PizzaPieter's AlpenKreuzer Waterfront

Gestart door PizzaPieter, januari 25, 2025, 04:26:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kuijfjes

Citaat van: PizzaPieter op april 29, 2025, 05:05:44 PMMocht er iemand een goeie tip hebben qua matras, dan hou ik me aanbevolen
Wij hebben een matras bij de IKEA gehaald en deze op het standaard matras gelegd.

Maar met onze nieuwe klapper moet ik nu wel even op de deksel zitten om hem dicht te krijgen :)2960] hahaha

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

poldertoerist

idd maakt een goede topper het verschil. vaak wel.   Wij hebben dezelfde topper met dezelfde hardheid als thuis... en idd. dat slaapt ook als thuis... maar dan relaxter maar dat komt door de ambiance.

.
Als je de tent op de juiste manier hebt afgespannen, dus met alle ritsen dicht zouden ze gewoon moeten werken.

Uit de oude trukendoos komt de tip om er een waxinelichtje langs te halen..

Adventure Awaits

PizzaPieter

De hoofdrits gaat inmiddels een stuk beter, mss moest die uit nieuwigheid gewoon ff wennen en 'inlopen'.

Afspannen is met gesloten ritsen gedaan en niet te strak.

3e nacht was weer iets minder slecht dan de eerste 2. We komen er nog steeds met rugpijn uit, maar tijdens de nacht valt t mee met draaien.

Mochten er nog tips zijn voor een goeie topper (ik las eerder iets over de Obelink Sleepwell Inflatable Duo oid?)

We hebben paar jaar geleden wel een nieuw matras in caravan gelegd, maar waar ik nu het beste kan wezen of doen weet ik niet?

Inflatable erop of eronder?
Dikke topper (nu toppertje van 2cm ofzo erop)
Ander matras?

Lattenbodem lijkt prima en ook de bak wiebelt niet ofzo.

De klapkar

Jij had geen paaltje maar een u profiel onder het bed toch? Ik heb een u profiel er onder en het buigt nog steeds door. Ik heb laatst gewoon de krik van de auto onder het bed gezet en dat helpt goed moet ik zeggen.
Zelf even onder het bed gaan liggen met een zaklamp, krik afstellen en hopen dat je vrouw het bed weer omhoog klapt voor je.

PizzaPieter

Klopt ja, ik heb een u profiel eronder. Doorzakken merk ik niet in ieder geval, maar ik heb nog 4 van die uitdraaisteunen als extra voor onder de caravan. Die kan ik er wel inzetten als de bak leeg is.
Goeie tip.

Maakt t matras echter nog niet dikker

PizzaPieter

Na 5 nachten proberen denken we dat  wij dit avontuur niet gaan verlengen.

Terwijl het vandaag ideale omstandigheden waren om in te pakken (droog en tijd zat) vonden we de uitdragersbende rondom de vouwwagen niet handig.

Toen we bijna klaar waren en alleen nog de spullen óp de tent moesten leggen, kwamen we erachter dat alle spullen alweer ín de bak zaten: koffiekopjes, bordjes, bestek etc.

Aangezien het nu lekker weer was en we dus alles veilig konden uitstallen, ging alles prima. Ik moet me niet voorstellen hoe dit gaat als het met bakken uit de lucht komt, dan is dus de tent nat en wordt alles zeiknat terwijl het staat te wachten om óp de tent gelegd te gaan worden.

het rijden is geweldig, opzetten gaat prima en als het staat is het ook oke om erin te verblijven (met zn tweetjes). Maar ik keek met lichte jaloezie naar mensen die aankwamen met caravan, hun zakluifel uitrolden, stoeltjes pakten en een wijntje en klaar.... En vertrokken met luifeltje oprollen, stoeltjes erin schuiven en hoppa, onderweg.

Het rijden met een grote caravan ga ik niet meer doen naar bijvoorbeeld Frankrijk, dus deze zomer gaan we óf in NL met sleurhut óf naar Frankrijk gehuurd óf er komt voor die tijd nog een alternatief voor de caravan.

Hemertje

Waarom laat je het niet in de bak liggen en moet het juist erop?

