Dakkoffer?

Gestart door W!M, februari 27, 2025, 02:35:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

W!M

Ik overweeg een mooie lichtgewicht Camp-let dakkoffer voor onze toekomstige CCC.
Lijkt me ideaal om de tafel, stoelen en evt nog wat extra bagage in mee te nemen, al moet ik mij nog verdiepen (en het forum doorpluizen) wat de beste manier is om de kar te beladen.
Aan de andere kant verlies je daarmee wel het gemak van het snelle openklappen van de CCC.

Een dakkoffer op de Kuga zie ik liever niet zitten vanwege windgeruis, hoger verbruik en... we zijn zelf ook niet zo lang 😉.
Hoe pakken jullie het aan met extra bagage? Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen!

superkoe32

Wij hebben geen dakkoffer, alles pas met gemak onder het bed bij ons.

Dan heb ik 2 tafels mee, 4 grote vouwstoelen, 3 kratjes, airfryer ::), stokken en boogluifel, invouwbare kast,  2 fresh en black tentjes, 2x luchtbedden, cadac safari chef en nog wat los spul. Tis ff goed meten en een paar keer schuiven tot dat alles een vast plekje heeft gevonden maar als je dat 1 maal in de smiezen hebt dan past er echt veel onder!

metalpe

Op de ccc heb je geen dakkoffer nodig, past genoeg in, zeker in combinatie met een Kuga.

Probeer eerst maar eens. In de bak van onze ccc ligt alles. Kleren voor 4 voor 6 weken, de stokken, zijwanden, tafel, 4 stoelen, de kindertent, matrasjes, noem maar op. Gaat enórm veel in!

Je kan eventueel iets op het rek binden. Doe ik met m'n surfplanken en surfpakken voor ritten >500km. Bij <500km leg ik ze op de auto.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

metalpe

Nog een toevoeging: toen de kinderen klein waren en we nog onze Odyssee hadden hadden we een dakkoffer. Die zetten we op de auto. Best praktisch, maar de haalden hem er altijd af op bestemming om in parkeergarage te kunnen etc. Toch weer extra werk. Koffer leeghalen, vullen, af halen, op zetten...
 Meerverbruik viel goed mee. Ik zou alleszins eerst eens proberen of niet alles in auto en VW past.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

W!M

Dank voor jullie reacties!
Jullie hebben helemaal gelijk, slotje erop en door..

Afgelopen zaterdag de CCC opgehaald en ik ben echt positief verrast door de enorme ruimte. Ook de extra 11 cm die je eventueel op het matras kunt gebruiken is een fijne bonus.

Wel even opletten dat we niet té veel meenemen, zodat we binnen het toegestane gewicht blijven!  :J

Marco van der Vinne

Wat voor mij het grote voordeel is van de CC is het frame bovenop: daar leg ik van alles op - kratten, tafel, stoeltjes, bijzettentje, etc. . Ik maak het goed vast met spanbanden, en dan gaat het lekker hoor.