Ukkie op Texel

Gestart door kimopo, september 03, 2024, 08:22:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

kimopo

Ukkie werd dit jaar op Texel opgebouwd en zowaar had de foon verbinding met de camera waardoor de timelapse bleek te zijn gelukt...
Bij het afbreken echter was de verbinding niet tot stand te brengen dus werd dat een compilatie van losse foto's.

Het afbreken zelf duurde ca 3u (van ca 12:15u tot 15:15u) vanwege de luifel en "bijkeuken" die tijdens de opbouw niet gefilmd waren.
Het filmpje begint echter pas om 12:45u (na inpakken van tassen kwam de camera weer voor de dag en heb ik 'm alsnog aan de boom gemonteerd 😉)

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Bonny

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Kuijfjes

Zeker leuk gedaan

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

metalpe

Superleuk om eens te zien. 3 u afbreken is wel enorm lang!

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

kimopo

Citaat van: metalpe op september 05, 2024, 08:54:52 PM
Superleuk om eens te zien. 3 u afbreken is wel enorm lang!

Dat is inclusief alle bestek, kastjes, lampjes etc weer inpakken én 't wachten tot de grondzeilen droog genoeg waren om schoon te vegen en op te vouwen ☺️

metalpe

Als dingen nat zijn kan het niet anders natuurlijk. Die filmpjes zijn trouwens echt leuk. Ik vind het altijd tof op vouwwagens van verschillende merken te zien 'geboren' worden.

Wij verhuizen vaak van camping (deze zomer 8x) en zijn dus redelijk georganiseerd. Tussen het moment dat de wekker afgaat en het moment dat we de vw aankoppelen, zit bij ons altijd ongeveer anderhalf uur. Dat is dus alles incl opstaan, afbreken en inladen, surfplanken op het dak binden, allemaal naar het toilet, tanden poetsen en ontbijten :)

De wasdraad, vuilbak en de tent van de kids ruimen we wel de dag ervoor op, want die functioneren niet goed in de ochtend... En als we ver moeten rijden of het een vochtige nacht lijkt te worden, leggen we de stoelen en de tafel soms ook al onder het bed. (Niet graag, want dan moet ik rechtstaand ontbijten). Verder doen we de avond ervoor nog niks.

Als je 3 u moet afbreken, dan nog 500km moet rijden, en dan weer lang moet opbouwen, wordt rondtrekken niet meer zo interessant. Als je op 1 plek staat en daar blijft tot je naar huis gaat, maakt het natuurlijk helemaal niks uit of je in 1, of in 3u afbreekt.

En om even appelen met appelen te vergelijken: wij zetten enkel de luifel, en een gaatjestapijt, en we hebben een vaste keuken.  We gebruiken gen zijwanden, geen voortent, geen kuipzeil, geen kasten, geen lampen... Ik zie bij jullie een voortent met wanden, een luifel, lampjes...

kimopo

Om dit topic bij het topic te houden een beknopt antwoord, wij stonden 'n week, trekken niet rond en hebben geen vaste keuken.

Marjolein_B