Nieuwe Raclet Panama up 2025

Gestart door Svd1234, december 22, 2024, 04:50:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Dat is een andere luifel dan deze van camping zorro. Die zit meer tussen voortent en een luifel in. Vind ik praktischer en steviger als deze.  Deze is wel mooi. 

Frank d.W.

Wij hebben onze Panama Up ook bij  Camping Zorro gekocht, inclusief de luifel. De luifel die Camping Zorro verkoopt is iets ruimter.

FriedelP

Citaat van: Frank d.W. op februari 10, 2026, 11:00:03 AMWij hebben onze Panama Up ook bij  Camping Zorro gekocht, inclusief de luifel. De luifel die Camping Zorro verkoopt is iets ruimter.
Het zou me niet verwonderen dat na een paar jaar de camping zorro versie de standaard versie van raclet gaat worden. Is wel vaker dat vernieuwingen die door hen aan de wagens worden doorgevoerd, later standaard worden bij raclet.

Als je daar je wagen gekocht hebt, ben je bijna voorbij mijn deur gepasseerd  :J :J

Vlieger

Erg mooie wagen de Panama Up. Wij staan nu op het punt om een eerste vouwwagen aan te schaffen en de shortlist is nu terug naar 2 wagens, na alle modellen die er te koop zijn te hebben bekeken (behalve Smitveld):
- Panama Up
- Cabanon Malawi

Wat ons bevalt aan de Panama is dat het eigenlijk een soort Malawi+ met beter bed en meer ruimte in de vaste tent is. Net wat meer plek om bij slecht weer met tafel en 4 stoelen in te zitten. Het bed is gewoon echt top.

Waarom gaan we dan zeer waarschijnlijk toch voor de Malawi:
- iets meer hoogte in de slaaptent, het bed ligt lager bij de grond, dus meer ruimte van bed tot dak. 
- maar vooral de achtertent XL. Dat is toch wel het "unique selling point" van de Malawi. Je kunt daar in de diepte 2 matten in kwijt en dan zit er nog ruimte voor spulletjes tussen. Dan creëer een echt gezellige plek voor 2 zusjes die eigenlijk "ook een hoog bed" willen :)

Als de Panama en net wat diepere achtertent had, was de keuze denk ik daarop gevallen.
Of zou je de Malawi achtertent aan de Panama kunnen ritsen :?

Thomas1984

Hierbij m'n ongevraagde tegenargumenten, op de valreep van het aanschaffen. Doe er gerust niks mee, maar wilde het toch gezegd hebben:
- lagere wagenbak is ook minder laadruimte, is dat handig als je met het hele gezin gaat en die XL achtertent moet meenemen?
- hoelang gaan de zusjes in de achtertent slapen tov een eigen (werp)tentje met bijbehorend opzetgemak en lagere aanschafprijs?

Nogmaals, je hoeft hier niets mee te doen. Veel plezier met de aan te schaffen wagen!