Luik wéér afgesloten!

Gestart door eriktiel, juli 18, 2024, 08:20:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Koenta_kinte

Maar even terug naar het probleem van de terugweg en niet door/via Luik kunnen. De route over Namen een aantal jaar terug gereden en die vond ik slecht (asfalt slecht). Vorig jaar vanuit Trier naar huis gereden via Spa en uiteindelijk ook Luik, maar die weg was niet helemaal snelweg, dus ook niet ideaal. Wat dan wel? Gewoon de autoroute en dan ergens vlak voor Luik bij Theux 'oversteken' naar de route via Spa? Wij moeten naar de regio Eindhoven.

martjeklap

Wij hebben op de heenweg de rondweg om Luik genomen, wel wat om, maar geen probleem.

Koenta_kinte

Citaat van: martjeklap op juli 30, 2024, 06:25:15 PM
Wij hebben op de heenweg de rondweg om Luik genomen, wel wat om, maar geen probleem.
Dan heb je als het goed is op het laatste stuk bij Luik bijzonder weinig verkeer gezien op de baan richting het noorden want dat is dus juist het stuk dat dicht zit. Naar het zuiden is er geen probleem.

Marcel

Wij hebben de heenweg gewoon de navigatie gevolgd en die leidde ons inderdaad dwars door Luik. We begrepen al niet of we iets gemist hadden. Het was zondagochtend vroeg dus geen erg, maar terug gaan we maar eens door Duitsland. Bij Luxemburg niet afdraaien naar België maar naar Duitsland. Kijken hoe dat bevalt. Elk jaar dat gezeur bij de a73 en of Luik!

Joergarms

In Luxemburg hou je op de terugweg stad Luxembourg aan. Dan rij je via Duitsland terug, oa langs Bitburg.
Ik vond dat een waardeloze weg met om de 500mtr een wijziging in snelheid. Het is nog een flink eind Bundesstraße waar je over moet. Ik doe het niet nog een keer.

Koenta_kinte

Nou dat ja, wij hebben vorig jaar vanuit Trier ook de route via Luik gehad en zeiden toen al dat we deze met vouwwagen niet prettig zouden vinden. Helemaal door Duitsland is voor ons ook niet handig, we moeten naar regio Eindhoven. Ik denk dat er weinig anders op zit dan de route via Theux.

Marcel

We hebben nog eens goed op de kaart gekeken en we gaan niet Duitsland terug. Over namen dan maar. Theux zal ik ook eens bekijken.

Koenta_kinte

Wij vonden een aantal jaar terug het asfalt op de weg via namen erg slecht en ook de hellingen leken nog steiler dan de e25. Maar misschien is daar inmiddels opnieuw geasfalteerd.

Marcel

De lol van België is toch de slechte wegen? 😎

LarsNL

Vanuit regio Rotterdam via Eindhoven Venlo naar beneden (Obernais, Basel, St Bernard Tunnel, wat boven Turijn, Bologna, Rimini, Marche...) alleen Bologna file file file rest rustig gisteren hier aangekomen met 2 tussenstops (Obernai en ergens boven Turijn 3 nachten) goede wegen, weinig verkeer alleen zn vignet en €50,- voor de retour tocht door de tunnel...

Iets langer via Venlo, maar niet zo file gevoelig (op Eindhoven na) en veel fijnere wegen. En in België hebben wij altijd file...

eriktiel

Vanaf Luxemburg richting Luik, afslag 45(Theux, Verviers) Na een paar km rij je de E42 op ri Verviers. Deze snelweg geeft na een paar km Maastricht aan...
Eerder deze route gereden en hij is stukken beter dan de autosloperij snelweg richting Namen!
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Marcel

We kijken even. We zijn nu op weg terug. Jouw route ziet er best aantrekkelijk uit.

FriedelP

Over namen heb je de keuze, of slechte asfalt, of versmalde rijstroken omwille van asfalteringswerkern, waar maximaal 70 per uur is en er staan flitspalen.

Marcel

We zijn over namen gereden. Volgens mij scheelt dat niet zoveel met de oplossing die eerder geopperd werd. Sommige delen zijn slecht op de 411, maar dat overleef je wel. Tot mijn stomme verbazing konden we wel over de a73. Ik dacht dat een tunnel dicht zou zijn.

Koenta_kinte

Het stukje vanuit Theux naar de snelweg was matig om het zo maar uit te drukken. En een deel van de e25 moesten we vanwege werkzaamheden over de vluchtstrook, geen werkers te zien verder. Maar goed, we zijn weer in Nederland. Volgende keer graag weer door de tunnel.