:53:07 PM
Na een aantal jaar op pad te zijn geweest met de trigano odyssee waren wij toch eens benieuwd naar andere modellen. Vandaag zijn we op pad geweest om wat vouwwagens te bekijken. Dan kunnen we daar van de vakantie eens mooi over nadenken.

De combi camp country sprak ons erg aan. Vooral dat er aan deze en een gastencabine en een achtertent met slaapplek extra aangeritst kan worden. Een dubbele gastencabine dus. Zo kunnen beide kids een vergelijkbare eigen slaapplek hebben op de camping. Daarnaast de vaste keuken vind ik ook wel echt een plus.

Er zijn veel vergelijkbare modellen te koop, maar wat ik er aan info over lees is het of een achtertent of een gastencabine aan de zijkant. Weten jullie modellen van andere merken die 2 gasten cabines aan kunnen ritsen ?
Ik weet dat Trigano bij de Itinea de optie niet meer heeft. Werd te weinig verkocht.
Het haalt de snelheid ook behoorlijk uit het model. Maar als je tweedehands zoekt zou je wellicht nog een Trigano Alpha kunnen vinden met achtertent.

Verder heeft een Campooz Lazy Jack de mogelijkheid tot twee gastencabines. Maar die heeft dan weer geen vaste keuzen.

winnieandbuzz

Citaat van: A l e x op juli 13, 2024, 08:53:07 PM
..... maar wat ik er aan info over lees is het of een achtertent of een gastencabine aan de zijkant.
Uit je zin lijkt het of je vermoedt dat het niet kan, dus voor de zekerheid: bij de Combi Camp Country kun je achtertent en gastencabine tegelijk opzetten.

A l e x

Citaat van: winnieandbuzz op juli 14, 2024, 08:32:05 AM
Uit je zin lijkt het of je vermoedt dat het niet kan, dus voor de zekerheid: bij de Combi Camp Country kun je achtertent en gastencabine tegelijk opzetten.

Met die zin doelde ik op vergelijkbare modellen van andere merken. Ik ben vooral benieuwd of er van andere merken modellen zijn met de mogelijkheid tot 2 gastencabines.

xray

Maar de Odyssee met gasten cabine heeft toch ook plek voor 2 kinderen? 1 kan op het echte bed en de ander in de zijtent? Ondertent tel ik dan niet mee. Is onze opbergruimte  :P

Markvv

Holtkamper cocoon (modulair), aero of kyte met xl kindertent heeft geen dubbele gastentent, bij ons zouden 3 kinderen in de kindertent kunnen liggen met stoffen wandjes tussen de 3 cabines.

JelleKaptein

Smitveld heeft ook twee losse slaapplaatsen
Het is wel een heel ander soort wagen.

poldertoerist

Had ik ook al getipt. lijkt mij perfect voor de TS op basis van de beschrijving.
Adventure Awaits

Hannah

In een Kees Kampeert kunnen ook 2 aparte slaapplaatsen worden bijgemaakt. Maar, net als de waterfront en smitveld, geen vaste keuken bij deze modellen.

Drikusniet

Racket Panama up kunnen zelfs drie als je de voortent er bij opzet.

Kevin2

Citaat van: Drikusniet op juli 14, 2024, 10:30:24 PM
Racket Panama up kunnen zelfs drie als je de voortent er bij opzet.

Niet meer met het nieuwste model. Maar inderdaad als je een model neemt van 2020 (?) of eerder, dan heb je een super flexibele wagen! (Wel breed :+ )

A l e x

Citaat van: xray op juli 14, 2024, 04:44:55 PM
Maar de Odyssee met gasten cabine heeft toch ook plek voor 2 kinderen? 1 kan op het echte bed en de ander in de zijtent? Ondertent tel ik dan niet mee. Is onze opbergruimte  :P

Dat klopt. We gingen gewoon eens op zoek naar wat er nog meer te krijgen is. Ik voorzie op den duur gezeur over wie in het bed en wie in de gastencabine gaat. Los daarvan is de opzet van de combicamp country en vergelijkbare modellen (voor ons) veel geschikter om ook af en toe een weekend mee weg te gaan.

A l e x

Citaat van: poldertoerist op juli 14, 2024, 09:37:20 PM
Had ik ook al getipt. lijkt mij perfect voor de TS op basis van de beschrijving.

die zijn ook echt heel mooi. Voor mijn gevoel wat minder praktisch in zijn geheel.

A l e x

Citaat van: Kevin2 op juli 14, 2024, 11:08:45 PM
Niet meer met het nieuwste model. Maar inderdaad als je een model neemt van 2020 (?) of eerder, dan heb je een super flexibele wagen! (Wel breed :+ )

In 2020 had ik beter onderzoek moeten doen denk ik. Toen hebben we onze huidige wagen gekocht. De Raclet en de eerder genoemde Alpha zijn ook wel mooie modellen.