Aanpassingen trigano chantilly

Gestart door Stefaan, maart 21, 2025, 07:20:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

LuukD

Dan zal de vouwwagen ook wel redelijk zwaar beladen worden? Onze as is 650 en 20 jaar oud. Nu weet ik niet hoe zwaar het wordt als we er ook nog 2 fietsen op zetten. Ik las ergens dat de imperial los zo'n 18kg was. Dus grof gezegd 60kg extra met 2 fietsen.

Hoe kijk jij tegen het gewicht en belasting aan?

Stefaan

De luifel, nog zo een onding om op te zetten. Vooral die buizen die je op het voorframe moet haken en die nooit op hun plaats blijft zitten. Dus ik heb een nieuw frame gemaakt. De hoeken zijn van de originel keukenuitbouw waarvan ik de hoek iets aangpast hebt met gepast geweld. De hellingshoek van de zijkant is niet gelijk aan het dak. Ik had er nog 2 liggen. Het middenstuk is een van een jamet luifen middenstuk nok.

Stefaan

Stefaan

Vandaag na 5 weken kamperen in eigen tuin de vouwwagen dicht gedaan omdat buienradar de komende weken veel regen voorspeld en ik over 14 dagen met een droge vouwwagen wil vertrekken. Daarna heb ik de achterkant aangepakt. Omdat ik geen keuken achterop heb zit er bij mij een deur die niet de hele breedte besloeg. Daarnaast zat er links in de bak een kabel kluwen kabel en kon de deur wel los maar niet verwijderd omdat de kabelboom vast zit aan de bak. Ook bij het kamperen zat het linker achterlicht als een bult in het doek. Dus alles gedemonteerd.

Stefaan

De kabelboom van de sloper had een stekker dus die gemonteerd. Van de zijkant een grote deur gemaakt. De grendels zijn diegene waarmee het keukenblok vast zit op de vouwwagen. Voordeel is nu dat de bak ook via de deur toegankelijk is en niet alleen via de klep. Daar liggen nu mijn schroefharingen, scheerlijnen, stormband haringen en reservemateriaal. En uiteraard nieuwe lampen gemonteerd. Het zijn 2 linkse omdat ik het mooier vind als beide lenzen gelijk zijn. En ik heb geen achteruit rijlicht.
Ik vind het ook mooi dat de verlenging van het dekzeil mooi aansluit op de grijze bies van d vouwwagen