Gasfles in keuken achterop?

Gestart door rene, april 28, 2009, 04:44:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

rene

Hoi ,Als beginnend klapkarbewoner even een vraagje.
Ik heb een 2e hands Trigano odyssee gekocht en achterop zit de keuken met een bevestiging voor zo'n blauwe gasfles.
Kan en mag je die gasfles ook tijdens het rijden laten zitten , ook voor een lange rit naar italie?
Het is misschien meer een gevoel dat de fles achter in de auto "beter" beschermd ligt m.b.t. een aanrijding.
Graag jullie menig.

groet Rene

screech

Citaat van: rene op april 28, 2009, 04:44:13 PM
Hoi ,Als beginnend klapkarbewoner even een vraagje.
Ik heb een 2e hands Trigano odyssee gekocht en achterop zit de keuken met een bevestiging voor zo'n blauwe gasfles.
Kan en mag je die gasfles ook tijdens het rijden laten zitten , ook voor een lange rit naar italie?
Het is misschien meer een gevoel dat de fles achter in de auto "beter" beschermd ligt m.b.t. een aanrijding.
Graag jullie menig.

groet Rene

Ik heb hem persoonlijk liever in de vouwwagen, dan met zo'n gasfles in mijn auto te gaan rondrijden. Daar zit ik met mijn gezin in.
Ik vind het voor mijn gezin veiliger dat ie in de keuken achterop de vouwwagen 'hangt'.

rene

Citaat van: screech op april 28, 2009, 04:51:44 PM
Ik heb hem persoonlijk liever in de vouwwagen, dan met zo'n gasfles in mijn auto te gaan rondrijden. Daar zit ik met mijn gezin in.
Ik vind het voor mijn gezin veiliger dat ie in de keuken achterop de vouwwagen 'hangt'.

Dat is idd ook een goed punt.

lucienne

Wij doen de gasfles altijd in de vouwwagen maar wel afgekoppeld.

screech

hmm, handige tip lucienne. Dat had ik nog niet bedacht.  :W

shaba

Dito. Wij laten de gasfles ook in het keukenblok staan, en dan de hoofdkraan dichtgedraaid. De tweede gasfles staat achterin de vouwwagen (reserve, cq voor de koelkast als er geen elektra is).

muis

Ook bij ons blijft de gasfles afgekoppeld in het keukenblokje staan. bij de vorige vouwwagen hadden we een dik stuk schuimrubber (20cm) en bij de huidige zit een riempje waarmee hij blijft staan.

fish

Wij hebben er 2. Een grote en kleine, en die vervoeren we in de dissel.

HarryV

wij hebben er ook twee, 1 blijft in de keuken, dik ingepakt en de andere zit in de bank van de wagen

mr4hughz

ik had hem in de auto maar dit keer zal ik de gasflessen ook in de vouwwagen laten ..

marcel.s

2 grote in de disselbak, wel vast gezet .

CEO

Er gaan 2 gasflessen mee. Eén groene. Die staat klem in de disselbak, tegen de vouwwagen aan. De blauwe staat achterin de klapper onder het opstapje.

De reden waarom ze niet in de keuken staan is vooral praktisch: die zit vol. We koken op de groene fles en die past sowieso niet in de keuken. De blauwe fles is voor de skottel en wordt op de campong in elkaar geknutseld.
If you choose not to decide, you still have made a choice!