Opus met schade

Gestart door Thomas1984, februari 21, 2025, 05:01:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thomas1984

Ik zag net deze voorbij komen, een Opus van 2022 met op het oog heel weinig schade. Lijkt mij een enorme goede deal, al ben ik niet in de markt voor een Opus. Wat zeggen de professionals?

Opus Air Vouwwagen BY 2022 (bj 2022)
€ 13.950,00
https://link.marktplaats.nl/m2237321198?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Klavertjes

Hoi Paul,

Wij hebben ook een Opus uit 2022, inmiddels hebben we wat ervaring met deze wagen.

Aan de foto's die te zien zijn, is er schade aan de achterkant van de wagen. Wat mij opvalt is dat beide gasveren krom zijn, wat impcliceert dat de wagen was uitgeklapt en er waarschijnlijk achteruit met een stevige kracht ergens tegenaan is geknalt. De gasveren zullen dus moeten worden vervangen, maar misschien ook wel het scharnier tussen wagendeel en klep. Dit kan je controleren door de wagen dicht te vouwen en kijken of alles nog goed sluit. Dat zou de belangrijkste schade zijn, behalve de deuk in het chassis. Zitten daar kieren in? Niet aan beginnen want dan is de constructie aangetast. De vraagprijs is niet hoog maar houdt rekening met reparatiekosten.
Je zou een opgave kunnen vragen bij een dealer (Rotterdam of ander Michael Daams in Duitsland, Opus Camper.De)

Als je meer wil weten, of als iemand aanvullingen heeft, brand los.
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Tago Herman

Mijn indruk is ook dat er een behoorlijk harde aanrijding is geweest aan de achterzijde. Wellicht ook een klap op het chassis? Ik zou het er niet op wagen, en laten staan. 
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar