13 polige Jeager + voeding koelbox

Gestart door Stefan206, augustus 02, 2024, 10:42:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

CEO

Je conclusie geldt uiteraard uitsluitend voor jouw type auto: onze Citroën had een 'constante' stroomdraad, die na een 20-tal minuten uitschakelde. Onze huidige auto heb ik me nog niet in verdiept, maar houd er rekening mee dat dit per type auto anders kan zijn!

( Ik bedenk me nu dat we met de overnachting de hele boel aangesloten hebben gehouden en dat ging de volgende morgen prima, daar lijkt ook 'iets' tegen een lege accu te zijn bedacht).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Stefan206

Citaat van: Johan op augustus 04, 2024, 04:17:29 PM
Even een opmerking Stefan. Ik had onze Zambezi de avond voor vertrek aangesloten op de auto. 13 polig naar 13 polig. Geen verloop of iets gebruikt. De volgende dag willen vertrekken: hele accu leeggetrokken. Ik moest zelfs de deur met de sleutel openen. Conclusie: standaard staat de koelkast op een constante stroomdraad die niet via het contact loopt. Ik heb toen ook alles nagekeken in stekkers en verbindingsdoos en dat verdient inderdaad niet de schoonheis prijs. Het liefst heb ik de koelkast aan een draad die via het contact loopt, maar ik heb nog steeds niet de moed gehad om dat te veranderen. Ik doe nu altijd de stekker er pas in als we gaan rijden.
Bij mij is die zwart rode in de stekker ook de spanning voor de koelkast, het dan ook gebruikelijk dat je dan een aparte massa gebruikt. Pool 13 in dit geval.
En dan ook het liefst met 2,5mm2 draad

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Stefan206

Ik vindt het echt tegenvallen hoe ze dit hebben gedaan. Ik kan er niet overuit. Het is dat ik hem 2e hands heb gekocht. Anders was ik mooi terug gegaan.

GuustFlater89

Citaat van: Stefan206 op augustus 04, 2024, 06:39:37 PM
Ik vindt het echt tegenvallen hoe ze dit hebben gedaan. Ik kan er niet overuit. Het is dat ik hem 2e hands heb gekocht. Anders was ik mooi terug gegaan.

Kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar creatief is geweest?
Cabanon Malawi 2.0

Stefan206

Citaat van: GuustFlater89 op augustus 04, 2024, 07:03:57 PM
Kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar creatief is geweest?
Nee, dat heb ik hem al gevraagd.

Wouter168

Bij onze VW was de verlichting gekoppeld aan de koelkastaansluiting, dit zorgde ervoor dat de accu van de auto niet leeg getrokken wordt. Dit was hetgeen AK ons melde bij afleveren.

Stefan206

Citaat van: Stefan206 op augustus 03, 2024, 12:16:45 PMIn de dissel komen 2 draden naar boven. Blauw en Bruin.
Als ik ze door piep krijg ik het volgende.
Bruin = 1,2,3,4,5,6,7,8
Blauw = de rood/zwarte draad
Rood/zwart is 1,5 mm
En Bruin, dat is dus de massa. Wit 3 dus.

Vandaag, maar eens veder onderzoek gedaan.
Zoals bekend is zit er aan donderkant bij het reserverewiel een zwarte lasdoos. Hier komt alles samen. En vertrekt het ook weer naar de verlichting en de twee draden in de keuken.
 Hier zie je ook dat bruin en blauw van de keueken aangesloten zitten op wit en rood/zwart van de kabelboom naar de autostekker.
Ik gaf eerder al aan dat rood/zwart bij mij stekker los hangt en niet was aangesloten. Vandaar dat ik er ook niet op kon meten! Maar nu de vraag! Ik heb nu de keuze om hem in de stekker hem op pole 10 aantesluiten, echter wordt aangegeven dat van 10 de massa 11 is en niet 3. Zou het uitmaken Als hij wel de massa van 3  krijgt ipv 11?  3 is de witte ader die wel 2,5mm. Wat kan en wat is wijsheid?