Flightcase als disselbak, fietsendrager erop?

Gestart door Thomas1984, augustus 23, 2024, 10:22:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rijksen

Bijzondere constructies. Je kogeldruk is te compenseren met beladen. Wat ik mij vooral afvraag is hoe het met je totaalgewicht gaat. Zonder disselbak en met twee fietsen op de dissel zit ik al tegen de grens van 750kg. Uiteraard afhankelijk van wat je in de bak stopt maar in ons geval is iets extra's monteren om die reden al geen optie.

poldertoerist

allemaal afhankelijk van wat je in je bak stopt en wat voor fietsen je mee neemt. Bij nog nooit een probleem geweest net als de kogeldruk. En beladen doe ik altijd erg secuur. het is echt of iets meer voor of iets meer achter de as en niet zozeer veel gewicht achterin. Ik heb altijd marge (gehad)

De Trigano had wel die keuken achterop dus dat was natuurlijk al extra gewicht, maar zo was de wagen dan ook ontworpen. Ik lees wel eens iets over jerrycans water er in, maar ik had er mijn Mepal servies en bestek en een paar alu pannetjes in. Niks meer.

Adventure Awaits

Thomas1984

Even een update, of ja, oplossing.
Ik heb via Marktplaats een heel goedkope flightcase gevonden (10€!) die zo goed als nieuw was. Breed genoeg, ondiep en hoog met dik genoeg wanden. Er zat nog wel een schuimrubber interieur in wat ik deels heb verwijderd om ruimte te maken voor de gastank, stokken, haringen e.d.

Ik heb daarop de fietsendrager zo veel mogelijk naar voren verplaatst en de flightcase op de dissel gezet. Toen even getest of de grootste fiets er zonder trappers op past. En dit was het geval! Daarna heb ik de flightcase gemonteerd met een montageset van Aanhangwagendirect en was ik voor €30 klaar. Helemaal blij als test.

Het is wat extra werk met het verwijderen van trappers e.d. en het beladen van de wagenbak als de fietsen ook meegaan. Dan kan de kogeldruk weer te hoog zijn als ik niet oplet. Maar de gewichtsverdeling zonder fietsen is nu helemaal top èn ik heb een disselbak erbij die niet eens erg lelijk is. Tenminste, dat vind ik.

OhPeeCee

Voormekaar :)106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hannah

Hemertje

Is de kist geschikt voor wind en regen?
Het water kan zo onder het alu hoekstrip het hout in lijkt me

Thomas1984

Die heeft aan de binnenzijde een opstaande rand. Water zou er dus niet in moeten kunnen komen.

GuustFlater89

Ik denk dat Hemertje bedoelt of er geen water tussen alu profiel en hout komt waardoor het kan gaan rotten? Dit soort kisten kunnen over het algemeen best tegen wat spat water (of bier), maar zijn niet bedoeld voor de regen als je onderweg bent...
Cabanon Malawi 2.0

OhPeeCee

Anders een klein beetje doorzichtige kit langs de profielen

Hemertje

Citaat van: GuustFlater89 op september 08, 2024, 02:06:26 PM
Ik denk dat Hemertje bedoelt of er geen water tussen alu profiel en hout komt waardoor het kan gaan rotten? Dit soort kisten kunnen over het algemeen best tegen wat spat water (of bier), maar zijn niet bedoeld voor de regen als je onderweg bent...

Precies

Hemertje

Citaat van: OhPeeCee op september 08, 2024, 02:19:42 PM
Anders een klein beetje doorzichtige kit langs de profielen

Zou ik wel doen idd
Alle randen aan de buitenkant rondom langs de alu profielen
Zo blijft je hout droog wanneer het regent

Die flightcases zijn niet gemaakt van vol hout

Thomas1984

Goede tips, hartelijk bedankt! Dat ga ik zeker doen.