PizzaPieter

Omdat 4 klapstoelen, 2 tafels, een kast, 4 voetensteuntjes en 3 oprolstoelen erop moeten, terwijl de rest in de bak gaat

Hemertje

In de bak past niet?

Neem je niet teveel mee wat deze kopzorgen oplevert?

PizzaPieter

Met 5 personen hebben we vd vouwwagen vol, de kofferbak en de dakkoffer.

In dakkoffer kleding, kofferbak koelbox, broodbakmachine en melen (coeliakie x3) en de vouwwagen de rest.

Disselbakje gasfles en eerste benodigdheden (kabels, haringen etc)

In de bak de vouwwagen onderdelen (luifel, grondzeil, Stokken, gronddoek) en oa de skottlbraai, kookkist (goed gejat idee), handdoeken, beddengoed, tent vd kids, 1 vd 2 kastjes, droogmolen, kist met lampjes en verdeeldozen.etc.etc.

Het zit hem er voornamelijk in dat je veel spullen pas 'bij de hand' hebt als je de kastjes ingericht hebt.

PizzaPieter

poldertoerist

tja voor se een is het wel wat voor de ander  niet.  ik heb me oo de camping ook wel een zitten verbazen over hoe vol mensen hun auto, campertje of caravan hebben.
.
wij hebben naast de Vouwwagen een Fiat Scudo campertje.   datxding is, superstrak ingericht.. we stonden een keer op een camping e. toen kwamen er twee dames met exact hetzelfde busje.  ze pasten er eigenlijk niet eens meer bij zo vol zat dat ding. en gewoon met allemaal kampeerspullen.

Toen ik nog een caravan had paktecik ook altijd alles al in kratten en die stonden oo de vloer. en oo bestemming ging dat mooi oo elkaar een kast in.  mijn zwager pakte de hele caravan vol. alle kastjes ook de bovenste waren gevuld. want daar zijn ze toch. voor?  ik werd daar gek van, hij van manier van pakken. 

waarmee ik maar wil zeggen dat de situatie voor de een in dezelfde setting compleet anders kan zijn voor de ander.

het past je wel of niet. In je beschrijving staan best veel spullen. en als je die allemaal nodig hebt en geen systeem om te pakken wat bij je past...
Adventure Awaits

JelleKaptein

Het is tegenwoordig toch niet meer de keuze tussen een tent/vouwwagen of grote caravan. Nu met de electrische auto zie je ook lichtgewicht kleine caravans.

Hemertje

Citaat van: PizzaPieter op Vandaag om 08:36:17 AMMet 5 personen hebben we vd vouwwagen vol, de kofferbak en de dakkoffer.

In dakkoffer kleding, kofferbak koelbox, broodbakmachine en melen (coeliakie x3) en de vouwwagen de rest.

Disselbakje gasfles en eerste benodigdheden (kabels, haringen etc)

In de bak de vouwwagen onderdelen (luifel, grondzeil, Stokken, gronddoek) en oa de skottlbraai, kookkist (goed gejat idee), handdoeken, beddengoed, tent vd kids, 1 vd 2 kastjes, droogmolen, kist met lampjes en verdeeldozen.etc.etc.

Het zit hem er voornamelijk in dat je veel spullen pas 'bij de hand' hebt als je de kastjes ingericht hebt.

Nou snap ik waarom je een grote caravan had

Zonder te oordelen sleep jeje halve huis en keuken mee

Je kunt daarin nog een afweging maken of ze op de camping nodig zijn?

Ik hoorde laatst dat ze met de meivakantie in Zeeland aggregaten bij plaatsen voor extra vermogen omdat kampeerders hun airfryer meeslepen en willen gebruiken!?

PizzaPieter

Mijn broodbakmachine móét mee. We móéten glutenvrij brood eten met 3 vd 5 en dat is óf nergens te krijgen óf héél duur. Airfryer is niet aan ons.

Maar ik ben wel benieuwd wat jullie meenemen dan. Beddengoed heeft iedereen toch nodig? Tentje voor de kids? Slaapzakken, kussens etc.

Ook handdoeken is handig, koken moet gebeuren, verlichting is verrekte handig.

In de caravan liggen nog héél veel spullen die we níét gebruikt hebben in de vouwwagen