Nieuwe Raclet Panama up 2025

Gestart door Svd1234, december 22, 2024, 04:50:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

patser, Fam Drenth, Dag en 1 gast bekijken dit topic.

Peter1982

Ik ben reuze benieuwd. Wij krijgen hem begin juli. Komend weekend nog een laatste keer klappen met de Safari.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen tot nu toe.

Thomas1984

Die scheidingswand binnen die van Boxtel afkomt, hoe is dat bedacht? Ik zie een rechte staander, die de wagentent stevigheid ten goede zal komen, maar die staat schuin voor de achtertent? En is de scheidingswand niet te hoog, gezien deze hangt op de grond én de staanders schuin staan? Ik vind het sowieso een topidee, zo'n separate scheidingwand. Extra stukje privacy. En met dit model vouwwagen, hebben de slapers zelf hun eigen entree/exit naar buiten.

Diana Keulen

Ik ben nieuw op het forum. Wij zijn ook van plan om een Raclet Panama up GL aan te schaffen, maar twijfelen tussen de kleine achtertent of de grote.
Volgens de verkoper in Boxtel zit er in de kleine een binnentent (slaapcabine), wat de grote niet heeft.
Is de grote evengoed prettig om in te slapen?

jenpet

Citaat van: Thomas1984 op mei 12, 2026, 09:24:53 PMDie scheidingswand binnen die van Boxtel afkomt, hoe is dat bedacht? Ik zie een rechte staander, die de wagentent stevigheid ten goede zal komen, maar die staat schuin voor de achtertent? En is de scheidingswand niet te hoog, gezien deze hangt op de grond én de staanders schuin staan? Ik vind het sowieso een topidee, zo'n separate scheidingwand. Extra stukje privacy. En met dit model vouwwagen, hebben de slapers zelf hun eigen entree/exit naar buiten.

Het doekje klik je vast aan de stang vervolgens 2 staanders die extra onder er komen te staan elke hoek 1 en dan kun je het vastzetten. Heb van onze geen specifieke foto hoe is opgezet en wij hebben de antraciet kleur doek gepakt. Maar hier nog een foto van hoe het in boxtel stond en zie je ook de ruimte nog, je kijkt hier zeg maar van buiten naar binnen.

jenpet

sorry foto kon op citaat niet toevoegen. en je ziet die zwarte flappen liggen die schuif je onder het matras en of luchtbed.

KeithWM

Citaat van: Diana Keulen op mei 13, 2026, 01:05:23 PMIk ben nieuw op het forum. Wij zijn ook van plan om een Raclet Panama up GL aan te schaffen, maar twijfelen tussen de kleine achtertent of de grote.
Volgens de verkoper in Boxtel zit er in de kleine een binnentent (slaapcabine), wat de grote niet heeft.
Welkom op het forum! Kan je verder niet helpen, helaas.

jenpet

Citaat van: Diana Keulen op mei 13, 2026, 01:05:23 PMIk ben nieuw op het forum. Wij zijn ook van plan om een Raclet Panama up GL aan te schaffen, maar twijfelen tussen de kleine achtertent of de grote.

ga voor de grote ze kosten beide net zoveel !! de grote is mooi donker en met gaas voor vliegen

Diana Keulen

Citaat van: jenpet op mei 13, 2026, 09:46:43 PMga voor de grote ze kosten beide net zoveel !! de grote is mooi donker en met gaas voor vliegen

Dankjewel @jenpet We hebben vandaag de vouwwagen besteld met grote gastentent/kindertent.

jenpet

Citaat van: Diana Keulen op mei 15, 2026, 07:55:16 PMDankjewel @jenpet We hebben vandaag de vouwwagen besteld met grote gastentent/kindertent.

Gefeliciteerd ga je geen spijt van krijgen ! Klopte het ook dat beide zelfde prijs waren kleine en grote gastencabine? Toen wij bestelden wel .

Peter1982

Gefeliciteerd!

Wij hebben ook voor de grote aanritstent gekozen. Prijs was inderdaad gelijk.

Dag

Hey,

Ben nieuw op het forum. We zijn net onze nieuwe panama up gl gaan ophalen en er direct mee op weekend vertrokken.  Fantastisch ding zeg, hoofdtent snel opgezet.  Voortent wat gesukken maar ik heb wel ideeën om het volgende keer beter te doen.

Keuken is ook heel praktisch, maar ik ga toch een kastje in het midden maken ipv een koelkast.  Heeft hier iemand een voorbeeld dat ik als inspiratie kan gebruiken?

Ik zag iemand vragen hoe ruim de voortent was, we hebben net een koud en nat hemelvaart weekend gehad, en als we de wand uit de slaaptent haalden konden we redelijk gemakkelijk met zn 14en binnen zitten aan tafels.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Een ding dat ik niet opgelost kreeg, waar het grondzeil van de voortent het grondzeil van het slaapgedeelte raakt komt bij mij water binnen.  Heeft iemand hier een idee voor?

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

FriedelP

Hallo Dag, welkom hier. Woont niet zo ver van waar ik woon zie ik.

De foto's lijken bij mij niet door te komen.

Wij hebben ook de panama-up, maar zonder keuken en voortent, dus enkel basistent en luifel. Daar de kinderen niet meer mee gaan komen we daar mee toe.

Daar ik de foto's niet kan zien, kan ik alleen gissen wat het water betreft.
Heb je onder het grondzeil nog iets liggen? In dat geval best iets met gaatjes zodat water er makkelijk door kan. Dit kan het gevolg zijn van water dat op een zeil dat eronder licht blijft staan. Je zorgt beter dat dit water zo snel mogelijk in de bodem kan dringen.

Indien iets anders lijkt me een foto nuttig om beter idee te krijgen van wat er aan de hand kan zijn. 

Dag

Kan je het nu zien?
Er zat geen zeil onder en dat is ook niet het probleem, is wel duidelijk als je de foto kan zien.

We zijn echt geen nieuwe kampeerders, dit is wel de eerste keer dat we een kuipzeil in de voortent hebben.

FriedelP

Op deze PC zie ik de foto's wel, op deze waar ik daar straks werkte niet.

Wij hebben geen voortent of gastencabine dus hebben dit niet. Ik vermoed dat het grondzeil is van de voortent aan de kant van basistent?

Lijkt erop dat die hoek te laag komt zodat daar water binnen kan lopen. Vreemd dat dit niet direct kan aansluiten met de tent, vermoedelijk omdat dit ook als buitentent wordt gebruikt. Eventueel een haring achter die hoek slagen of een blokje leggen waardoor dat die hoek hoger ligt? Dat zou ik in ieder geval een keer proberen in dat geval.